Створення даного блога має на меті розповісти про шкільне життя, обмін творчими доробками, досвідом з педагогами, розв’язання проблемних завдань, поради для роботи з дітьми та батьками, позакласної роботи.

понеділок, 29 грудня 2014 р.

Математика
1. Обчисли.
5+7                        4+8                          8+9                          7+8                       7+4                           6+6
15-7                       16-9                        20-10                      12-6                     16-8                          15-9
7+5+3                   12-7+6                    5+6-3                      8+4+6                 16-8+5                     14+3-9
4+3+7                   17-8+3                    13+4-8                   18-9+4                19-8-3                      20-5+4      
2+9+2                   11-5+7                    3+9+0                    10-4+7                 11-3-4                     13-5+2
2.Порівняй.
7+5___12                          3+9___11                      14-5___1                           15-7___2                        12-8__15
7+7___4                             11-7___10                    8+8___16                          8+3___9                         13-5___20
8+6___6+9                        13-7___18-4               12+3___16-4                    16-9___12+8                 8+8___10+6  
3.  Розв’яжи задачі . 
    У садку 16 кущів білої і червоної малини. Білої малини 4 кущі.   Скільки кущів червоної малини   у садку?
    Діти посадили біля школи 5 сосен і 8 ялинок. Скільки всього дерев посадили діти біля школи? (Запиши короткий запис до задачі.)
    Оксана знайшла у лісі 20 грибів, а Івась -  на 6 грибів  менше. Скільки грибів знайшов Івась?
    Сергієві 9 років, а Катруся на 7 років старша від нього. Скільки років Катрусі?
     Мама купила 12  кг полуниці, а черешень 4 кг. На скільки кілограмів більше полуниць, ніж  черешень, купила мама? (Запиши короткий запис до задачі.)
     Кажан - літаюча тварина. Довжина його тіла становить 11 см, з яких 4 см припадає на хвіст. Яка довжина тулуба кажана?
    На одній полиці 7 книжок, а на другій на 2 книжки менше. Скільки всього книжок на обох полицях?
    Іван упіймав стільки раків, скількома буквами записується його ім’я, а Оленка – на 4 раки більше, Скільки раків піймали діти?
    У дівчинки було 5 кольорових листівок і 7 звичайних. Вона відправила 9 листівок. Скільки листівок залишилося у дівчинки?
   У сім’ї  їжака народилося 5 дитинчат, а в сім’ї хом’яків – 12. Постав запитання та розв’яжи задачу.
4. Добери потрібні знаки (+  - )  .
10___ 1=9            12___ 3=15                          17___ 3=14                 9___5=14                   20__5=15
7___7=14             16___5=11                           9___3___2=8               9___3___2=4              9___3___0=6
5. Математичний диктант (завдання виконуй через кому ).
1) Запиши числа , в яких: 1 дес. 8од., 1 дес. 3 од., 2 дес., 1 дес. 1 од., 1 дес. 6 од.
2)  Збільши на 3 числа: 4, 7, 2, 13, 8, 17, 9, 10, 11.
3) Зменши на 5 числа: 9, 20 ,13, 16, 11, 15, 17, 11, 19.
4) Запиши цифрами числа: вісімнадцять, десять, нуль, шість, двадцять, одинадцять, дванадцять.
5) Запиши лише двоцифрові числа: 1, 12, 3, 14, 20, 6, 9, 19, 33, 15, 2, 4, 5, 55.
6.  Із прикладу на додавання склади два приклади на віднімання.
10+3=13                  9+5=14                          11+6=17                    10+5=15                8+4=12
13-10=3                   ….     …..                          …..   …..                        …..         …..              ….      …..
13-3=10                   …..   …..                           .…     ….                        …..           …..           ……      …..      
7. Склади та розв’яжи задачі за коротким записом. 
Петро – 12 рибин                                                                   Роботів - 13
Ігор - ? ,  на 7 менше.                                                             Ляльок -   6 
       
