Створення даного блога має на меті розповісти про шкільне життя, обмін творчими доробками, досвідом з педагогами, розв’язання проблемних завдань, поради для роботи з дітьми та батьками, позакласної роботи.

вівторок, 28 серпня 2012 р.

Календарне планування 4 клас


Календарне планування уроків математики у 4 класі
(1 семестр)
№ уроку                    Тема уроку                           №№ завдань                               Дата 
Повторення матеріалу
1. Нумерація трицифрових чисел. Табличне множення. Задачі на зве-дення до одиниці. 1—9
2. Нумерація трицифрових чисел. Записування чисел під диктовку. Розкладання чисел на розрядні доданки. Зв'язок дій множення і ділення. Множення і ділення з числами 1 і 0. 10-18
3. Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел. Зна-ходження значень буквених виразів. Розміщення відрізків на площині і просторі. Ускладнена розширена задача на знаходження третього доданка. 19—26
4. Письмове множення на одноцифрове число. Дії над величинами. Круглі числа. 27—34
5. Ділення з остачею. Письмове ділення на одноцифрове число. Задачі на застосування письмового ділення на одноцифрове число. 35-44
6. Вправи на знаходження частки числа. Письмове ділення на одно-цифрове число. Задачі, які включають знаходження частини числа. 45-53
7. Знаходження числа за його частиною. Письмове ділення на одноцифрове число. Задачі на знаходження числа за його частиною. 54—63
8. Задачі, які включають знаходження частини числа або числа за його частиною. 64-71
9. Письмове множення на двоцифрове число. Вправи з нерівностями. Задачі на застосування дії множення на двоцифрове число. 72—80
10. Письмове множення на двоцифрове число. Ділення з остачею. 81-88
11. Письмове ділення на двоцифрове число. Задачі на різницеве і кратне порівняння чисел. 89—98
12. Письмове ділення на двоцифрове число. Розв'язування задач методом складання виразу. 99-106
13. Контроль навчальних досягнень учнів. Комбінована контрольна робота. №1
14. Аналіз контрольної роботи. Закріплення та корекція вивченого матеріалу.
Нумерація багатоцифрових чисел
15. Нумерація багатоцифрових чисел. Утворення і читання чотирицифрових чисел в межах двох тисяч. Повторення позатабличного множення, правила множення суми на число. 107-117
16. Читання і записування чотирицифрових чисел у межах двох тисяч. Лічба тисячами до 10 тисяч. Повторення позатабличного ділення на одноцифрове число. 118-126
17. Читання чотирицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки. Утворення чотирицифрових чисел із розрядних чисел. Кути, види кутів, побудова кутів за допомогою лінійки. 127-135
18. Читання і записування чотирицифрових чисел. Знаходження частини числа і числа за його частиною. Задачі, які включають знаходження частини числа. 136-144
19. Читання і записування чотирицифрових чисел. Утворення числа 10000. Визначення кількості десятків, сотень і тисяч у числі. Задачі на зведення до одиниці з буквеним компонентом. 145-155
20. Повторення та закріплення вивченого.
21. Читання і записування п'ятицифрових чисел у межах 20 тисяч. Письмове додавання трицифрових чисел. Задачі на знахо-дження третього доданка. 156-166
22. Читання і записування п'ятицифрових чисел. Утворення числа 20000. Лічба десятками тисяч до 10 десятків тисяч. Письмове віднімання трицифрових чисел. 167-175
23. Читання і записування п'ятицифрових чисел. Дії над круглими числами. Розв'язування задач з геометричним змістом. 176-184
24. Порівняння чисел. Читання і записування п'ятицифрових чисел. Пи-сьмове ділення з перевіркою множенням. Ускладнені задачі на знахо-дження третього доданка. 185-193
25. Повторення та закріплення вивченого.
26. Тематичне опитування. Контроль навчальних досягнень учнів з теми "Нумерація чотирицифрових та п'ятицифрових чисел". №2
27. Аналіз тематичного опитування. Нумерація шестицифрових чисел: читання і записування шестицифрових чисел у межах 200000. Повторення письмового ділення на одноцифрове число. Задачі, які включають знаходження частини числа. 194-203
