Створення даного блога має на меті розповісти про шкільне життя, обмін творчими доробками, досвідом з педагогами, розв’язання проблемних завдань, поради для роботи з дітьми та батьками, позакласної роботи.

пʼятниця, 15 березня 2013 р.

Що повинен знати першокласник? Готуємось до школи


Вчити чи ні дитину читати, писати і рахувати до школи повинні вирішувати самі батьки, урахуванням здібностей своєї дитини. Одніприходять у перший клас, знають і вміють дуже багато чого, але далі зірок з неба не хапають, а інші - приходять, не вміючи нічого, і швидко осягають ази науки і далі обганяють всіх в знаннях. Все залежить від здібностей дитини, досвіду педагога і відносини самих батьків. Якщо ж дитина не має можливості відвідувати дитячий сад і виховується вдома, то батькам слід його навчити навичкам знань, які повинен уміти кожна дитина.
Ці знання полягають в наступному:
1. Дитина обов'язково повинен знати букви. Читати не обов'язково.
2. Він повинен вміти розпізнавати звуки на слух, розрізняти приголосні і голосні звуки.
3. При вимові вами слів він повинен знаходити потрібний звук, також придумувати слова, де присутній цей звук.

4. Вважати до десяти і назад. Бажано рахувати до 20 і навіть до 100 але це необов'язково, дійте з урахуванням здібностей дитини.
5. Він повинен знати своє ім'я, прізвище, по батькові та домашню адресу. Бажано, щоб знав імена, прізвища та по батькові своїх батьків.
6. Дитина повинна вміти називати відмінність і ознаки пір року, знати назву місяців і днів тижня, а також назвати сьогоднішньої день і число.

7. Він повинен вміти пояснити, в чому відмінність диких тварин від домашніх, птахів і тварин, яку користь приносять різні домашні тварини людині. Бажано вміння називати дитинчат тварин і птахів.
8. Необхідно навчити дитину правильно перераховувати найменування фруктів, овочів, ягід, дерев, чагарників. Він вже повинен знати, який у них колір і смак, де вони ростуть.
Ось це самі основні вимоги, що повинен знати майбутній першокласник, який готується йти в звичайну школу з будь-якою програмою.

Запам’ятайте, ваша дитина готова йти до школи, якщо:
— правильно вимовляє всі звуки;
— замість молочних зубів виросли (або ростуть) постійні;
— має добрий зір та слух;
— має гарний апетит та міцний сон;
— уміє користуватись ножицями;
— правильно зауважує, що відбувається довкола;
— полюбляє слухати оповідання, що ви їй читаєте, вміє їх переказати;
— уміє малювати;
— уважно переглядає дитячі фільми і вистави, вміє розповісти, що їй сподобалось;
— уміє відгадувати прості загадки;
— охоче грається з дітьми;
— прибирає за собою іграшки;
— уміє складати пазли і конструктори;
— не плаче і не сердиться, коли програє у настільних іграх;
— не соромиться в присутності інших людей.

Щоб дитина була готовою до свого першого шкільного року, забезпечте їй:
— здорову сімейну атмосферу;
— багато любові;
— вашу активну участь у процесі розвитку;
— достатню кількість ігор.

Допоможіть дитині навчиться:
— користуватись органами чуття — спостерігати за оточуючими, слухати звуки, розрізняти запахи;
— зосереджувати увагу на об’єктах і словах;
— помічати відмінності у формі, розмірі і кольорі;
— орієнтуватись у часі і просторі;
— набути певних гігієнічних, робочих і культурних навичок;
— добре розвинути мовлення й успішно спілкуватись з оточуючими;
— тренувати пам'ять і мислення;
— розвинути цікавість і уяву.

Щоб допомогти дитині налаштуватись на новий ритм життя, краще говорити:
— у тебе все вийде, якщо ти трохи постараєшся;
— в школі можна багато чого навчитись і дізнатись, варто лише захотіти;
— у класі можна знайти нових друзів, хоча цілком ймовірно не всі однокласники тобі одразу сподобаються.

І нарешті, пам’ятайте, те, як дитина адаптується до школи і яких успіхів досягне, залежить від багатьох чинників. Основними з-по­між них є такі:
— родинна атмосфера — взаємини і спілкування в сім’ї;
— готовність дитини до школи;
— стан здоров’я дитини;
— розумові здібності;
— емоційна стабільність, упев­не­ність, самоконтроль;
— мотивація дитини до роботи;
— умови для праці і навички роботи;
— вимоги і очікування батьків.