Каштани – 9                                                                             Було – 20
Клени - ? , на 3 більше.                                                         Зірвали - ?   
                                                                                                       Залишилося - 15     
8. Встав пропущене число.        
9+___= 18                       15+___= 15                    ___ -5= 0                        7+___= 15
___ - 6 = 6                        13- ___= 9                      8+ ___= 12                     20 - ___ = 10
___ + 10= 20                  13 - ___ = 5                     ___ + 7 = 10                   ___ + 4 = 14
9. Накресли геометричні фігури та відрізки:
 



                         

Відрізок довжиною 4 см.
Відрізок довжиною 1дм.
Відрізок довжиною 1дм 2см.
10. Вивчи таблиці додавання та віднімання чисел.
1+2=3                3-2=1
2+2=4                4-2=2
3+2=5                5-2=3
4+2=6                6-2=4       
5+2=7                7-2=4 
6+2=8                8-2=6  
7+2=9                9-2=7     
8+2=10             10-2=8   
9+2=11             11-2=9
1+3=4                4-3=1
2+3=5                5-3=2
3+3=6                6-3=3
4+3=7                7-3=4        
5+3=8                8-3=5 
6+3=9                9-3=6  
7+3=10             10-3=7     
8+3=11             11-3=8   
9+3=12             12-3=9
1+4=5                5-4=1
2+4=6                6-4=2
3+4=7                7-4=3
4+4=8                8-4=4       
5+4=9                9-4=5 
6+4=10             10-4=6  
7+4=11             11-4=7     
8+4=12             12-4=8   
9+4=13             13-4=9
1+5=6                6-5=1
2+5=7                7-5=2
3+5=8                8-5=3
4+5=9                9-5=4       
5+5=10             10-5=5 
6+5=11             11-5=6  
7+5=12             12-5=7     
8+5=13             13-5=8   
9+5=14             14-5=9
1+6=7                7-6=1
2+6=8                8-6=2
3+6=9                9-6=3
4+6=10             10-6=4       
5+6=11             11-6=5 
6+6=12             12-6=6  
7+6=13             13-6=7     
8+6=14             14-6=8   
9+6=15             15-6=9
1+7=8                8-7=1
2+7=9                9-7=2
3+7=10             10-7=3
4+7=11             11-7=4       
5+7=12             12-7=5 
6+7=13             13-7=6  
7+7=14             14-7=7     
8+7=15             15-7=8   
9+7=16             16-7=9
1+8=9                9-8=1
2+8=10             10-8=2
3+8=11             11-8=3
4+8=12             12-8=4       
5+8=13             13-8=5 
6+8=14             14-8=6  
7+8=15             15-8=7     
8+8=16             16-8=8   
9+8=17             17-8=9
1+9=10             10-9=1
2+9=11             11-9=2
3+9=12             12-9=3
4+9=13             13-9=4       
5+9=14             14-9=5 
6+9=15             15-9=6  
7+9=16             16-9=7     
8+9=17             17-9=8   
9+9=18             18-9=9


