Створення даного блога має на меті розповісти про шкільне життя, обмін творчими доробками, досвідом з педагогами, розв’язання проблемних завдань, поради для роботи з дітьми та батьками, позакласної роботи.

субота, 25 травня 2013 р.

Випуск - 2013

Ось і пролунав Останній дзвінок для мене і моїх четвертокласників. Радість та смуток одночасно переповнюють наші серця. Та на жаль, рокам немає вороття. Тож з гордістю ідіть вперед і покажіть свої здобутки. Вітаю усіх випускників!
Сценарій свята "Прощавай, початкова школо!"
                     ПРОЩАВАЙ, ПОЧАТКОВА  ШКОЛО!
Вчитель. Роки, роки!
Невпинні, невблаганні,
Вони пливуть рікою в небуття.
В безодні тихо тонуть і зникають…
На жаль, рокам немає вороття,
Та пам'ять, - джерело життя й безсмертя,
Вихоплює із глибини  років
Те, що було найкраще, наймиліше,
Що не заблудиться в гущавині віків.
- Саме такі були для мене останні 4 роки.
Сьогодні свято є для вас ,
Недавніх ще малят моїх .
Ми з вами школу - радості пройшли,
Разом долали гори смутку.
Та гідно все це перейшли ,
Тепер готові ви до штурму.
Тож з гордістю ідіть вперед,
І покажіть свої здобутки.
Учень. Багато свят було у цьому залі,
Та ось такого ми не святкували .
Із вчителькою першою
Прощатись ми прийшли.
Тож пригадаймо все,
 Що разом прожили.
Пісня «Майбутнє загадкове»
1-к.Чути голос з невідомого далека,
Голос ранньої, сріблястої роси.
Чути голос і мандрівка недалека,
Оберта дитинства нашу карусель.
Приспів
Майбутнє загадкове,
Ти будь для нас казкове,
Ти будь для нас казкове.
Чудове будь.
Від самого початку,
В  майбутнє загадкове,
В  майбутнє загадкове .
Я починаю йти.
2-к.Чути голос з невідомого далека,
Кличе він мене в небачені краї.
Чути голос, голос запитати хоче,
Що сьогодні ти для завтра вже зробив?
3-к.Я клянусь , що стану кращим і добрішим ,
І в біді товариша не полишу.
Чути голос і спішу скоріш-скоріше,
По дорозі ,де ніде нема сліду.
Учень.   Ой, нема де правди діти ,
Було всяке серед нас .
Той у школі звик шуміти,
Той не хтів уроків вчити,
Той запізнювався в клас.
Учень .    В класі вчителька чекає,
В усі вікна заглядає .
- Де Оленка забарилась?
- Чом Захарко запізнився?
- Знов Мишка немає в школі,
І не видно й досі Влада.
Час урок розпочинати ,
А дітей. Ще не видати .
(З’являється Пеппі Довгапанчоха із друзями : Томом і Анікою.)Співають пісню Рогатка самострілка
Пеппі.- Томе, Аніко , заждіть! Куди йдете? Розкажіть.
Том. Поспішаємо до школи!
Пеппі. Та залиштесь ви зі мною. Поганяємо котів, постріляєм горобців. Що цікавого у школі? Там не можна ні ганяти , ні з вікна униз стрибати, ні кричати , ні свистати. Тож не довго з нудьги вмерти!
Том.- Ну…,не  знаю… . Може й так …
Аніка.- Томе , що ти !
Том.- Ні ,Пеппі , краще йдемо з нами в школу.
Аніка.- Ми розкажем ,що цікавого там є.
Пісня «Я щоранку мов кручі в омут»
(Співає Том і Аніка)
Пеппі.Не для мене ця наука , знаю більше я за всіх! Тож ідіть самі ви в школу і від мене вам привіт! 
(Пеппі зникає. На сцену під музичний супровід виходять бандити і лякають Тома і Аніку.)
Пісня бандитів
Ми бандито – ганстеритто,
Ми кастетто – пістолетто,
О - єс…
Ми стрілянто – і вбиванто, обкраданто.
То і ето, о – єс
Викраданто і знищанто,
Всі підручники порванто.
О – єс…
(програш)
Ми до школи не ходинто,
І нікого не пустинто.
О – єс
Заберанто всі книжанто,
Щоб були ви всі дуранто…
Ой – є…
І постійно  прогуляндо,
На уроки наплюванто…
О – єс…
Мани маєм міліоно,
І не треба нам законо…
(Танець Тома та Аніки. Напад бандитів. Викрадають портфелі у дітей та втікають. Діти плачуть. На плач прибігає Пеппі .)
Пеппі. - Що за галас ви вчинили ?
- Чому в школу не пішли ви?
- Чого плачете так ревно?
- Ну ж, розказуйте по–черзі.
Том.- Та …,на нас напали !
Пеппі.- Хто це?
Аніка.- Це… це… , розбійники – бандити,ненависники книжок!
Пеппі.- Що хотіли вам зробити?
Том.- Всі підручники спалити,
Щоб по них не вчились діти .
Пеппі.- Треба їх наздоганяти,
Та книжки урятувати.
Тож збираємось у путь,
Хай на поміч нам прийдуть  ваші друзі.
(З’являється англійський поліцейський )
Пеппі.- Ой , хто це , невже ваша величність власною персоною, пане поліцмейстер! Сьогодні для мене щасливий день. Бо я найдужче люблю поліцмейстерів. Майже так, як  кисіль з ревеню.
- Пане поліцмейстере,ви не бачили двох незнайомців з шкільними портфелями в руках?