Схожі публікації:
http://mihailivsk-nvk.ucoz.ru/shho_mae_znati_ditina_pri_vstupi_do_shkoli.pdf

понеділок, 11 березня 2013 р.

пʼятниця, 22 лютого 2013 р.

неділя, 3 лютого 2013 р.

КУНГУРУ - 2013
УМОВИ ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ
У М О В И
організації та проведення
Міжнародного математичного
 конкурсу "Кенгуру” у 2012 – 2013 н.р.

Відповідно до повноважень, делегованих Міжнародною асоціацією “KANGOUROU SANS FRONTIERES” («Кенгуру без кордонів»), що працює під егідою ЮНЕСКО, та на виконання наказу МОНмолодьспорту № 552 від 07.05.2012 року "Про затвердження Положення про Міжнародний математичний конкурс "Кенгуру"" та Листа МОНмолодьспорту № 1/9-654 від 19.09.2012 року конкурс проводиться в Україні Львівським фізико-математичним ліцеєм-інтернатом при Львівському національному університеті імені Івана Франка.
Метою конкурсу є популяризація математичних ідей та підтримка талановитих школярів, розвиток їх інтелектуальних здібностей, активізація творчої діяльності вчителів, вироблення методичних рекомендацій щодо вдосконалення навчальних програм та підручників шляхом аналізу статистичних даних результатів конкурсу.
Авторські права на всі завдання Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру» належать Міжнародній асоціації “KANGOUROU SANS FRONTIERES”.
1. Оргкомітет конкурсу
Організація та проведення в Україні Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру» покладається на організаційний комітет, який діє на базі Львівського фізико-математичного ліцею-інтернату при Львівському національному університеті імені Івана Франка (директор ліцею – Мар’ян Добосевич).
Дії оргкомітету з організації та проведення конкурсу регламентуються “Положенням про Міжнародний математичний конкурс "Кенгуру"” (наказ МОНмолодьспорту № 552 від 07.05.12 року) цими умовами, Листом МОНмолодьспорту № 1/9-654 від 19.09.2012 року планом заходів, що додається, та вимогами Міжнародної асоціації “KANGOUROU SANS FRONTIERES”.
Адреса оргкомітету: вул. Караджича, 29, м. Львів, 79054; тел.-факс.: (032) 2401700, e-mail: kangaroo@lpml.com.ua; www.kangaroo.com.ua.
2. Участь у конкурсах
Для участі в конкурсі учень повинен зареєструватися у координатора конкурсу в своєму навчальному закладі або в регіонального координатора в іншій установі освіти, де буде проводитися конкурс.
Координатор заповнює заявку 1 на участь у конкурсі та надсилає її на адресу Центрального оргкомітету разом з копією переказу благочинної пожертви не пізніше 20 жовтня 2012 року для участі у Першиму етапі, та заявку 2 не пізніше 10 лютого 2013 року для участі у Другому - Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру – 2013».
Рекомендована благочинна пожертва складає 11 гривень від кожного учасника та повністю використовується для покриття витрат на організацію та проведення конкурсу. До 9% зібраних пожертв може призначатися для забезпечення організації та проведення конкурсу в навчальному закладі чи об’єднанні навчальних закладів.
3. Порядок проведення конкурсу
Організацію та проведення конкурсу в регіонах здійснюють регіональні координаційні центри та регіональні координатори. Конкурс у загальноосвітніх навчальних закладах проводять координатори конкурсу або вчителі цього навчального закладу.
Конкурс проводиться у два етапи: осінній (листопад-грудень) та весняний (березень). Обидва конкурси незалежні між собою.
Мета першого етапу Конкурсу - пропедевтика знань та умінь учнів 2-6 класів. Цей етап Конкурсу проводиться за завданнями, визначеними Організаційним комітетом.
Мета другого етапу Конкурсу - поглиблення знань та умінь учнів 2-11 класів на основі матеріалів, що надані Асоціацією.
Перший етап проводиться в один день 7 грудня 2012 року, Другий етап - в один день 21 березня 2013 року в усіх регіонах України за однаковими завданнями для кожної вікової групи.
Місцеві осередки проведення конкурсу отримують завдання за кілька днів до його початку.
4. Зміст і структура завдань
Перший етап Конкурсу проводиться за завданнями, що визначені Організаційним комітетом.