10. Вивчи таблиці додавання та віднімання чисел.
1+2=3                3-2=1
2+2=4                4-2=2
3+2=5                5-2=3
4+2=6                6-2=4       
5+2=7                7-2=4 
6+2=8                8-2=6  
7+2=9                9-2=7     
8+2=10             10-2=8   
9+2=11             11-2=9
1+3=4                4-3=1
2+3=5                5-3=2
3+3=6                6-3=3
4+3=7                7-3=4       
5+3=8                8-3=5 
6+3=9                9-3=6  
7+3=10             10-3=7     
8+3=11             11-3=8   
9+3=12             12-3=9
1+4=5                5-4=1
2+4=6                6-4=2
3+4=7                7-4=3
4+4=8                8-4=4       
5+4=9                9-4=5 
6+4=10             10-4=6  
7+4=11             11-4=7     
8+4=12             12-4=8   
9+4=13             13-4=9
1+5=6                6-5=1
2+5=7                7-5=2
3+5=8                8-5=3
4+5=9                9-5=4       
5+5=10             10-5=5 
6+5=11             11-5=6  
7+5=12             12-5=7     
8+5=13             13-5=8   
9+5=14             14-5=9
1+6=7                7-6=1
2+6=8                8-6=2
3+6=9                9-6=3
4+6=10             10-6=4       
5+6=11             11-6=5 
6+6=12             12-6=6  
7+6=13             13-6=7     
8+6=14             14-6=8   
9+6=15             15-6=9
1+7=8                8-7=1
2+7=9                9-7=2
3+7=10             10-7=3
4+7=11             11-7=4       
5+7=12             12-7=5 
6+7=13             13-7=6  
7+7=14             14-7=7     
8+7=15             15-7=8   
9+7=16             16-7=9
1+8=9                9-8=1
2+8=10             10-8=2
3+8=11             11-8=3
4+8=12             12-8=4       
5+8=13             13-8=5 
6+8=14             14-8=6  
7+8=15             15-8=7     
8+8=16             16-8=8   
9+8=17             17-8=9
1+9=10             10-9=1
2+9=11             11-9=2
3+9=12             12-9=3
4+9=13             13-9=4       
5+9=14             14-9=5 
6+9=15             15-9=6  
7+9=16             16-9=7     
8+9=17             17-9=8   
9+9=18             18-9=9





У школі розпочалися канікули. Ти відпочиватимеш, але не забувай і про те, чого навчився у першому класі. У цьому тобі допоможуть літні вправи. Виконуючи завдання, ти повторюватимеш вивчений матеріал та перевірятимеш свої здібності.





Письмо
1.Спиши слова, вставляючи, де треба, м’який знак.
Бат__ко, клад__ка, дон__ка, тон__ка, ред__ка, син__ка, спин__ка, шпил_ка, пил__ка, міл__ко.
2. Спиши, змінюючи слова за зразком.
Велосипедисти - велосипедист; Педагог - педагоги ;
діти - ______________ ; сумка -____________ ;
клени - ____________ ; пенал -_____________ ;
вози - ___________; степ - _____________ ;
озера - __________. лист - ________________ .
3. Спиши текст, виконай звуковий аналіз виділеного слова.
Настала весна
Настала весна. Прилетіли лелеки і сіли на стовпі. Наталка і Тарасик вітали лелек. Загомоніли веселі струмки. Дмитрик і Василько пускали на воду паперові кораблики. Та зима не відступає. Але весна зиму вигнала.








Схема
1. Вкажи кількість букв у слові.
2. Постав наголос.
3. Поділи на склади.
4. Дай характеристику кожного звука.
Прилетіли - ______букв.
[п р и л е т' і л и] – _______звуків, _________складів.
[п] – приголосний, твердий, глухий;
[р] - _____________, ______________, _________________;
[и] – голосний, ненаголошений;
[л] - ______________,________________, _______________;
[е] - ______________, ________________;
[т'] - ______________, _________________ ,____________________;
[і] - ________________, ____________________;
[л] _________________, ____________________, _____________________;
⦋и⦌ - ____________________,__________________________.
4. Спиши усі слова. Підкресли слова, які відповідають на питання що?, хто?
Багато, малина, крейда, магазин, голуб, Дмитро, молот, писати, ковзани, ковзати, грак, місто, дитина, повидло.









5.Спиши слова і поділи їх дужками знизу на склади.
Максим, слива, слова, Наталка, слимаки, Пилип, весна, читати, помідори, повзе, Львів, обертати, горизонт.