Поліцмейстер. - Бачив. Вони мені теж дивними здались. (Здивовано розводить руками.)
-Чомусь із шкільними портфелями.
Том.- Тож куди ж вони подались?
Поліцмейстер.- До школи забігли.
Пеппі.- Не розумію ,чого вони туди пішли?
Пісня Тома. Як би я песика…
Аніка.- Як би ти знала, як у школі цікаво. Я б здуріла від нудьги , коли б не могла ходити до школи .
Том.- І сидіти в школі треба не так уже й довго. Тільки до другої години.
Аніка.То ж і не встигнеш озирнутися , як уже канікули – різдвяні, великодні . літні.
Пеппі.- Це не справедливо! Дуже несправедливо! Я цього не стерплю!
Том .- Що несправедливо?
Пеппі.- Через місяць буде літо і у вас розпочнуться  канікули. А у мене нічого не почнеться. Я не матиму канікул, навіть коротеньких. Треба щось робити, зараз же йду до школи.(Клас. Іде урок математики В дверях з’являється Пеппі , Том і Аніка.)
Пеппі.- Привіт ! Думаю ми не спізнились на табличку множення?
Вчителька.- Просимо до нас, люба Пеппі. Я думаю, тобі тут сподобається і ти навчишся багато цікавого .
Пеппі.- А я думаю, що матиму літні канікули. Я тому й прийшла сюди. Справедливість перш за все!
Вчитель.- Скажи , будь ласка, як тебе звати , щоб я записала в класний журнал.
Пеппі.- Мене звати Пеппілотта Віктулія Гардина Рутта, дочка капітана  Єфраїма Довга - панчоха колишнього постраху морів , а тепер негритянського короля. Пеппі – моє здрібніле  ім’я.
Вчитель.- Зрозуміло, ну то й ми будемо тебе звати Пеппі. А тепер побачимо, що ти знаєш.
- Скажи, Пеппі, скільки буде сім додати п’ять?
Пеппі.- Ну, якщо ви самі цього не знаєте, то чого я маю рахувати замість вас?
Вчитель.- Ти за мене не хочеш рахувати , а я за тебе порахую. Якщо до 7 додати 5  , вийде 12.
Пеппі.- Ти диви! Якщо ви знаєте самі, навіщо було мене питати ?
Вчитель.- Ну,скільки,по-твоєму,буде 8 додати 4?
Пеппі.- Рівно 67.
Вчитель.- Та ні, 8 додати 4 , буде 12.
Пеппі.- Отакої. Це вже занадто. Ви ж самі щойно казали,що 12 вийде тоді , коли до 7 додати 5. Повинен же бути хоч якийсь лад навіть у школі. Крім того , коли вам хочеться гаяти час на ті дурні рахунки , то станьте собі у куток і рахуйте скільки завгодно, а нас відпустіть на перерву гратися у квача.(Вчителька хитає головою.)
Пеппі.- Ну гаразд. Я спробую поводитися  краще.
Пісня «Вчора я не розбігалась»
Вчора я не розбігалась,
Вчитись гарно намагалась.
Я не билась, не валялась,
Не кричала!
Трах - тарах !
Я зв’язала тісно ноги,
Щоб забули про дороги.
Цілий день була спокійна!
Там і тут була спокійна,
Цілий день була спокійна,
Перевертом на руках!
(Дзвенить дзвінок , всі вибігають на перерву)
(На сцені з’являється Плаксій і Лоскотун, один – плаче, другий – сміється,регоче)
Плаксій.- Ой , не піду на перерву. Можуть вдарити , напевно!
Лоскотун.- Що ти , що ти , там ж весело, подивись, як всі радіють.
Пісня «Неможливо не гасати »
Неможливо не гасати,
Не плигати , не скакати,
Не розбігтись і стрибнути ,
Не стрибнути ,наче м’яч.
Хай гукають :
- «Гей , тихіше!»
Аби як чого не вийшло,
Та інакше ,я інакше,
Та інакше накше, накше, накше та інакше,я інакше.
Ой…(упав)
Не умію ,хоч заплач.
Пеппі.- Ой ,які  кумедні діти . Як вас звати?
Плаксій.- Я, Плаксій, бо завжди плачу і боюсь всього на світі, та не вмію я сміятись.
Пеппі.- Це жахливо та дуже несправедливо.
Лоскотун.- Ну , а я є Лоскотун. Вмію я найбільш сміятись, веселитись і стрибати, різні жарти жартувати, можу вас залоскотати, щоб сміялись досхочу.
Пеппі.- Та нам друзі не до сміху. Ми розшукуємо небезпечних злочинців – викрадачів книжок.
Лоскотун.- Так, ми бачили тут двох.
Наче тіні прослизнули,
І мішок якийсь тягнули.
Аніка- То ж скажіть мерщій ви нам!
- Куди йти , де їх знайти?
Плаксій.- Недалеко є тут край,
Ти маршрут запам’ятай.
Треба йти спочатку прямо,
Потім вправо завернуть,
А тоді поміж дубами,
Поведе  наліво путь.
Після цього вже помалу,
Як од втоми не впадеш –
В цю країну попадеш.
Поліцмейстер.- Та дорога є складна. Треба все запам'ятати ,щоб ніде не заблукати.
- Може з нами ви підете? В цю країну заведете.
Лоскотун.- Та чому б і ні.
Плаксій.- Ой, ой , та не можу йти я з вами, дуже боязко мені.
Поліцмейстер.- Ти не бійся , не засмучуйся. Не залишим вас в біді.
Пісня «Скажу вам по секрету»
(Співає Плаксій і Лоскотун)
Лоскотун.- Подивіться хто це тут!
(Дівчинка – книжка сидить під деревом і плаче.)