Другий етап Конкурсу проводиться за завданнями Асоціації, що затверджуються на міжнародній конференції представників країн-учасниць Асоціації
6. Підбиття підсумків конкурсу
Збір та обробка результатів учасників конкурсу проводиться відповідно до законодавства України, що регламентує збір та обробку персональних даних. Збору та обробці підлягають прізвища та імена учасників, дані про їх загальноосвітні навчальні заклади, класи, а також відповіді на завдання конкурсу. Факт відправки загальноосвітніми навчальними закладами бланків відповідей та бланків реєстрації учасників конкурсу на обробку означає, що загальноосвітній навчальний заклад гарантує наявність згоди батьків (або законних представників) учнів на необхідну для проведення конкурсу обробку персональних даних авторів відправлених відповідей та несе всю зумовлену цим відповідальність і дає свою згоду на оприлюднення результатів навчального закладу в регіональному та всеукраїнському рейтингах.
Результати конкурсу, отримані шляхом обробки бланків відповідей учасників, оприлюднюються не пізніше, ніж через вісім тижнів після проведення кожного з етапів.
Офіційні результати проведення Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру-2012» розміщується на сайті: www.kangaroo.com.ua.
7. Відзначення учасників конкурсу та фінансування
Відзначення учасників конкурсу здійснюється за рахунок благодійних внесків учасників та залучених спонсорських коштів на місцях.
Примітка: З метою виконання наказу МОНмолодьспорту № 552 від 07.05.2012 року "Про затвердження Положення про Міжнародний математичний конкурс "Кенгуру"" і Листа МОНмолодьспорту № 1/9-654 від 19.09.2012 року та згідно з цими Умовами всім зацікавленим у проведенні конкурсу особам необхідно перераховувати благочинні пожертви через відділення Ощадного банку та інших банків на розрахунковий рахунок благодійного фонду “Ліцей”.
Львівське відділення Укрексімбанку
Р/р 260010060560 МФО 325718, код 22360064 (з поміткою “Благочинні пожертви”)
Отримувач — Благодійний фонд “Ліцей”

пʼятниця, 1 лютого 2013 р.

Location: улица Остроградских, 1, Львов, Львовская область, Украина

Шановні батьки! 

Запрошуємо  Вас  відвідати  нашу  школу 

19лютого 2019р.

о 10год

День відкритих дверей

1. Презентація «Історія санаторної школи №1»

 2. Ознайомлення зі специфікою роботи санаторної школи для дітей із серцево-судинними захворюваннями

3. Огляд навчальних, відпочинкових та медичних приміщень
4. Інформація про перелік документів, необхідних для навчання дітей


Львівська загальноосвітня санаторна школа №1 

 ім. Б.- І. Антонича
м. Львів, 79012
 вул.Остроградських, 1,
Тел.: (032) 2385215,(032) 2385218,
Вчителі початкових класів:
Дацко О. Б. т. 0972955823, 0639301739
 Наш сайт: www:  sanatorna-school.com.ua

неділя, 2 вересня 2012 р.

Завітайте до нас


КЗ ЛОР «Львівська загальноосвітня санаторна школа № 1 І-ІІІ ст. імені Б.-І. Антонича»
 О Г О Л О Ш У Є
 набір учнів у 1-11 класи на 2021-2022 н.р.
 Школа безкоштовно надає такі послуги:
  реабілітація та оздоровлення вихованців протягом навчального року;  п’ятиразове харчування та вітамінізація; 
 заняття лікувальною фізкультурою; 
 заняття у різноманітних гуртках у ІІ половині дня. Навчання відбувається за освітніми програмами закладів загальної середньої освіти. 
Приймаються учні із захворюваннями серцево-судинної системи. Школа працює за принципом повного дня. 
Для зарахування до санаторної школи надаються такі документи: 
– заява одного з батьків дитини;
 – висновок лікарсько-консультативної комісії (ЛКК) закладу охорони здоров’я; – висновок дитячого кардіолога; 
– форма 086-1/0 від сімейного лікаря та форма 063;
 – особова справа і табель чи інший документ, що підтверджує рівень здобуття освіти (свідоцтво); – копія свідоцтва про народження; 
– довідка з місця проживання;
 – згода на збір та обробку персональних даних. 
Додатково:
 Для дітей з інвалідністю – індивідуальна програма реабілітації дитини з інвалідністю. Зарахування відбувається на засіданні медико-педагогічної комісії у червні та серпні кожного року. 
Наша адреса: 79012, м. Львів, вул. Остроградських,1 (р-н вул. Героїв Майдану)
 Телефон: (032) 238-52-12 
Наш сайт: http://sanschool1.net.ua E-mail: sanschool1@ukr.net

