Створення даного блога має на меті розповісти про шкільне життя, обмін творчими доробками, досвідом з педагогами, розв’язання проблемних завдань, поради для роботи з дітьми та батьками, позакласної роботи.

суботу, 1 жовтня 2016 р.

Контрольна робота Літературне читання 3 клас

Літературне читання                                                                                3 клас
                               Підсумкова контрольна робота                              ІІ семестр
Прізвище ___________________________________________________________
Дата ______________________________________
І варіант

І. Прочитай уважно текст.
                                                Прогаяний день
        Мама йшла на роботу рано, до сходу сонця. Вона розбудила Петрика й сказала:
— Сьогодні в тебе почалися канікули. Але гаяти часу не можна. Ось тобі робота на сьогодні: посади біля хати дерево й прочитай книгу про Далекі Сині Гори.
       Мама показала, де посадити дерево, поклала на стіл книжку про Далекі Сині Гори й пішла на роботу.
      Петрик подумав:  «Посплю ще трохи». Ліг, задрімав, потім за¬снув міцно-міцно і снилося йому: біля хати виросло дерево, яке він посадив, а Далекі Сині Гори стали зовсім недалекі й стоять над самісіньким ставком.
      Прокинувся Петрик — ой, лишенько! Сонце вже серед неба.
      Хотів зараз же до роботи взятися, та подумав: «Ще встиг¬ну...»
     Сів під грушею. Думає: «Ось посиджу трохи та й почну».
     Потім пішов у садок, ягоди їв, за метеликом ганявся, потім знову під грушею сидів.
     Прийшла мати ввечері й каже:
—  Показуй, що зробив, сину.
    А Петрикові нічого показати. Соромно йому й матері у вічі дивитися.
—  Ходімо, сину, покажу тобі, що люди зробили за той день, що ти прогаяв.
     Узяла мама сина за руку й повела. Підводить до одного поля й показує:
— Учора тут була стерня, а сьогодні рілля. Тут працював трак¬торист. А ти байдики бив.
     Підвела до колгоспного двору, показує багато-багато ящиків із помідорами й каже:
— Ці помідори вранці були на полі, а тепер у ящиках. Завтра їх повезуть у місто. Це робила я з жінками. А ти байдики бив.
     Підвела до великої-великої купи зерна.
— Це зерно вранці було в колосках. Хліб скосили й змолоти¬ли, зерно привезли на тік. А ти байдики бив.
     Підвела до стінки, вимуруваної із цегли.
—  Тут вранці був тільки гранітний фундамент, а тепер мур стоїть. Це муляри працювали. А ти байдики бив.
     Підвела до великого кам'яного будинку, зайшла із сином. На полицях — паляниці, калачі. Усе пахло хлібом.
—  Це пекарня,— сказала мама,— Ці хлібини вранці були ще борошном, а тепер сам бачиш. Цілий день трудилися пекарі. А ти байдики бив.
     От що таке прогаяний день. ( 326 слів)
                                                                         В.Сухомлинський




ІІ. Виконай завдання.
1. У якому розділі книжки можна помістити прочитаний твір?
а) «Усна народна творчість»
б) «З любов’ю до рідної землі»
в) «Бджола мала, а й та працює»
2. Чому Петрик не виконав дорученої справи ?
а) Тому, що був у школі
б) Тому, що не мав почуття відповідальності
в) Тому, що був зайняти читанням книжки
3. У колгоспному дворі хлопчик побачив:
а) багато картоплі
б) багато ящиків з яблуками
в) багато ящиків з помідорами
4. Що означає вислів байдики бити?
а) вибивати м’яча
б) ходити пішки
в)нічого не робити
5. Яке прислів’я найточніше виражає головну думку твору?
а) Згаяного часу і конем не доженеш
б) Усе добре у свій час
в) Гуляй, дитино, поки твоя година
6. Яку роботу мав виконати Петрик ? Знайди відповідь у тексті та запиши її.___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________7. Віднови послідовність подій у тексті. Постав цифри в порожні клітинки.
        Петрик задрімав.
        Сонце вже серед неба.
        Результати праці людей за день.
        Петрикові нічого показати.
        Мама дала доручення Петрикові.
8. Встанови відповідність між словом та його значенням.
Гаяти час                                   виоране поле.
Тік                                              будівельний робітник.
Рілля                                           марнувати, витрачати даремно.
Муляр                                         місце для просушування зерна.
9. Продовж речення.
Ходімо, сину,  ______________ тобі, що люди _______________________ за той день, що ти _________________________.
10. Які поради ти можеш дати Петрикові? Запиши.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
                                 