Поліцмейстер.- Хто ти , дівчинко – красуне ? Що тут робиш ,розкажи?
Українська мова. -Я , рідна мова .
Самостійна , незалежна,
І багата, і безмежна –
Мова українська.
Я несу по світу славу ,
Української держави.
- Та лихі злодії – чорні викрали мене зі школи. А я випала з мішка , та до лісу утекла. Заблудилася сама та не знаю вороття.
Плаксій.- Люблю я мову свого народу
Наспівну , ніжну, пестливу й горду
Таку мелодійну, таку барвінкову,
Таку неповторну мамину мову.
Поліцмейстер.- Не бійся! Ти у безпеці. Ми повернемо тебе швидко на шкільні полиці.
Українська мова.- Зі мною ще викрали багато інших книжок .Як же їх урятувати?
Том.- Йдемо тоді швидше, треба друзів твоїх рятувати!
Аніка.- Ось, дивіться, це ж бандити! Та тримайте їх, ловіть!
(Поліцмейстер підходить до бандитів, забирає портфелі, одягає на них наручники.)
Поліцмейстер.- Упіймалися негідники!Тепер будете знати ,як  грабувати!
Пісня «Країна сором» (Діти співають пісню, а бандити схиливши голови повторюють приспів)
1-к.За синіми горами ,
За червоним морем
Дивна є країна –
Зветься вона «Сором».
2-к.Потрапляють туди всі –
Хлопчики й дівчатка,
Що образили когось
Стрільнули з рогатки.
Приспів(Двічі)
Сором, ой сором,
Зветься вона «Сором».
3-к.Що погані слова кажуть,
Кричать , вередують
І погано вчаться в школі,
По партах малюють.
Приспів(Двічі)
4-к.Щоби в ту країну дивну
Не втрапить ніколи,
Будьте чемні, любі діти,
І вдома, і в школі.
Приспів
 Бандити.- Пробачте нас, ми більше так не будемо!
Том.- Ви краще йдіть у школу вчитись.
Бандити.- Та з нами там ніхто дружить не хоче,  ми ж такі невмійки.
Поліцмейстер. - Якщо прикладете зусиль,  то навчитесь  усього. Лиш більше злого не чиніть і менших себе захистіть. (Бандити разом говорять вірш)
Ми не слухались, пробачте ,
В поведінці своїй каймось ,
Так поводитись не можна,
І це має знати кожен.
Вибачайте , добрі діти ,
Більш непослухам не бути.
Українська мова. В школі правил поведінки
Не порушуйте ,пильнуйте.
На перервах ви Марійку
Не щипайте, не дратуйте.
Будьте чемні і слухняні,
Привітатись не забудьте.
Аніка. - Та давайте повертатись, вже втомились нас чекати наші друзі  - школярі!
Бандити. - Розкажіть нам ,діти добрі, що у школі слід робить? Чи не важко вам уроки кожен день учить-учить?
Лоскотун. - Ви ніколи не журіться,
І за діло враз беріться.
Той ,хто дбає , той і має,
Як не спить і не дрімає.
Плаксій. - Але різне в нас бувало.
Інколи і просипали,
Або ж бігать заманеться ,
Чи комусь щось не вдається.
- Ось послухай про пригоди , що були із нами в школі.(Заходять діти)
Учень. Влад хвалився перед нами ,
Як він помагає мамі –
Миє посуд , прибирає ,
У кімнаті підмітає,
Чистить одяг та взуття .
Це все добре, але Владу
Ми дали таку пораду:
Добрі справи ти роби ,
Та себе сам не хвали,
Той ,кому ти помагав ,
Хай тебе похвалить сам.
Учень. Правда в світі як олія,
Випливати всюди вміє.
До уваги це бери,
Й тільки правду говори!
Учень. -Ой ,на нас вже зачекались вчителі! Напевно переживають , чому нема так довго!
Пісня. Наша вчителька
Учень.  - І ось ми на порозі 5-го класу .
Учень. Допитливим , цікавим буть,
Не споглядай байдуже ,
В Країну Знань – велику путь,
Долай уперто, друже !
Усе , що пізнано колись,
Завчи, збагни глибоко :
Країна Знань ,
Як неба вись –
Красою вабить око.
Учень. - Щоденна праця дає свій урожай. І ми обіцяємо вчитись старанно ,не покладаючи зусиль .
Учень. Навчись учитися щодня ,
Але не просто навмання .
Вивчай усе , за все берись ,
Читай і кожен день трудись,
А як багато будеш знати,
Навчишся добре міркувати.
Наука нас з пітьми виводить,
Як жити треба – всім доводить.
Учень. Той , хто грамоту уміє,
Добре жне і добре сіє.
Тож як хочеш більше знати ,
Треба трохи менше спати!
Учень. Щоб у світі не згубитись ,
Треба вчитись , вчитись, вчитись !
А дитину – книжка вчить,
Як на світі треба жить!
Учень. Хто завжди книжки читає ,
Той багато в світі знає.
Щастя в лінощах нема…
Вчення – світ ,невчення – тьма !
Учень. Як сьогодні сумно всім,
Прощаємось ми з рідним класом.
Бо це домівка – рідний дім,
Та ще прийдемо сюди ми з часом.
Учень. Школа наша початкова,
Прощавай і будь здорова!
Нових діточок стрічай,
Та й про нас не забувай.
Пісня «Про першу вчительку»
(Пісні на сайті "Плюси і мінуси")
Автор: О.Б.Дацко, вчитель початкових класів Львівської санаторної школи №1