Календарне планування уроків трудового навчання у 4 класі


№ уроку Зміст навчального матеріалу Стор.                                                                                                                                                                                           Дата 
Елементи графічної грамоти під час роботи з папером і картоном
1. Елементи графічної грамоти 4-5
2. Рухомі іграшки з картону 6-8
3. Саморобні засоби навчання 9-11
4. Предметні навчальні ігри 12-22
5. Палітурні роботи 23-27
Елементи технічного моделювання і конструювання
6. Моделі космічних ракет 63-67
7. Моделі будівельних машин 68-69
8. Моделі сільськогосподарської техніки 70-71
Конструювання виробів з різних матеріалів
9. Художня обробка фольги 28-32
10. Обробка дроту 33-37
11. Конструювання виробів з пластмас 40-50
12. Пап'є-маше 51-55
13. Різдвяні та новорічні маски й іграшки 56-62
Робота з тканиною і волокнистими матеріалами
14. Конструювання іграшок з ниткових кульок 72-73
15. Крій і ручне шиття 74-80
16. Тематична атестація.
2 семестр
Українська вишивка
17. Вишивання гладдю 81-82
18. Вишитий рушник –національний український оберег 83-84
19. Український національний костюм 85-86
20. Вишиті аплікації до дитячого одягу 87
Макраме 
21. Основи макраме 88
22. Основні елементи вузликового плетіння 89-93
Обробка деревини з елементами народної творчості
23. Хліборобські знаряддя праці 94-95
24. Ткацькі знаряддя праці 96-97
25. Випилювання фанери лобзиком 98-100
26. Художнє випалювання деревини 101-103
27. Народні іграшки з деревини 104-107
Технічне моделювання і конструювання
28. Конструювання макетів і моделей космічної техніки 108-109
29. Початкове електромоделювання 110-113
30. Плаваючі моделі 114-115
31. Конструювання повітряних зміїв 116-117
32. Конструкторські тести 118
Сільськогосподарська праця
33. Вирощування овочевих культур 119-121
34. Лікарські рослини 122-123

Календарне планування з образотворчого мистецтва 4 клас (1 год.)


Образотворче мистецтво 4 клас (1 год.)
(Планування відповідно до розроблених уроків у  педагогічному програмному засібі "Образотворче мистецтво 4 клас" розроблений відповідно до програми загальноосвітніх навчальних закладів. Мультимедійнний посібник орієнтований на сучасні форми навчання із забезпеченням сумісності з традиційними методами та прийомами навчання в повній відповідності з документами, що регламентують зміст освіти.)
№з/п Тема уроку Дата
1. Художній образ в образотворчому процесі.
2. Беру многобарвну палітру і землю малюю мою.
3. Осінній натюрморт.
4. Осінній натюрморт (продовження).
5. Осінні квіти.
6. Як живуть дерева?
7. Осінь за вікном.
8. Тематична композиція «Стоїть гора високая…». Підсумковий урок.
9. Здрастуйте, звірі малі та великі!
10. Кіт-воркіт.
11. Світ живої природи.
12. Малюємо людину.
13. Олімпійські ігри.
14. Спорт і рух.
15. Новорічне панно. Тематична робота.
16. Новорічне панно (закінчення). Підсумковий урок.
17. Декоративно-ужиткове мистецтво.
18. Казкова квітка Петриківки.
19. Подарунок мамі.
20. Світ народної іграшки.
21. Образ в архітектурі.
22. Чарівний будинок.
23. Чарівний будинок (продовження).
24. Зимова казка.
25. Краще гір лише гори.
26. Подорож до моря.
27. Подорожуємо до Європи.
28. Чудернацька витинанка.
29. Казка і фантазія в народній творчості.
30. Малюємо портрет.
31. Малюємо портрет (продовження).
32. Свято весняної природи.
33. Земля веснянкою заквітла.
34. Земля веснянкою заквітла (продовження).
35. Мистецька палітурка.