28. Читання і записування шестицифрових чисел в межах 200 тисяч. Лічба сотнями тисяч до 10 сотень тисяч. Мільйон. Задачі, обернені до задач на знаходження суми двох добутків. 204-212
29. Нумерація шестицифрових чисел. Читання і записування, визначення числа тисяч у числі. Задачі, обернені до задач на знаходження суми двох добутків. 213—220
30. Нумерація шестицифрових чисел. Поняття класу. Таблиця розрядів і класів. Множення і ділення на одноцифрові і двоцифрові числа. 221—228
31. Читання і записування шестицифрових чисел. Множення і ділення на 10, 100 і 1000.
32. Визначення числа десятків, сотень, тисяч, десятків тисяч і сотень тисяч у багатоцифрових числах. Розв'язування задач. 239-249
33. Десяткова система числення. Збільшення (зменшення) числа у 10, 100, 1000 разів. Розв'язування задач та рівнянь. 250-258
34. Одиниці вимірювання довжини. Розв'язування задач. 259-268
35. Одиниці вимірювання маси. Задачі, які розв'язуються способом відношення. 269—279
36. Заміна одних одиниць вимірювання довжини та маси іншими. Роз-в'язування задач. 280—288
37. Одиниці вимірювання часу. Розв'язування задач. 290-300
38. Контроль навчальних досягнень учнів з теми. №3
Додавання і віднімання багатоцифрових чисел
39. Аналіз тематичного опитування. Додавання натуральних чисел. Закони додавання. Задачі, які розв'язуються додаванням. 301-308
40. Дія віднімання. Правило віднімання суми від числа. Задачі, які роз-в'язуються відніманням. 309—316
41. Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. 317-323
42. Перевірка віднімання додаванням. Складені задачі, розв’язання яких опирається на правило знаходження невідомого доданка. 324 - 330
43. Знаходження різниці, коли зменшуване містить кілька нулів. Роз-в'язування задач. 331—337
44. Додавання кількох доданків. Задачі на знаходження довжини схо-рони трикутника. 338—346
45. Знаходження значень виразів на сумісні дії першого ступеня та виразів з дужками. Задачі з буквеними даними. 347 - 355
46. Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях довжини та маси. Розв'язування задач. 356—363
47. Круглі числа. Периметр прямокутної ділянки. Знаходження суми і різниці багатоцифрових чисел. 364—371
48. Застосування способу округлення при додаванні і відніманні. Розв'язування задач. 372—380
49. Поняття про швидкість. Задачі на знаходження швидкості руху. 381-388
50. Задачі на знаходження відстані за даними швидкістю і часом. Дії над іменованими числами. 389-407
51. Ознайомлення з назвами геометричних тіл. Повторення вивченого. Прості і складені задачі на визначення швидкості, часу і відстані. Дії над іменованими числами. 408-418
52. Контроль навчальних досягнень учнів. Комбінована контрольна робота. №4
53. Аналіз контрольної роботи. Закріплення та корекція вивченого ма-теріалу.
Множення і ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове число
54. Дія множення. Переставний, сполучний і розподільний закони множення 419—429
55. Письмове множення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Роз-в'язування задач 430-438
56. Множення у випадку кількох нулів у множнику. Розв'язування задачі двома способами. 439—446
57. Множення чисел, які закінчуються нулями. Задачі на спільну робо-ту (підготовчі). 447-455
58. Письмове множення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Роз-в'язування задач. 456—464
59. Розв'язування задач на спільну роботу. 456—464
60. Ознайомлення з поняттям "площа фігури". Квадратний сантиметр. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на спільну робо-ту. 465-471
61. Правило обчислення площі прямокутника. Задачі, аналогічні до задач на спільну роботу. 472—481
62. Обчислення площі прямокутника. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на спільну роботу. 482-490
63. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на спільну робо-ту.
64. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на спільну робо-ту.
65. Повторення та закріплення вивченого.
66. Підсумковий урок за семестр