6. Підкресли слова назви дій (дієслова).
Поле, ідуть, орати, плуги, купати, будувати, теплі, хати, писати, книги, нам, читати, школа, наука, надавати, шана, велика, люди, віки.
11. Допиши слова, які пишуться з великої букви.
Назви міст – __________ , _________ , __________ , ___________ , __________.
Імена – __________ , _________ , __________ , ___________ , __________.
Назви річок – __________ , _________ , __________ , ___________ , __________.
Клички тварин - __________ , _________ , __________ , ___________ , __________.
Читання
1. Прочитати 5 оповідань, або казок.
2. Вивчити напам’ять 2 вірші(можна колядки), 2 скоромовки, 2 прислів’я.(Можна з букваря)

вівторок, 16 грудня 2014 р.

СВЯТО КАЗКИ



Ми ще раз перегорнули сторінки улюблених книжок, зустрілися із улюбленими героями і, звичайно, побачили, як, у котрий раз, добро перемагає зло.Учні 1 класу підготували українську народну казку "Вовк та семеро козенят" і музичну п'єсу львівського композитора. Автором казки «Подарунок лісового чарівника» є відомий львівський композитор - Євген Заставний. Автор лібрето - Василь Сагайдак. Вона оповідає, що за легендою, з прадавніх часів, звірі жили без хвостів, але їм було надзвичайно зле без них. Вони пішли до чарівника, який мешкав у лісі, і попросили зробити їм хвости. Чарівник пообіцяв їм 100 хвостів. Кожен із звірів приходить до чарівника за своїм хвостом і виконує чудовий музичний номер. А чарівник також співає сучасні пісні. У звірят є спільні музичні композиції, зокрема, розпочнеться казка з чудової пісні «Станьмо в коло». Іншою спільною піснею звірів є «Мандрівна», яку звірята співають, подорожуючи до чарівника. Казка завершується піснею, «Заводьмо новий танець» у якій всі звірята радітимуть, що з хвостами.
«Подарунок лісового чарівника» допоміг дітям краще вивчити улюблених звірів та їхні особливості та навчив дітей любові до музики.

неділя, 19 жовтня 2014 р.

ТАБЛИЦЯ ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ. СКЛАД ЧИСЛА


Дорогі мої учні! Повторюємо таблички додавання і віднімання.
Таблиця додавання у межах 10
Таблиця віднімання у межах 10

А також не забуваємо повторювати склад чисел

неділя, 1 вересня 2013 р.


ПЕРШОВЕРЕСНЕВЕ ВІТАННЯ


Шановні друзі, всі присутні,
Батьки, сьогоднішні й майбутні,
Дорогі діти, вчителі,
З найкращим святом на землі!

Хочу усіх вас привітати, 
Слова стараюсь підібрати,
Щоб кожен раптом це відчув,
Щоб вересня свого він не забув.
Щоб ворухнулось щось в душі
В усіх, хто чує ці вірші.

Бо хоч уже і час пробіг,
Та кожен з нас забудь не зміг
Як сам колись, мов ці малята,
Спішив на перше шкільне свято.

І хоч пройшло чимало літ,
Та не зітреться дивний слід... 
І ось у вересня погожу днину
Ти вже ведеш свою дитину.

субота, 25 травня 2013 р.