Календарне планування курсу «Основи здоров’я» у 4 класі


№ уроку Тема уроку Дата
Людина та її здоров'я
1. Ростемо і розвиваємося.
2. Складові здоров'я. Що впливає на здоров'я.
Фізична складова здоров'я
3. Дбай про здоров'я.
4. Їжа і здоров'я.
5. Загартовування.
Соціальна складова здоров'я
6. Здоров'я — найдорожчий скарб.
7. Стосунки між людьми.
8. Поведінка учня.
9. Медична служба в Україні.
Психічна і духовна складові здоров'я
10. Емоції та почуття.
11. Уміння контролювати емоції.
12. Характер і здоров'я.
13. Особа і особистість. Хочу, можу і мушу
14. Вплив куріння, алкоголю та наркотиків на здоров'я. Навчися казати "НІ".
15. Цінність і неповторність людського життя.
16. Пізнай себе.
2 семестр
Безпека життя
17. Безпека вдома.
18. Безпека вдома.
19. Безпека в побуті.
20. Правила поведінки у випадку виникнення пожежі.
21. Безпека під час масових заходів
22. Як поводитися з незнайомцями на вулиці.
23. Безпечний відпочинок взимку.
24. Безпека руху пішоходів.
25. Сигнали світлофора і регулювальника.
26. Види перехресть. Перехід перехресть і майданів. Перехід дороги за різних умов.
27. Види перехресть. Перехід перехресть і майданів. Перехід дороги за різних умов.
28. Дорожні знаки.
29. Автомобіль — джерело небезпеки. Сигнали водіїв.
30. Спеціальні машини та їх призначення. Дорожньо-транспортні пригоди.
31. Безпека велосипедиста.
32. Надзвичайні ситуації.
33. Надзвичайні ситуації.
34. Підсумковий урок.