Календарне планування уроків математики у 4 класі
 (2 семестр)
№ 
уроку Тема уроку №№ за-вдань Дата 
Множення і ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове число (продовження)
67. Одиниці вимірювання площі. Прості і складені задачі, які вклю-чають дії над величинами, вираженими одиницями площі. 491-497
68. Обчислення площі прямокутної ділянки. Прості і складені задач на знаходження площі прямокутника. 498-505
69. Знаходження однієї із сторін прямокутника за його площею і ві-домою другою стороною. Задачі, аналогічні задачам на спільну роботу. Ділення іменованих чисел. 506—513
70. Обчислення площі фігури за допомогою палетки. Задачі, пов'язані з площею прямокутника. Знаходження значень виразів на сумісні дії. 514-522
71. Дія ділення. Властивості частки. Задачі на рух і на обчислення пло-щі. 523-533
72. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові (загальний випа-док). Задачі на вивчений матеріал. 534-543
73. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Ускладнені задачі на зведення до одиниці. 544—552
74. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Перевірка ділення множенням. Ускладнені задачі на зведення до одиниці. 553-561
75. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить всередині нуль. Ускладнені задачі на зведення до одиниці. 562-569
76. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить всередині нуль Ускладнені задачі на зведення до одиниці. 570—576
77. Ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями. Ускладнені задачі на зведення до одиниці. 577—585
78. Ділення іменованих чисел. Ускладнені задачі на зведення до оди-ниці. 586-594
79. Ділення іменованого числа на іменоване. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на вивчений матеріал. 595-602
80. Вправи на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух.
81. Знаходження значень виразів на всі арифметичні дії. Задачі на зу-стрічний рух. 610-619
82. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Вирази на поря-док дій. Задачі на зустрічний рух. 620—628
83. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Ділення на 10, 100, 1000 з остачею. Задачі на спільну роботу. 629—639
84. Тематичне опитування. Контрольна робота. №5
Ознайомлення з дробами. Множення і ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями
85. Аналіз тематичного опитування. Задачі на знаходження частини числа і числа за його частиною. Складені задачі, які включають знаходження частин. 640—648
86. Порівняння частин. Складені задачі, які включають знаходження частини числа. 649—656
87. Ознайомлення з дробами. Запис дробу. Складені задачі, які вклю-чають Знаходження частини числа. 657-665
88. Знаходження дробу від числа. Задачі на знаходження дробу від числа. 666—672
89. Складені задачі, які включають знаходження дробу від числа. Зна-ходження значення виразу з буквою, що повторюється два рази. 673-681
90. Складені задачі, що включають знаходження дробу від числа. По-вторення правила множення числа на добуток. Подання дробу як частки двох чисел. 682-692
91. Множення чисел, що закінчуються нулями. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. Розв'язування задач, що включають знаходження числа за його дробом. 693—700
92. Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Складені задачі, розв'язання яких вимагає знахо-дження дробу від числа. 701-709
93. Письмове множення багатоцифрових чисел на круглі числа. Підготовка до розв'язування задач на пропорційне ділення. Задачі на знаходження дробу від числа. 710-718
94. Задачі на пропорційне ділення. Множення багатоцифрових чисел на круглі та розрядні числа. Повторення ділення трицифрових чисел на одноцифрові і двоцифрові числа. 719-726
95. Знаходження добутку виду 2400 • 30 усним і письмовим способа-ми. Розв'язування задач з буквеними даними. Задачі на про-порційне ділення. 727-736
96. Задачі на пропорційне ділення. Розв'язування рівнянь і нерівностей 737-745
97. Правило ділення числа на добуток. Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення. Повторення ділення з остачею на одноцифрове число. 746-755
98. Ділення з остачею на двоцифрове число. Усне ділення круглих чисел на розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення. 756-763
99. Письмове ділення трицифрових чисел на круглі десятки з остачею. Задачі на пропорційне ділення. Рівняння. 764-772
100. Порівняння задач на пропорційне ділення. Ділення з остачею на круглі числа. Вирази на порядок виконання дій. 773-780
101. Ділення виду 45780 : 60 і 299600 : 700. Задачі на рух. 781-789
102. Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові круглі числа у випадку, коли в частці є нулі. Задачі з буквеними даними. Рівняння. 790-799