Випуск - 2013

Ось і пролунав Останній дзвінок для мене і моїх четвертокласників. Радість та смуток одночасно переповнюють наші серця. Та на жаль, рокам немає вороття. Тож з гордістю ідіть вперед і покажіть свої здобутки. Вітаю усіх випускників!
Сценарій свята "Прощавай, початкова школо!"
                     ПРОЩАВАЙ, ПОЧАТКОВА  ШКОЛО!
Вчитель. Роки, роки!
Невпинні, невблаганні,
Вони пливуть рікою в небуття.
В безодні тихо тонуть і зникають…
На жаль, рокам немає вороття,
Та пам'ять, - джерело життя й безсмертя,
Вихоплює із глибини  років
Те, що було найкраще, наймиліше,
Що не заблудиться в гущавині віків.
- Саме такі були для мене останні 4 роки.
Сьогодні свято є для вас ,
Недавніх ще малят моїх .
Ми з вами школу - радості пройшли,
Разом долали гори смутку.
Та гідно все це перейшли ,
Тепер готові ви до штурму.
Тож з гордістю ідіть вперед,
І покажіть свої здобутки.
Учень. Багато свят було у цьому залі,
Та ось такого ми не святкували .
Із вчителькою першою
Прощатись ми прийшли.
Тож пригадаймо все,
 Що разом прожили.
Пісня «Майбутнє загадкове»
1-к.Чути голос з невідомого далека,
Голос ранньої, сріблястої роси.
Чути голос і мандрівка недалека,
Оберта дитинства нашу карусель.
Приспів
Майбутнє загадкове,
Ти будь для нас казкове,
Ти будь для нас казкове.
Чудове будь.
Від самого початку,
В  майбутнє загадкове,
В  майбутнє загадкове .
Я починаю йти.
2-к.Чути голос з невідомого далека,
Кличе він мене в небачені краї.
Чути голос, голос запитати хоче,
Що сьогодні ти для завтра вже зробив?
3-к.Я клянусь , що стану кращим і добрішим ,
І в біді товариша не полишу.
Чути голос і спішу скоріш-скоріше,
По дорозі ,де ніде нема сліду.
Учень.   Ой, нема де правди діти ,
Було всяке серед нас .
Той у школі звик шуміти,
Той не хтів уроків вчити,
Той запізнювався в клас.
Учень .    В класі вчителька чекає,
В усі вікна заглядає .
- Де Оленка забарилась?
- Чом Захарко запізнився?
- Знов Мишка немає в школі,
І не видно й досі Влада.
Час урок розпочинати ,
А дітей. Ще не видати .
(З’являється Пеппі Довгапанчоха із друзями : Томом і Анікою.)Співають пісню Рогатка самострілка
Пеппі.- Томе, Аніко , заждіть! Куди йдете? Розкажіть.
Том. Поспішаємо до школи!
Пеппі. Та залиштесь ви зі мною. Поганяємо котів, постріляєм горобців. Що цікавого у школі? Там не можна ні ганяти , ні з вікна униз стрибати, ні кричати , ні свистати. Тож не довго з нудьги вмерти!
Том.- Ну…,не  знаю… . Може й так …
Аніка.- Томе , що ти !
Том.- Ні ,Пеппі , краще йдемо з нами в школу.
Аніка.- Ми розкажем ,що цікавого там є.
Пісня «Я щоранку мов кручі в омут»
(Співає Том і Аніка)
Пеппі.Не для мене ця наука , знаю більше я за всіх! Тож ідіть самі ви в школу і від мене вам привіт! 
(Пеппі зникає. На сцену під музичний супровід виходять бандити і лякають Тома і Аніку.)
Пісня бандитів
Ми бандито – ганстеритто,
Ми кастетто – пістолетто,
О - єс…
Ми стрілянто – і вбиванто, обкраданто.
То і ето, о – єс
Викраданто і знищанто,
Всі підручники порванто.
О – єс…
(програш)
Ми до школи не ходинто,
І нікого не пустинто.
О – єс
Заберанто всі книжанто,
Щоб були ви всі дуранто…
Ой – є…
І постійно  прогуляндо,
На уроки наплюванто…
О – єс…
Мани маєм міліоно,