субота, 23 березня 2013 р.

Контрольна робота №2 Зображення земної поверхні на плані, глобусі і карті



 _____ листопада 2012р.                     4клас                       __________________________
Контрольна робота №2
Зображення земної поверхні на плані, глобусі і карті
Варіант1
Початковий рівень
1.     Зменшене у багато разів зображення на площині земної поверхні за допомогою умовних знаків – це:
а) план місцевості;      б) географічна карта;  в) схема.
2. Масштаб використовують, якщо потрібно:
     а) накреслити план місцевості;   б) намалювати місцевість;
в) визначити сторони горизонту.
3. Умовними знаками на плані місцевості позначають:
а) ріки, луки, ліси, сади, дороги, поля;    б) країни, міста, гори, моря, рівнини, ріки.
Середній рівень
4. Підкресли назви материків.
Африка, Україна, Австралія, Північна Америка, Євразія, Антарктида, Індійський, Південна Америка.
5. За поданим планом і масштабом визнач дійсні розміри саду.






Масштаб: в 1см – 20м
Довжина_____________________
Ширина______________________
6. За фізичною картою півкуль визнач, береги яких материків омиває Індійський океан.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________

Достатній рівень
7. Заміни умовні знаки словами.
Учні пішли на екскурсію. З ___________________________ вони пройшли по _______________ і вийшли на ___________________. Звідти по _________________ діти дійшли до ______________________.


8. Користуючись фізичною картою України, визнач відстань від Житомира до Києва.
Відстань між містами на карті _______________________________________________
Масштаб ___________________________________________
Дійсна відстань ___________________________________________________________
_________________________________________________________________________
9. У якому океані на Землі найбідніший рослинний і тваринний світ? Чому?
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Високий рівень
10. Користуючись умовними знаками, намалюй схематично план місцевості.
На північ від школи проходить шосе, на захід – розташовані будинки, на південний схід – сад, на північний захід – ліс, на південь – луки.

                                                                                                                             Пн.