103. Ділення чисел, що закінчуються нулями. Дії з іменованими числами. Вирази на порядок виконання дій. Розв'язування задач. 800-809
104. Тематичне опитування. Контрольна робота. № 6
Множення і ділення багатоцифрових чисел на двоцифрове число
105. Аналіз тематичного опитування. Повторення множення двоцифрових чисел (письмово). Задачі на знаходження числа за двома різницями. 810-817
106. Множення трицифрових чисел на двоцифрові. Задачі на знаходження числа за двома різницями. Задачі на знаходження дробу від числа і числа за його дробом. 818—824
107. Множення багатоцифрових чисел на двоцифрові (загальний випадок). Задачі на знаходження числа за двома різницями. 825-831
108. Множення іменованих чисел на двоцифрові числа. Порівняння задач на знаходження числа за двома різницями. Запис периметра і площі квадрата у загальному вигляді. Розв'язування задач на знаходження числа за його дробом. 832—839
109. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на знаходження числа за двома різницями. 840-848
110. Множення багатоцифрових чисел на трицифрові (ознайомлення). Задачі на рух. Знаходження значень виразів на сумісні дії. 849-856
111. Множення багатоцифрових чисел на трицифрові виду 1578 • 403. Задачі на рух і площу. 857-864
112. Ділення на двоцифрове число. Поняття про середнє арифметичне. Задачі на дроби. 865—874
113. Ділення трицифрових чисел на двоцифрові з остачею у випадку двоцифрової частки. Задачі на знаходження середнього арифметичного (ознайомлення). 875—883
114. Ділення трицифрових чисел на двоцифрові. Задачі на знаходження середнього арифметичного. Рівняння. 884—891
115. Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові (загальний випадок). Задачі на знаходження середнього арифметичного. 892-898
116. Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові. Перевірка ділення множенням. Задачі на знаходження середнього арифметичного. 899-906
117. Ділення багатоцифрових чисел на числа другого десятка. Задачі на зна-ходження середнього арифметичного. 907-914
118. Ділення у випадку, коли частка містить нулі. Повторення задач на зведення до одиниці. 915-922
119. Ділення на двоцифрове число у випадку, коли в кінці частки є нуль. Задачі на знаходження середнього арифметичного. Задачі з букве-ними даними. 923—930
120. Ділення з остачею на двоцифрове число, коли частка закінчується нулем. Задачі на знаходження середнього арифметичного. Задачі на спільну роботу. 931—938
121. Ділення іменованих чисел на двоцифрові числа. Задачі на знахо-дження середнього арифметичного. Задачі на дроби. 939-945
122. Сумісні дії з багатоцифровими числами. Задачі на спільну роботу. Рівняння. 946-952
123. Знаходження значень виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами. Розширені задачі на зведення до одиниці. Складання і розв'язування нерівностей. 953-961
124. Сумісні дії з багатоцифровими числами. Розширені задачі на знахо-дження суми двох добутків. Складання та розв'язування рівнянь. Ділення іменованих чисел. 962-969
125. Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові (ознайомлення). Задачі на зустрічний рух і на зведення до одиниці. 970—977
126. Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові у випадку, коли в записі частки є нуль (ознайомлення). Задачі на зведення до одиниці з буквеними даними. 978-985
127. Тематичне опитування. Контрольна робота. № 7
128. Аналіз контрольної роботи. Міри часу. Таблиця одиниць вимірювання часу. Століття, секунда. Задачі на зведення до оди-ниці. 986—994
129. Визначення часу. Визначення тривалості подій за календарем. Задачі на знаходження суми двох добутків і задачі, обернені до розширених задач на суму двох добутків. 995-1002
130. Перетворення одиниць вимірювання часу: заміна більших одиниць вимірювання часу меншими і навпаки. Задачі на спосіб відношення. 1003-1010
131. Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених у мірах часу. Задачі на спільну роботу. 1011-1018
132. Задачі на визначення тривалості подій, їх закінчення та початку. Задачі на знаходження числа за двома різницями та на знаходження середнього арифметичного.  1019-1028
133. Розв'язування задач на час. Складені задачі, які включають знахо-дження дробу від числа. Задачі на знаходження середнього арифметичного. 1029-1040
134. Тематичне опитування. Контрольна робота. № 8
135. Аналіз контрольної роботи. Натуральний ряд. Будова на-турального числа у десятковій системі числення. Порівняння чисел.
136. Величини. Метрична система мір.
137. Додавання і віднімання. Закони додавання і віднімання та властивості різниці.
138. Множення. Закони множення.
139. Ділення. Властивості частки.
140. Підсумковий урок за семестр і рік.