Літературне читання                                                                               3 клас
Підсумкова  контрольна робота                                               ІІ семестр
Прізвище _____________________________________________________________
Дата ______________________________________
ІІ варіант
І. Прочитай уважно текст.
Негарна звичка
    Легенько скрипнула дерев’яна хвіртка, і на подвір’я зайшов сусідський дідусь Микола.
 – Дай, Боже, здоров’я! – привітався він і лагідно посміхнувся.
 – Дай, Боже, всім! – відповів од хлівця Мишків дідусь Іван і ступив сусідові назустріч.
   Мишко, що сидів під крислатим горіхом, полишив їсти з мисочки вишні й відсунувся на край лави, звільняючи для дідусів місце. Він дуже полюбляв слухати розмову дорослих, але мав негарну звичку безцеремонно в неї втручатися.
    Тим часом дідусі посідали на лаві й завели мову спочатку про те, яким спекотним видалось цьогорічне літо, потім про пасіку. А далі дідусь Іван почав розповідати про поливальну систему, яку він надумав змайструвати, щоб поливати город.
 – А я вчора у тітки Ганни був. Вона мене квасом напувала, – втрутився Мишко.
   Але дідусь продовжував свою розповідь, навіть не глянувши на онука. Мишко перечекав якусь мить і знов сказав:
 – Наш Мурчик десь носа подряпав, і мама каже, що він горе-мисливець.
Проте Мурчиків ніс теж не зацікавив дідусів: вони й далі розмовляли про своє.
     Мишко образився: «Чого це вони не звертають на мене уваги?» – сердито подумав він, смикаючи то одного дідуся за рукав, то другого. Однак вони його наче не чують.
     «Але ж вони один одного чують! – подумки з обуренням відзначив хлопчик. – Про город чують, про бджіл чують. А про Мурчиків ніс – ні!» І Мишко, набравши повні груди повітря, вигукнув:
 – Учора Максимко, що їхня хата біля криниці, ліз через паркан і штани подер!
    Однак і ця новина не справила на дідусів ніякісінького враження.
 – Ви чуєте?! – несамовито заволав Мишко, – Максимко штани-и-и подер!
    І тут дідусь Микола, роззирнувшись довкруги, питає в дідуся Івана:
 – А де це твій Михайло? Щось я давненько не чув його й не бачив. Він у вас не з тих, що язик, мов лопата, і строчить, як з автомата. Либонь, зараз десь при цікавому ділі?
    Од цих слів очі в Мишка округлились, як блюдця, і рот став круглим, наче бублик. Він мовчки зсунувся з лави і, присоромлений, потюпав до хати. (316 слів)
                                                                                  Оксана Кротюк .










ІІ. Виконай завдання.
1. У якому розділі книжки можна помістити прочитаний твір?
а) «Школа ввічливості»
б) «Поетична світлиця»
в) «З любов’ю до рідної землі»
 2. Від чийого імені ведеться розповідь у творі?
а) від імені Мишка
б) від імені автора
в) від імені дідуся
3. Мишкового дідуся звали:
а) Миколою
б) Іваном
в) Михайлом
4. Що означає вислів безцеремонно втручатися в розмову?
а) голосно кричати
б) перебивати людей, що спілкуються
в) махати руками
5. Яке прислів’я найточніше виражає головну думку твору?
а)  Наговорив стільки, що й у шапку не збереш.
б)  Менше говори – більше діла роби.
в) Знай, коли сказати, а коли мовчати.
6. Яку негарну звичку мав Мишко? Знайди відповідь у тексті і запиши її. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Встанови відповідність між словом та його значенням.
Хвіртка                                 грубо, невиховано        
Крислатий                            невеликі двері у паркані
Потюпати                             гіллястий, широковітий
Безцеремонно                      піти дрібними кроками
8. Віднови послідовність подій у тексті. Простав цифри в порожні клітинки.
        Учора Максимко штани подер.
        Мишко сидів під крислатим горіхом.
        На подвір’я зайшов дід Микола.
        Присоромлений Мишко потюпав до хати.
        Дідусі завели мову про різні справи.
9. Хто сказав ці слова : «Язик , мов лопата, і строчить , як з автомата?»
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
10. Які поради ти можеш дати Мишкові ? Запиши.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Немає коментарів:

Дописати коментар