Календарне планування уроків української мови у 4 класі


1 семестр (4год на тиждень)
№ уроку Тема уроку Вправа Дата
Мова і мовлення. Текст
1. Мова і мовлення. 1-5
2. Збагачення мови новими словами. 6-8
3. Українська мова. Висловлювання про мову. 9-12
4. Усне і писемне мовлення. 13-16
5. Культура мовлення і спілкування. 17-22
6. Повторення відомостей про текст. Тема, мета, заголовок. 23-26
7. Роль слів у побудові тексту. Перевірна робота. Діалог. 27-30
8. Розвиток зв'язного мовлення. №1 Слово повідомляє, впливає, допо-магає. 31-34
9. Поділ тексту на частини. План.
10. Текст-розповідь. Діалог. 35-38
11. Текст-опис. Перевірна робота. Діалог. 39-42
12. Текст-міркування. 43-46
13. Будова тексту. Перевірна робота. Діалог. 47-50
14. Робота над удосконаленням власного тексту. 51-53
15. Замітка до газети. Діалог. 54-59
16. Розвиток зв'язного мовлення. №2  Творча робота над текстом.
Речення
17. Види речень за метою висловлювання та інтонацією. 60-63
18. Основа речення. Перевірна робота. Діалог. 64-67
19. Зв'язок слів у реченні. 68-72
20. Тренувальні вправи на побудову та поширення речень. 73-75
21. Однорідні члени речення. Перевірна робота. Діалог. 76-78
22. Поєднання однорідних членів речення за допомогою сполучників. 79-82
23. Залежні слова при однорідних членах речення. 82-86
24. Розвиток зв'язного мовлення. №3 Складання оповідання за поданою темою.
25. Закріплення знань про однорідні члени речення. 87-90
26. Поняття про складне речення. 91-95
27. Перевірка знань з мови №1 «Мова і мовлення. Текст. Речення».
Частини мови. Іменник
28. Повторення вивченого про іменник. 96-102
29. Іменники-синоніми та іменники-антоніми. Слова, що звучать і пишуть-ся однаково. 103-107
30. Відмінювання іменників. Перевірна робота. Діалог. 108-113
31. Особливості відмінювання іменників. 114-118
32. Розвиток зв'язного мовлення. №4 Складання казки за серією малюнків та планом.
33. Контрольна робота. Диктант. №1
34. Аналіз контрольного диктанту.  Розрізнення відмінків іменників жіночо-го роду на -а (-я). 119-126
35. Закінчення іменників у родовому відмінку однини. 127-132
36. Зміна приголосних перед закінченням  –і  в іменниках жіночого та чо-ловічого роду. 133-137
37. Чергування звуків [ і ] з [ о ], [ е ] в іменниках жін. та чол. роду. 138-142
38. Правопис закінчень іменників жін. роду на -а (-я) в род. відмінку од-нини. 143-147
39. Правопис закінчень іменників жін. роду на -а (-я) в ор. відмінку однини. 148-152
40. Розвиток зв'язного мовлення. №5 Культура мовлення. Складання текс-ту-опису за уявою.
41. Правопис закінчень іменників чол. роду в орудному відмінку однини. 153-159
42. Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на -р в оруд-ному відмінку однини. 160-163
43. Закінчення іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмі-нках однини. 164-168
44. Вимова і правопис іменників жіночого роду з нульовим закінченням у початковій формі в орудному відмінку однини. 169-172
45. Контрольна робота. Письмовий переказ.
46. Правопис відмінкових закінчень іменників у множині. 173-176
47. Закінчення іменників у родовому відмінку множини. 177-180
48. Розвиток зв'язного мовлення. №6 Говоримо красиво. Твір-опис за кар-тиною.
49. Вживання прийменників з іменниками в різних відмінках. 181-185
50. Закінчення іменників у місцевому відмінку множини. 186-189
51. Перевірка знань з мови №2 «Частини мови. Іменник»
Прикметник
52. Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про прикметник. Спостереження за роллю прикметників у мовленні. 190-193
53. Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми та прикметники — ба-гатозначні слова. 194-198
54. Спостереження за вживанням прикметників у художніх та науково-популярних текстах. 199-207
55. Зв'язок прикметників з іменниками в реченні. Вправи на визначення роду и числа прикметників. 208-217
56. Розвиток зв'язного мовлення. №7 Вчимося добирати слова на задану те-му. Опис снігура.
57. Відмінювання прикметників. Перевірна робота. Діалог. 218-222
58. Вправи на визначення відмінків прикметників у реченні. 223-225
59. Спостереження за зміною закінчень прикметників у різних відмінкових формах. Опис зовнішності людини. 226-231
60. Вправи на визначення відмінка прикметників у реченнях. 232-235.
61. Контрольна робота . Диктант №2
62. Аналіз контрольного диктанту. Вимова і правопис прикметників із суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк-. 236-240
63. Вживання знака м'якшення перед закінченням у прикметниках. Навча-льне аудіювання. 241-244
64. Розвиток зв'язного мовлення. №8. Переказуємо детально. Складання твору за серією малюнків. Контрольна робота №1. Аудіювання
65. Вживання прикметників для всебічної характеристики предмета. 245-248
66. Тренувальні вправи на побудову речень з прикметниками, визначення відмінків прикметників у реченнях. 249-252
67. Контрольна робота. Списування.
68. Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду. Підсумковий урок за семестр. 253-256

Календарне планування уроків української мови у 4 класі
2 семестр (3год на тиждень)