                                                      
                                                                                                                     Пд.        
                                                                                                        










_____ листопада 2012р.                     4клас                       __________________________
Контрольна робота №2
Зображення земної поверхні на плані, глобусі і карті
Варіант2
Початковий рівень
2.     Креслення вигляду зверху невеликих ділянок земної поверхні – це:
а) план місцевості;      б) географічна карта;  в) модель Землі.
2. Для того, щоб накреслити план великих предметів, використовують:
     а) компас;   б) масштаб;  в) малюнок.
3. Умовними знаками на фізичній карті позначають:
а) ріки, будівлі, ліси, сади, дороги, поля;    б) країни, міста, гори, моря, рівнини, ріки.
Середній рівень
4. Підкресли назви океанів.
Атлантичний, Антарктида , Європа, Тихий, Австралія, Північний Льодовитий,  Північна Америка, Індійський.
5. За поданим планом і масштабом визнач дійсні розміри саду.





Масштаб: в 1см – 10м
Довжина_____________________
Ширина______________________
6. За фізичною картою півкуль визнач, які океани омивають береги Євразії.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________

Достатній рівень
7. Заміни умовні знаки словами.
У похід діти вирушили з  ___________________________________ по ___________________________.  Вони дійшли до  _____________
________________________ і перейшли через  ______________________ на другий берег. Тут розташований великий ____________________________.



8. Користуючись фізичною картою України, визнач відстань від Полтави до Харкова.
Відстань між містами на карті ______________________________________________
Масштаб ___________________________________________
Дійсна відстань ___________________________________________________________
_________________________________________________________________________
9. На якому материку Землі найбідніший рослинний і тваринний світ? Чому?
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Високий рівень
10. Користуючись умовними знаками, намалюй схематично план місцевості.
На схід від озера розташований ліс, на північний захід – луки, на південь – ґрунтова дорога, на схід – будинки, на північ – сад.

                                                                                                                             Пн.



                                                      
                                                                                                                     Пд.        
                                                                                                                   



Щодо атестації педагогічних працівників


Лист МОНмолодьспорт № 1/9-779 від 25.10.12 року
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
№ 1/9-779 від 25 жовтня 2012 року

До Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України надходять численні звернення педагогічних працівників з приводу вимог атестаційних комісій про надання великої кількості узагальнюючих матеріалів при проходженні атестації.
Повідомляємо, що згідно із пунктом 3.3 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930 (далі – Типове положення), атестаційна комісія відповідно до затвердженого графіку роботи вивчає педагогічну діяльність осіб, які атестуються, шляхом відвідування уроків, позаурочних заходів, вивчення рівня навчальних досягнень учнів, з предмета, що викладає вчитель, ознайомлення з навчальною документацією щодо виконання педагогічним працівником своїх посадових обов'язків, його участі у роботі методичних об'єднань, фахових конкурсах та інших заходах, пов'язаних з організацією навчально-виховної роботи, тощо.
Типовим положенням не передбачено написання педагогічними працівниками, які атестуються, звітів про роботу у міжатестаційний період, оформлення папок з документами про результати своєї роботи, планами уроків, методичними розробками, сценаріями виховних заходів та надання відеозаписів уроків й інших відомостей про роботу.
Водночас слід зауважити, що педагогічні працівники, які претендують на присвоєння педагогічних звань "викладач-методист", "учитель-методист", "вихователь-методист", "практичний психолог-методист", "педагог-організатор-методист", "керівник гуртка-методист" повинні мати власні методичні розробки, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами.
Покладення на педагогічних працівників обов’язків з підготовки зайвих звітів та штучне збільшення паперообігу лише створюють видимість роботи атестаційних комісій і, як правило, приховують неналежну організацію роботи з вивчення професійної діяльності осіб, які атестуються та відсутність дієвого контролю за організацією навчально-виховного процесу.
Наголошуємо, що вимоги голів та членів атестаційних комісій про надання педагогічними працівниками, які атестуються, будь-яких звітів про роботу, є порушенням норм Типового положення. Підготовка та оформлення великої кількості матеріалів призводить до перенавантаження педагогічних працівників, відволікає їх від виконання своїх безпосередніх обов’язків та негативно позначається на якості роботи.
Доручаємо довести зміст цього листа до відома місцевих органів управління освітою, працівників методичних служб, керівників навчальних закладів, педагогічних працівників та вжити заходів, спрямованих на запобігання незаконним вимогам атестаційних комісій.
Заступник Міністра       Б.М. Жебровський

пʼятниця, 15 березня 2013 р.

Що має знати дитина при вступі до школи?