субота, 28 липня 2012 р.

Колосок 2012-13н.р.


Міжнародний природничий інтерактивний конкурс “КОЛОСОК” 
 2012-2013 н.р.
НАВКОЛО НАС – ЧУДЕСА!

23 листопада 2012 року
  “КОЛОСОК-осінній” у вашій  школі


Шановні учасники Міжнародного природничого інтерактивного конкурсу “КОЛОСОК”, координатори конкурсу, учителі природничих предметів, батьки!
 У конкурсі “КОЛОСОК-весняний-2011” (пропедевтика географії, астрономії, екології) взяли участь понад 209 тисяч школярів 1-10 класів.
Підсумки конкурсу та рейтинг шкіл-лідерів природознавства за підсумками двох етапів конкурсу у 2011-2012 н. р. висвітлені в листі Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 28.05.12 за № 1/9-411 “Про підсумки Міжнародного природничого інтерактивного учнівського конкурсу „КОЛОСОК” у 2011-2012 н. р. та організацію конкурсу „КОЛОСОК” у 2012-2013 н. р.”

Мета конкурсу “КОЛОСОК-осінній” – пропедевтика фізики, хімії, біології. Спеціальна тема осіннього конкурсу у 2012 році – “Навколо нас – чудеса!”.

Формат завдань
  1-2 класи – три блоки по 5 завдань


  3-4 класи – три блоки по 10 завдань
  5-6 класи – три блоки по 10 завдань
  7-8 класи – три блоки по 10 завдань
  9-10 класи – три блоки по 10 завдань
Кожне завдання оцінюється у 12 балів. Може бути одна або дві правильні відповіді.
  МАКСИМАЛЬНА СУМА БАЛІВ – 180

Кожне завдання оцінюються у 6 балів. Може бути одна, дві або три правильні відповіді.
  МАКСИМАЛЬНА СУМА БАЛІВ – 180

Структура завдань: 1-ий блок – “ЧУДЕСА ТЕХНІКИ”; 2-ий блок – “ЧУДЕСА ЖИВОЇ ПРИРОДИ”; 3-ій блок – “ЧУДЕСНІ РЕЧОВИНИ” .

Нагородження координаційних центрів
  1. 1.        Диск, на якому записано 54 випуски журналу КОЛОСОК за 2006-2012 рр. надсилається у всі координаційні центри. Просимо координаторів дати можливість учасникам скопіювати інформацію.
  2. 2.        Безкоштовна передплата журналу “КОЛОСОК”.  Якщо у координаційному центрі 50 і більше учасників 3-10 класів, разом із Заявкою на участь у конкурсі надсилайте заповнений на адресу школи бланк на передплату журналу “КОЛОСОК” на перше півріччя. Передплатний індекс українською мовою – 92405, російською – 89460.
  3. 3.        Безкоштовна передплата газети “КОЛОСОЧОК”. Якщо у координаційному центрі 20 і більше учасників 1-2 класів, разом із Заявкою на участь у конкурсі надсилайте заповнений на адресу школи бланк на передплату газети “КОЛОСОЧОК” на перше півріччя. Передплатний індекс – 89454. Матеріали газети допоможуть учителю адаптуватися до нових державних стандартів для початкової школи. Оплачені абонементи координатор отримає разом із призами та сертифікатами для учасників.