І не треба нам законо…
(Танець Тома та Аніки. Напад бандитів. Викрадають портфелі у дітей та втікають. Діти плачуть. На плач прибігає Пеппі .)
Пеппі. - Що за галас ви вчинили ?
- Чому в школу не пішли ви?
- Чого плачете так ревно?
- Ну ж, розказуйте по–черзі.
Том.- Та …,на нас напали !
Пеппі.- Хто це?
Аніка.- Це… це… , розбійники – бандити,ненависники книжок!
Пеппі.- Що хотіли вам зробити?
Том.- Всі підручники спалити,
Щоб по них не вчились діти .
Пеппі.- Треба їх наздоганяти,
Та книжки урятувати.
Тож збираємось у путь,
Хай на поміч нам прийдуть  ваші друзі.
(З’являється англійський поліцейський )
Пеппі.- Ой , хто це , невже ваша величність власною персоною, пане поліцмейстер! Сьогодні для мене щасливий день. Бо я найдужче люблю поліцмейстерів. Майже так, як  кисіль з ревеню.
- Пане поліцмейстере,ви не бачили двох незнайомців з шкільними портфелями в руках?
Поліцмейстер. - Бачив. Вони мені теж дивними здались. (Здивовано розводить руками.)
-Чомусь із шкільними портфелями.
Том.- Тож куди ж вони подались?
Поліцмейстер.- До школи забігли.
Пеппі.- Не розумію ,чого вони туди пішли?
Пісня Тома. Як би я песика…
Аніка.- Як би ти знала, як у школі цікаво. Я б здуріла від нудьги , коли б не могла ходити до школи .
Том.- І сидіти в школі треба не так уже й довго. Тільки до другої години.
Аніка.То ж і не встигнеш озирнутися , як уже канікули – різдвяні, великодні . літні.
Пеппі.- Це не справедливо! Дуже несправедливо! Я цього не стерплю!
Том .- Що несправедливо?
Пеппі.- Через місяць буде літо і у вас розпочнуться  канікули. А у мене нічого не почнеться. Я не матиму канікул, навіть коротеньких. Треба щось робити, зараз же йду до школи.(Клас. Іде урок математики В дверях з’являється Пеппі , Том і Аніка.)
Пеппі.- Привіт ! Думаю ми не спізнились на табличку множення?
Вчителька.- Просимо до нас, люба Пеппі. Я думаю, тобі тут сподобається і ти навчишся багато цікавого .
Пеппі.- А я думаю, що матиму літні канікули. Я тому й прийшла сюди. Справедливість перш за все!
Вчитель.- Скажи , будь ласка, як тебе звати , щоб я записала в класний журнал.
Пеппі.- Мене звати Пеппілотта Віктулія Гардина Рутта, дочка капітана  Єфраїма Довга - панчоха колишнього постраху морів , а тепер негритянського короля. Пеппі – моє здрібніле  ім’я.
Вчитель.- Зрозуміло, ну то й ми будемо тебе звати Пеппі. А тепер побачимо, що ти знаєш.
- Скажи, Пеппі, скільки буде сім додати п’ять?
Пеппі.- Ну, якщо ви самі цього не знаєте, то чого я маю рахувати замість вас?
Вчитель.- Ти за мене не хочеш рахувати , а я за тебе порахую. Якщо до 7 додати 5  , вийде 12.
Пеппі.- Ти диви! Якщо ви знаєте самі, навіщо було мене питати ?
Вчитель.- Ну,скільки,по-твоєму,буде 8 додати 4?
Пеппі.- Рівно 67.
Вчитель.- Та ні, 8 додати 4 , буде 12.
Пеппі.- Отакої. Це вже занадто. Ви ж самі щойно казали,що 12 вийде тоді , коли до 7 додати 5. Повинен же бути хоч якийсь лад навіть у школі. Крім того , коли вам хочеться гаяти час на ті дурні рахунки , то станьте собі у куток і рахуйте скільки завгодно, а нас відпустіть на перерву гратися у квача.(Вчителька хитає головою.)
Пеппі.- Ну гаразд. Я спробую поводитися  краще.
Пісня «Вчора я не розбігалась»