Ні для кого не секрет, що часто співбесіди при вступі до школи переростають у справжні іспити, особливо якщо йдеться про вступ до привілейованої чи спеціалізованої школи, не кажучи про поступлення до гімназії чи ліцею. Навіть вступ до просто дещо кращої школи, здійснюється на конкурсній основі.
Скільки б не обговорювалась проблема неетичності тестування дошкільнят, все одно школи його проводять, називаючи це співбесідою чи знайомством. Звісно, всі ми знаємо, що згідно до постанов Міністерства освіти і науки, всіх дітей повинні брати в школу, та хіба нам хочеться щоб нашу дитину прийняли в школу бо «повинні»? Дитину необхідно підготувати до школи, хоча б для того щоб можна було вибирати школу за критерієм «Яка краща?», а не «Куди візьмуть?», вже не кажучи про те, що дітям з певною підготовкою і вчитись буде знано легше. Навіть якщо батьки не планують віддавати дитину до гімназії чи ліцею, то хай вже краще майбутній школяр справить краще враження на педагогів та потрапить не в найслабший клас.
Пропонуємо до вашої уваги перелік того, що має знати дитина при вступі до школи.
Навколишній світ
Дитина 6-7 років, вступаючи до школи, має уміти відповісти на наступні запитання:
Назви своє повне ім'я. (Прізвище, ім'я, по-батькові )
Скільки тобі років? (Мені ... років)
Назви дату свого народження. (Я народи(в,ла)ся число, місяць, рік)
Назви ім'я та по-батькові твоєї мами, тата.
Де й ким працюють мама, тато?
Чи є в тебе брат або сестра? Скільки їм років? Старше вони тебе або молодше?
Як називається країна, у якій ти живеш?
У якому місті ти живеш?
Назви свою домашню адресу.
Які ти знаєш міста й країни?
Чим відрізняється місто від села?
Чи подобається тобі вчитися?
Чи хочеш ти ходити до школи? Чому?
Чим займаються діти у школі ?
Для чого у школі дзвонить дзвіночок ?
Що буває дерев'яним, скляним, металевим, пластмасовим?
Що буває м'яким, твердим, сипучим, гладеньким, рідким, гострим?
Які ти знаєш ріки?
Чим відрізняється ріка від озера?
... та інші подібні запитання.
Окрім цього ваша дитина має знати про наступне:
- рослини і тварин;
- властивості предметів і явищ;
- початкові знання в області географії та астрономії;
- уява про час;
- назви професій;
- пори року....
ЛОГІКА та МИСЛЕННЯ
Без здатності до самостійного мислення навряд чи можливий інтелектуальний розвиток дитини.
Вже у 1-му класі Ваша дитина буде вирішувати завдання, які вимагатимуть від неї не просто дій за аналогією (копіювання дій вчителя), а і потребують можливість для "розумового прориву".
Тому вона мусить мати навички логічного мислення відповідно до свого віку.
При вступі до школи дитина має уміти :

  • міркувати;
  • виділяти головне;
  • аналізувати різні факти і точки зору;
  • зіставляти і порівнювати їх;
  • ставити питання і намагатися самостійно шукати відповіді на них;
  • порівнювати "більше", "менше" чи "дорівнює";
  • називати різницю двох фігур різної форми;
  • порівнювати за величиною 7 – 10 предметів однакової форми;
  • визначати числові закономірності;
  • сортувати та розподіляти предмети у запропонованому ряду слів, чисел, предметів...;
  • визначати лишній предмет серед групи;
  • класифікувати предмети по одній чи більше ознакам (одяг, взуття, посуд і т.п. );
  • може розділити складні фігури на декілька більш простих.
ПАМ'ЯТЬ та УЯВА
Пам'ять та уява у дітей 6-7 років
Успіхи дитини дуже залежать від його пам'яті. Пам'ять маленької дитини дуже добра, але вона образна та мимовільна, тобто вона запам'ятовує те, що було цікаве. Дитина не ставить перед собою завдання: мені треба запам'ятати цей вірш. У школі дитині прийде запам'ятовувати більші обсяги інформації. Вона повинна запам'ятати не те, що цікаво, а то, що потрібно, та ще стільки, скільки потрібно. Пам'ять потрібно, розвивати завчасно.
Також велику роль у засвоєнні шкільних знань грає уява. Слухаючи пояснення вчителя, дитина повинна уявляти ситуації, з якими вона не зустрічалася у своєму житті, представляти образи, що не існують у дійсності.
Дитина, що вступає до школи має:

  • запам'ятовувати 7 з 10ти слів на слух;
  • запам'ятовувати 5 чисел підряд;
  • запам'ятовувати 6-8 картинок протягом 1-2 хв.;
  • уміти розказати напам'ять декілька віршів;
  • уміти переказувати казки та розповіді;
  • уміти порівнювати два зображення по пам'яті;
  • домальовувати незакінчене зображення, доповнивши його деталями;
  • самостійно скласти невелику казку чи історію на задану тему.
МОВА, МОВЛЕННЯ та ЧИТАННЯ
До 6-7 років мова дитини повинна бути зв'язаною і логічною, з багатим словниковим запасом. Вона повинна правильно чути звуки й правильно їх виголошувати. Розвиток мовлення - одна з основних умов успішного оволодіння письмом та читанням.
Дитина, що вступає до школи мусить мати наступні навички щодо мовлення:

  • складати коротку розповідь по картинках;
  • переказувати казку або мультфільм;
  • читати напам’ять віршики;
  • співати пісеньки;
  • проговорювати скоромовки.
Від сформованості навички читання значно залежить і наступна успішність по інших предметах, тому що в школі дуже скоро діти переходять до роботи з підручниками, які вони повинні вміти читати й розуміти прочитане.
Саме вимоги щодо читання:

  • вміє визначати місце звуку в слові;
  • знаходить слова з певними звуками;
  • вміє ділити слова на склади;
  • читає слова з 2-4 складів зі швидкістю 8-10 слів на хвилину.
Мовленеве спілкування:
Діти знають алфавітну назву букв та їх звукове позначення;
Розрізняють та пояснюють багатозначні слова, утворюють споріднені слова;
Виконують різні вправи на словотворення;
Знають приказки, прислів'я, народні вирази, вдало вживають їх у мовленні,
Активний словник налічує 4500 — 5000 слів;
Володіють вимовою слів відповідно до орфоепічних норм;
Здійснюють звуковий аналіз слів, не користуючись схемою звукового аналізу;
Помічають неправильність вислову в себе і в інших;
Вільно користуються різними типами речень;
Вживають різноманітні форми звертання до дорослих і дітей;
Правильно розуміють і самостійно виконують завдання вихователя; складають описові, сюжетні розповіді, розповіді-міркування, придумують реалістичні та фантастичні сюжети;
Уміють самостійно обрати тему для розповіді;
Пишуть друковані й писані літери в межах українського алфавіту та цифри натурального ряду;
Списують та читають речення з книжки, дошки;
Пишуть піддиктовку (2—3 речення).
ФІЗИЧНА та ФІЗІОЛОГІЧНА ПІДГОТОВКА
Розвиваючи малюка, потрібно пам'ятати про те, як важливі для нього заняття спортом. Саме вміння керувати своїм тілом, розвиток дрібної і великої моторики визначає розумові здібності дитини. Кожен батько мріє, щоб його дитина була здоровою та спортивною, тому фізично розвивати свою дитину треба майже від самого народження. Ідучи до школи, ваша дитина мусить мати певні навички і знання щодо фізичної підготовки, а також має бути фізіологічно розвинена для свого віку. Ваша дитина може рахуватися першокласником, якщо:
Може дотягнутися рукою до верхньої частини протилежного вуха через маківку;
Втратила 1-2 молочні зуби;
Гарно виражена арка стопи;
Вміє зав’язувати шнурки, защіпати блискавку і ґудзики;
Має бути розвинена тонка моторика руки (різноманітні рухи, у яких беруть участь дрібні м'язи кісти руки.) Вміє різати ножицями, грає в пальчикові ігри, добре справляється з пластиліном, під час рукостискання відводить великий палець долоні.
Знає про користь фізичних вправ, рухливих ігор, загартовувальних процедур, правильного харчування;
Усвідомлює основні гігієнічні вимоги щодо здорового та безпечного відпочинку (правила поведінки на воді, у лісі, полі, на льоду);
Легко виконує основні рухи; ходить широким кроком з вільними рухами рук, бігає легко, ритмічно, під час ходьби та бігу зберігає указаний темп, уміє швидко його змінювати;
Зберігає рівновагу на місці, у русі, долаючи різноманітні перешкоди;
Відштовхується обома ногами у стрибках з місця та однією — з розбігу, стрибає в різному темпі через коротку та довгу скакалку;
Влучно метає, кидає предмети в ціль;
Впевнено лазить різними способами по гімнастичній стінці, жердині (канату), лазить по шесту довільним способом;
Уміє кататися на велосипеді, санках, ковзанах;
Уміє плавати довільним способом до 12—15 м;
Уміє грати в ігри спортивного характеру: (бадмінтон, городки, настільний теніс, баскетбол, хокей та футбол).
МАТЕМАТИКА
Від дитини, що почала вивчати основи математики, вимагається високий рівень концентрації, неабияке розумове напруження, вміння узагальнювати і абстрактно мислити. Дуже важливо щоб дитина котра йде до 1-го класу вже були певні навички з математики, а саме ваша дитина має:
Лічити предмети, розташовані хаотично, по колу, лічити групами (парами, трійками, п'ятірками), називати числа по порядку від будь-якого числа (у межах 20 зліва — направо або справа — наліво); виконувати дії додавання і віднімання, розв'язувати арифметичні задачі і приклади, користуючись картками з цифрами і знаками (в межах 10).
Позначати кількість відповідною цифрою.
Знати склад числа, у межах п'яти.
Порівнювати числа, встановлювати рівність з нерівності; формувати поняття про пару.