Нагородження учасників. За підсумками конкурсу учасники нагороджуються сертифікатами відповідно до кількості набраних балів (“Золотий КОЛОСОК”, “Срібний – “Чудеса техніки”, “Срібний –“Чудеса живої природи”, “Срібний – “Чудесні речовини”. Кожен учасник отримає природничий перекидний календар на 2012-2013 р. р., а також спеціальний приз-прилад КОЛОСКУ- 10 років!.

Результати конкурсу будуть оприлюднені на нашому сайті 15 січня. Розсилка призів та сертифікатів відбудеться у лютому 2013 року.


Заявки надсилайте до 15 жовтня (школи) та до 20 жовтня (райони)
 Адреса оргкомітету: м. Львів, а/с 9838, 79038.
Благодійний внесок з одного учасника – 12 грн.
Телефони для довідок: (032) 236-7-123, факс.: (032) 236-75-126,  050-1-86-96-85 (Дарія Біда).
ЗАПИТАННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО КОНКУРСУ “КОЛОСОК-осінній-2012” 
“ НАВКОЛО НАС – ЧУДЕСА!”
1-2 класи
  • Розпитай у батьків, що таке рукотворні (штучні) тіла? Навіщо їх створює людина? З чого вона їх створює?
  • З’ясуй, які технічні прилади, що полегшують людині життя, є у тебе вдома. Розпитай у батьків, як люди обходились без них раніше.
  • Знайди загадки про технічні пристрої.
  • Дізнайся більше про кита, кажана.
  • Пригадай, як називається плід дуба.
  • Розпитай у мами, з яких речовин і як виготовляють тісто.
Прочитай газети “КОЛОСОЧОК”: “Найулюбленіше дерево в Україні” (№ 9/12); “Найбільші наземні тварини” (№ 10/12); “Найдрібніша пташка” (№ 14/12); “Вітаміни для очей” (№ 15/12); “Досліджуємо воду” (№ 16/12); “Несправжні родичі” (№ 25/12); “Хімічні досліди на кухні” (№21/12); “Бджілка”(№17/12).
  • Розв’яжи кросворд “Годівниця” у газеті “Колосочок” “Потурбуйтесь про пернатих друзів” (№ 1/12).
3-4 класи
  • Що таке рукотворні (штучні) тіла? Навіщо їх створює людина?
  • З чого людина створює рукотворні тіла? Які ти знаєш штучні та природні матеріали?
  • З’ясуй, які технічні прилади, що полегшують людині життя, є у тебе вдома. Розпитай у батьків, як люди обходились без них раніше.
  • Знайди загадки про технічні пристрої.
  • Які речовини навколо тебе розчиняються у воді, а які – ні?
  • Знайди інформацію про гази, якими наповнюють повітряні кулі.
Прочитай з батьками у журналі “КОЛОСОК” № 6/12 статтю Дарії Біди “Що таке техніка?”. Розпитай у дорослих, що таке техніка.
Прочитай газети “КОЛОСОЧОК”: “Найулюбленіше дерево в Україні” (№ 9/12); “Найбільші наземні тварини” (№ 10/12); “Найдрібніша пташка” (№ 14/12).
Прочитай у журналах “КОЛОСОК” статті: Ірини Пісулінської “Шлюбні подарунки” (№ 9/12); Олесі Капачинської “Слух у птахів” (№ 10/12), “Крихітний лучний народ” (№ 1/12); Віктора Мясникова “Метали, відомі здавна” (№ 4/09), “Бо якщо ми горіть не будем...” (№ 3/10), “Метали-рекордсмени”(№ 3/12), “Неметали” (№ 4/12), “Оксиди” (№ 5/12), “Їхня Величність – солі” (№ 8/12); Наталі Толочко “Крилаті фармацевти” (№ 2/10); Андрія Бригаса “Скільки кислоти у вашому житті?” (№ 3/12).
5-6 класи
  • Які джерела світла використовували люди у давнину?
  • У яких технічних винаходах використовують властивості повітря?
  • Дізнайся, коли винайдено фотоапарат, кінокамеру, телебачення, помпу, друкарську машину.
  • Які технічні прилади використовуються для передачі інформації на великі відстані?
  • Дізнайся, як виглядають коала, єхидна, кенгуру, страус Ему, качкодзьоб; які рослини є чемпіонами зі швидкості росту.
Прочитай газету “КОЛОСОЧОК” “Найулюбленіше дерево в Україні” (№ 9/12).
Прочитай у журналах “КОЛОСОК” статті: Андрія Шарого “Зробимо світ яскравішим!” (№ 5/10), “Як працює GPS-навігатор?” (№ 1/11); Дарії Біди “Що таке техніка?” (№ 6/12), “Апельсиновий рай”(№ 3/11); Валерія Старощука “Чудо голографії” (№ 7/12); Надії Щипель “Ненажерливі рослини або Смерть мухам!” (№ 1/08); Сергія Стельмаха “Найближча родичка крота” (№ 3/12); Андрія Бокотея “Одуд – метелик наших узлісь” (№ 4/12); Валерія Соболя “Це не бджола, а справжнє медоносне чудо!” (№ 5/12); Віри Сенчини “Глечики-хижаки” (№ 5/12); Анни Гірної “Хижаки на книжкових полицях”(№ 5/12); Валерія Малощука і Олесі Капачинської “Примітивні органи слуху” (№ 7/12); Світлани Постолатій “Сонячна квітка” (№ 4/11); Віктора Мясникова “Метали-рекордсмени” (№ 3/12), “Неметали”(№ 4/12), “Оксиди” (№ 5/12), “Основи” (№ 7/12), “Їхня Величність – солі” (№ 8/12), “Незвичайні неорганічні речовини та суміші” (№ 9/12), “Ці дивовижні органічні речовини” (№ 10/12).