Вчора я не розбігалась,
Вчитись гарно намагалась.
Я не билась, не валялась,
Не кричала!
Трах - тарах !
Я зв’язала тісно ноги,
Щоб забули про дороги.
Цілий день була спокійна!
Там і тут була спокійна,
Цілий день була спокійна,
Перевертом на руках!
(Дзвенить дзвінок , всі вибігають на перерву)
(На сцені з’являється Плаксій і Лоскотун, один – плаче, другий – сміється,регоче)
Плаксій.- Ой , не піду на перерву. Можуть вдарити , напевно!
Лоскотун.- Що ти , що ти , там ж весело, подивись, як всі радіють.
Пісня «Неможливо не гасати »
Неможливо не гасати,
Не плигати , не скакати,
Не розбігтись і стрибнути ,
Не стрибнути ,наче м’яч.
Хай гукають :
- «Гей , тихіше!»
Аби як чого не вийшло,
Та інакше ,я інакше,
Та інакше накше, накше, накше та інакше,я інакше.
Ой…(упав)
Не умію ,хоч заплач.
Пеппі.- Ой ,які  кумедні діти . Як вас звати?
Плаксій.- Я, Плаксій, бо завжди плачу і боюсь всього на світі, та не вмію я сміятись.
Пеппі.- Це жахливо та дуже несправедливо.
Лоскотун.- Ну , а я є Лоскотун. Вмію я найбільш сміятись, веселитись і стрибати, різні жарти жартувати, можу вас залоскотати, щоб сміялись досхочу.
Пеппі.- Та нам друзі не до сміху. Ми розшукуємо небезпечних злочинців – викрадачів книжок.
Лоскотун.- Так, ми бачили тут двох.
Наче тіні прослизнули,
І мішок якийсь тягнули.
Аніка- То ж скажіть мерщій ви нам!
- Куди йти , де їх знайти?
Плаксій.- Недалеко є тут край,
Ти маршрут запам’ятай.
Треба йти спочатку прямо,
Потім вправо завернуть,
А тоді поміж дубами,
Поведе  наліво путь.
Після цього вже помалу,
Як од втоми не впадеш –
В цю країну попадеш.
Поліцмейстер.- Та дорога є складна. Треба все запам'ятати ,щоб ніде не заблукати.
- Може з нами ви підете? В цю країну заведете.
Лоскотун.- Та чому б і ні.
Плаксій.- Ой, ой , та не можу йти я з вами, дуже боязко мені.
Поліцмейстер.- Ти не бійся , не засмучуйся. Не залишим вас в біді.
Пісня «Скажу вам по секрету»
(Співає Плаксій і Лоскотун)
Лоскотун.- Подивіться хто це тут!
(Дівчинка – книжка сидить під деревом і плаче.)
Поліцмейстер.- Хто ти , дівчинко – красуне ? Що тут робиш ,розкажи?
Українська мова. -Я , рідна мова .
Самостійна , незалежна,
І багата, і безмежна –
Мова українська.
Я несу по світу славу ,
Української держави.
- Та лихі злодії – чорні викрали мене зі школи. А я випала з мішка , та до лісу утекла. Заблудилася сама та не знаю вороття.
Плаксій.- Люблю я мову свого народу
Наспівну , ніжну, пестливу й горду
Таку мелодійну, таку барвінкову,
Таку неповторну мамину мову.
Поліцмейстер.- Не бійся! Ти у безпеці. Ми повернемо тебе швидко на шкільні полиці.
Українська мова.- Зі мною ще викрали багато інших книжок .Як же їх урятувати?
Том.- Йдемо тоді швидше, треба друзів твоїх рятувати!
Аніка.- Ось, дивіться, це ж бандити! Та тримайте їх, ловіть!
(Поліцмейстер підходить до бандитів, забирає портфелі, одягає на них наручники.)
Поліцмейстер.- Упіймалися негідники!Тепер будете знати ,як  грабувати!
Пісня «Країна сором» (Діти співають пісню, а бандити схиливши голови повторюють приспів)
1-к.За синіми горами ,
За червоним морем
Дивна є країна –
Зветься вона «Сором».
2-к.Потрапляють туди всі –
Хлопчики й дівчатка,
Що образили когось