Ділити предмети, геометричні фігури на 2, 4 рівні частини, порівнювати ціле і частини, знаходити частину від цілого.
Визначати рівність і нерівність предметів незалежно від їх зовнішнього вигляду.
Групувати та класифікувати предмети.
Уміти порівнювати предмети за довжиною, шириною, висотою, товщиною.
Знати що геометричні фігури можна умовно поділити на дві групи:
площинні (круг, квадрат, прямокутник, чотирикутник) і об'ємні (куб, куля, циліндр).
Визначати форму предметів за допомогою геометричної фігури як еталона (м'яч, кавун — схожі на кулю, косинка — на трикутник і т.д.).
Орієнтуватися в просторі відносно себе та інших об'єктів; визначати словом розміщення предметів відносно себе та положення предметів відносно один одного, напрям за допомогою плану-схеми.
Послідовно називати дні тижня, знати, який день був учора, який сьогодні, який буде завтра.
Диференціювати поняття: зараз, згодом, раніше, пізніше.
Розуміти відношення між числами і цифрами до 20, використовувати знаки плюс (+),
мінус (-), дорівнює (=), більше, менше (<, >).
Знати загальноприйняті міри вимірювання; сантиметр, метр, літр, кілограмом.
Розрізняти розташування предметів у просторі (вверху, внизу, ліворуч, праворуч, попереду, посередині, тощо). Користуватись планом-схемою. Орієнтуватися на аркуші паперу, сторінці зошита, книги.
Знати одиниці часу: в тижні сім днів, у місяці — чотири тижні, у році — 12 місяців.
Знати як за календарем визначають місяць, число, день.
Визначати час за допомогою годинника з точністю до півгодини.
ОБРАЗОТВОРЧЕ МІСТЕЦТВО
Що дає мистецтво дітям? Виховуються інтерес і любов до прекрасного, розвиваються естетичні почуття. Мистецтво розкриває багатство і різноманітність кольорів навколишнього світу, форм рухів, з його допомогою діти знайомляться з новими для них предметами і явищами життя, переймаються новими ідеями.
ПСИХОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ
Соціально-психологічна готовність дитини до школи, це готовність до нового етапу розвитку - школяра, це виражається у відношенні дитини до школи, до вчителя та навчальної діяльності, до однолітків, рідним і близьким, до самого себе.
Тому при вступі в 1-й клас дитина повинна :
Знати правила спілкування;
Наприклад: Знати коли звертатися на «ТИ» а коли на «ВИ», уміти вітатися та прощатися, вміти виражати свої думки і почуття.
Уміти вступати в спілкування з дорослими, з учителями і з однолітками.
Правильно сприймати ситуації уроку, правильно сприймати справжній сенс дій учителя, його професійну роль.
Повинні бути розвинені такі якості особистості, які допомогли б спілкуватися і взаємодіяти з однолітками, поступатися в одних обставинах і не поступатися в інших. Кожна дитина повинна вміти бути членом дитячого суспільства і спільно діяти з іншими дітьми.
Мати адекватну самооцінку.
В тому, як дитина починає оцінювати свої досягнення і невдачі, орієнтуючись на те, як оцінюють його поведінку інші, виявляється зростання його самосвідомості. Це є одним з показників психологічної готовності школяра до навчання. На основі правильної самооцінки виробляється адекватна реакція на осуд і схвалення.
Висока самооцінка може викликати неправильну реакцію на зауваження вчителя. У результаті може виявитися, що "школа погана", "вчитель злий" і т.п.
Вміти правильно оцінювати свою поведінку.
Виконувати правила шкільного режиму, своєчасно приходити на заняття, виконувати навчальні завдання в школі і вдома.
Вміти управляти своєю поведінкою без агресивності
Мати уявлення про навчальну діяльність.
Важливо мати позитивне ставлення до школи для формування інтересу до неї. Екскурсії до школи, зустрічі з учителями допомагають створювати у дитини позитивну установку на навчання в школі.
Вміти швидко освоюватися в новій обстановці.
Відчувати шановливе ставлення рідних до її нової ролі учня.
Рідні повинні ставитися до майбутнього школяру, його вченню, як до важливої змістовної діяльності, набагато більш значимою, ніж гра дошкільника. Вчення для дитини стає основним видом його діяльності.
Має приваблювати школа своєю головною діяльністю - навчанням;
наприклад, бажання писати, читати, рахувати, розв'язувати задачі; вчитися, щоб бути, як тато.
mihailivsk-nvk.ucoz.ru/shho_mae_znati_dit...