УСІ СТАТТІ  ТИ ЗНАЙДЕШ НА НАШОМУ САЙТІ www.kolosok.lviv.ua.
  • “КОЛОСОЧОК”, Всеукраїнська природнича газета для розумників і розумниць, 32 випуски на рік.
ПЕРЕДПЛАТНИЙ ІНДЕКС 89454.
  • “КОЛОСОК”, Всеукраїнський природничий науково-популярний журнал для дітей, 12 випусків на рік.
ПЕРЕДПЛАТНИЙ ІНДЕКС 92405 (укр. мовою), 89460 (рос. мовою)

ЗАПИТАННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО КОНКУРСУ “КОЛОСОК-осінній-2012” 
“ЧУДЕСА НАВКОЛО НАС”

7-8 класи
  • Які технічні винаходи належать стародавньому винахіднику Герону Олександрійському?
  • Які матеріали використовують для виготовлення автомобіля?
  • Які технології освоювала стародавня людина, щоб винайти нові матеріали? А сучасна?
  • Які письменники-фантасти популяризують наукові та технічні відкриття?
  • Дізнайся, коли винайдено дирижабль, літак, вертоліт, планер, супутник.
  • Дізнайся більше про рибу гамбузію, про тварин – чемпіонів зі швидкості руху. Які рекорди є у таких тварин як ківі, страус Ему, страус нанду, пінгвінів, дрохва?
  • Тварини і рослини часом мають дивовижні назви. Відшукай такі дивні назви тварин і поділися знахідками з друзями. Дізнайся, хто такі пальмовий злодій, морська свиня, морський чорт, водяний ослик, риба-хірург, риба-ангел, риба-солдат, золота рибка.
Прочитай у журналах “КОЛОСОК” статті: Дарії Біди “Камера-обскура” (№ 2/07), “Що таке техніка?”(№ 6/12); Андрія Шарого “Як працює GPS-навігатор?” (№ 1/11); Валерія Старощука “Чудо голографії”(№ 7/12); Ірини Пісулінської “Заслужені артисти” (№ 4/10), “На війні, як на війні” (№ 5/10); Олени Крижановської “Кульбаба, або Диво-рослина” (№ 7/12); Ярини Колісник “Спіраль життя” (№ 4/12); Ірини Кук “Лабіринти” (№ 9/12); Віктора Мясникова “Оксиди” (№ 5/12), “Кислоти” (№ 6/12), “Основи”(№ 7/12), “Їхня Величність – солі” (№ 8/12), “Незвичайні неорганічні речовини та суміші” (№ 9/12), “Ці дивовижні органічні речовини” (№ 10/12).
  • Якщо ти читав роман Жуля Верна “Таємничий острів” (або дивився фільм), згадай яку речовину і з чого синтезував головний герой, щоб проникнути у підземелля острова.