Стрільнули з рогатки.
Приспів(Двічі)
Сором, ой сором,
Зветься вона «Сором».
3-к.Що погані слова кажуть,
Кричать , вередують
І погано вчаться в школі,
По партах малюють.
Приспів(Двічі)
4-к.Щоби в ту країну дивну
Не втрапить ніколи,
Будьте чемні, любі діти,
І вдома, і в школі.
Приспів
 Бандити.- Пробачте нас, ми більше так не будемо!
Том.- Ви краще йдіть у школу вчитись.
Бандити.- Та з нами там ніхто дружить не хоче,  ми ж такі невмійки.
Поліцмейстер. - Якщо прикладете зусиль,  то навчитесь  усього. Лиш більше злого не чиніть і менших себе захистіть. (Бандити разом говорять вірш)
Ми не слухались, пробачте ,
В поведінці своїй каймось ,
Так поводитись не можна,
І це має знати кожен.
Вибачайте , добрі діти ,
Більш непослухам не бути.
Українська мова. В школі правил поведінки
Не порушуйте ,пильнуйте.
На перервах ви Марійку
Не щипайте, не дратуйте.
Будьте чемні і слухняні,
Привітатись не забудьте.
Аніка. - Та давайте повертатись, вже втомились нас чекати наші друзі  - школярі!
Бандити. - Розкажіть нам ,діти добрі, що у школі слід робить? Чи не важко вам уроки кожен день учить-учить?
Лоскотун. - Ви ніколи не журіться,
І за діло враз беріться.
Той ,хто дбає , той і має,
Як не спить і не дрімає.
Плаксій. - Але різне в нас бувало.
Інколи і просипали,
Або ж бігать заманеться ,
Чи комусь щось не вдається.
- Ось послухай про пригоди , що були із нами в школі.(Заходять діти)
Учень. Влад хвалився перед нами ,
Як він помагає мамі –
Миє посуд , прибирає ,
У кімнаті підмітає,
Чистить одяг та взуття .
Це все добре, але Владу
Ми дали таку пораду:
Добрі справи ти роби ,
Та себе сам не хвали,
Той ,кому ти помагав ,
Хай тебе похвалить сам.
Учень. Правда в світі як олія,
Випливати всюди вміє.
До уваги це бери,
Й тільки правду говори!
Учень. -Ой ,на нас вже зачекались вчителі! Напевно переживають , чому нема так довго!
Пісня. Наша вчителька
Учень.  - І ось ми на порозі 5-го класу .
Учень. Допитливим , цікавим буть,
Не споглядай байдуже ,
В Країну Знань – велику путь,
Долай уперто, друже !
Усе , що пізнано колись,
Завчи, збагни глибоко :
Країна Знань ,
Як неба вись –
Красою вабить око.
Учень. - Щоденна праця дає свій урожай. І ми обіцяємо вчитись старанно ,не покладаючи зусиль .
Учень. Навчись учитися щодня ,
Але не просто навмання .
Вивчай усе , за все берись ,
Читай і кожен день трудись,
А як багато будеш знати,
Навчишся добре міркувати.
Наука нас з пітьми виводить,
Як жити треба – всім доводить.
Учень. Той , хто грамоту уміє,
Добре жне і добре сіє.
Тож як хочеш більше знати ,
Треба трохи менше спати!
Учень. Щоб у світі не згубитись ,
Треба вчитись , вчитись, вчитись !
А дитину – книжка вчить,
Як на світі треба жить!
Учень. Хто завжди книжки читає ,
Той багато в світі знає.
Щастя в лінощах нема…
Вчення – світ ,невчення – тьма !
Учень. Як сьогодні сумно всім,
Прощаємось ми з рідним класом.
Бо це домівка – рідний дім,
Та ще прийдемо сюди ми з часом.
Учень. Школа наша початкова,
Прощавай і будь здорова!
Нових діточок стрічай,
Та й про нас не забувай.
Пісня «Про першу вчительку»
(Пісні на сайті "Плюси і мінуси")
Автор: О.Б.Дацко, вчитель початкових класів Львівської санаторної школи №1