9-10 класи
  • Які технічні винаходи належать стародавньому винахіднику Герону Олександрійському?
  • Які технічні пристрої – прообрази підводного човна – були відомі у стародавньому світі?
  • Дізнайся, коли винайдено фотоапарат, мікроскоп, телескоп, автомобіль, авторучку.
  • Які комахи найбільші у світі? Пригадай, як виглядають та чим особливі дрохва, ківі, дронт, моа, велика і мала панди, рись, собака динго.
  • Тварини і рослини часом мають дивовижні назви. Відшукай такі дивні назви тварин і поділися знахідками з друзями. Дізнайся, чи є такі риби: ластівка, папуга, зебра, золота рибка, горобець.
  • Пригадай, хто є в ланцюгах живлення продуцентами, консументами, редуцентами.
Прочитай у журналах “КОЛОСОК” статтіСергія Малинича “Незвичайний мікроскоп” (№ 5/06); Андрія Шарого “Як працює звичайний фотоапарат?” (№ 3/07), “Цифрова камера” (№ 6/09), “Як працює GPS-навігатор?” (№ 1/11); Валерія Старощука “Великий  адронний колайдер” (№ 3/12) і “Про явище надпровідності” (№ 8/12); Дарії Біди “Що таке техніка?” (№ 6/12); Валерія Малощука і Олесі Капачинської “Слух у ссавців” (№ 11/12); Ірини Пісулінської “Любов з першого погляду” (№ 6/12), “Яке ж весілля без пісень?” (№ 7/12), “Нумо, до танцю!” (№ 8/12), “Шлюбні подарунки” (№ 9/12); Ірини Микитенко “Засіб проти монахів” (№ 6/07); Валерія Соболя “Блакитна кров у царстві фауни” (№ 5/09); Ірини Кук “Зіркові молекули” (№ 10/11); Андрія Бригаса “Скільки кислоти у вашому житті?” (№ 3/12); Віктора Мясникова “Бо якщо ми горіть не будем...” (№ 3/10), “Оксиди” (№ 5/12), “Кислоти” (№ 6/12), “Основи” (№ 7/12), “Їхня Величність – солі” (№ 8/12); “Незвичайні неорганічні речовини та суміші”(№ 9/12), “Ці дивовижні органічні речовини” (№ 10/12).

УСІ  СТАТТІ ТИ ЗНАЙДЕШ НА НАШОМУ САЙТІ
У РУБРИЦІ “МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО КОНКУРСУ”

  • “КОЛОСОЧОК”, Всеукраїнська природнича газета для розумників і розумниць, 32 випуски на рік.
ПЕРЕДПЛАТНИЙ ІНДЕКС 89454.
  • “КОЛОСОК”, Всеукраїнський природничий науково-популярний журнал для дітей, 12 випусків на рік.
ПЕРЕДПЛАТНИЙ ІНДЕКС 92405 (укр. мовою), 89460 (рос. мовою)


З “КОЛОСОЧКОМ” І “КОЛОСКОМ” НАВЧАННЯ ЦІКАВЕ, А ЖИТТЯ – РІЗНОБАРВНЕ!
1-2 класи

3-4 класи

5-6 класи

7-8 класи

9-10 класи