Тема уроку
Вправа Дата
69. Відмінювання прикметників у множині. 1-4
70. Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників у множині. 5-7
71. Навчальний письмовий переказ. Узагальнюючий урок з теми "Прикмет-ник" 8-10
Числівник
72. Поняття про числівник як частину мови. 11-15
73. Спостереження за функціональною роллю числівників у реченні. 16-19
74. Розвиток зв’язного мовлення. №10  Переказуємо вибірково
75. Практичне ознайомлення з формами родового відмінка числівників 50-80. 20-23
76. Закріплення й узагальнення мовленнєвих умінь, пов'язаних з вживан-ням числівників. 24-27
Займенник
77. Займенник як частина мови. 28-33
78. Особові займенники. Перевірна робота. Усний твір. 34-40
79. Спостереження за вживанням особових займенників у текстах. 41-44
80. Розвиток зв’язного мовлення. №11 Будова тексту. Твір на основі влас-них спостережень.
81. Займенники 1-ї особи однини і множини. Роздільне написання займен-ників з прийменниками. 45-51
82. Займенники 2-ї особи однини і множини. 52-57
83. Займенники 3-ї особи однини і множини. 58-65
84. Контроль навчальних досягнень. №3 Диктант.
85. Повторення й узагальнення вивченого про займенник. 66-76
86. Розвиток зв’язного мовлення. №12 Які бувають тексти. Складення текс-ту-опису за аналогією. Перевірна робота. Усний твір.
87. Перевірна робота. Мовна тема. № 3 Числівник. Займенник.
Дієслово
88. Загальне поняття про дієслово як частину мови. 77-80
89. Написання не з дієсловами. Спостереження за зв'язком дієслова в ре-ченні з іншими частинами мови. 81-87
90. Неозначена форма дієслова. 88-91
91. Змінювання дієслів за часами. Перевірна робота. Усний твір. 92-94
92. Розвиток зв’язного мовлення. №13 Поміркуємо разом. Складання текс-ту міркування
93. Змінювання дієслів за числами. Перевірна робота. Усний твір. 95-98
94. Дієслова, що виражають незавершену і завершену дії. 99-102
95. Дієслова теперішнього часу. Визначення особи та числа дієслів те-перішнього часу. 103-109
96. Дієслова майбутнього часу. Перевірна робота. Усний твір. 110-114
97. Перша і друга дієвідміни дієслів. 115-118
98. Розвиток зв’язного мовлення. №14. Одне і те ж по-різному.
99. Правопис особових закінчень дієслів. 119-122
100. Написання закінчень у дієсловах другої особи. 123-129
101. Написання закінчень у дієсловах 3-ї особи. 130-133
102. Правопис ненаголошених особових закінчень дієслів теперішнього і майбутнього часу. 134-136
103. Дієслова минулого часу. Змінювання дієслів минулого часу за числами та родами (в однині). Вправи на визначення роду дієслів минулого часу. 137-144
104. Розвиток зв’язного мовлення  №15. Редагуємо самі.
105. Значення дієслівних форм на -ся (-сь). Вимова і написання дієслів на        -ся (-сь). 145-151
106. Узагальнення знань і вмінь з теми "Дієслово". 152-155
107. Перевірна робота. Мовна тема №4 . "Дієслово".
Прислівник
108. Ознайомлення з прислівником як частиною мови. Перевірна ро-бота. Усний твір. 156-161
109. Порівняльна характеристика прислівників і прикметників. Основна граматична ознака прислівників. Практичне ознайомлення з формами ступенів порівняння прислівників (без уживання термінів). 162-171
110. Розвиток зв’язного мовлення № 16. Письмовий переказ.
111. Спостереження за вживанням у мовленні прислівників-синонімів. Спостереження за роллю у мовленні прислівників-антонімів. 172-181
112. Однорідні другорядні члени речення, виражені прислівниками. 182-186
113. Спостереження за роллю прислівників у художніх і науково-популярних текстах. 187-195
Повторення вивченого у 1-4 класах
114. Текст, його головна думка. Заголовок до тексту. Вправи на визначення головної думки тексту. Порядок виконання звуко-буквеного аналізу слова. Добір заголовків. Порядок розбору слів за будовою. 196-208
115. Комплексні вправи та аналіз текстів, добір до них заголовків. Спостере-ження за роллю префіксів у словах. Конструктивні вправи зі спільнокоре-невими словами, вживання їх у реченнях, зв'язних текстах. 209-217
116. Розвиток зв’язного мовлення №17. Перевірна робота №2. Письмовий переказ.
117. Спостереження за змістом та інтонацією речень, різних за метою висловлювання. Речення, ускладнені однорідними членами. 218-223
118. Контроль навчальних досягнень. Списування №2.
119. Вправляння у встановленні зв'язку слів у реченнях. Спостереження за вживанням числівників у мовленні. Перевірна робота№2. Аудіювання. 224-226
120. Перевірна робота №4. Диктант
121. Аналіз контрольної роботи. Вправи на спостереження за роллю дієслів у мовленні. Граматичний аналіз дієслівних форм різних часів. Конструкти-вні вправи на нормативне вживання в мовленні граматичних форм ви-вчених частин мови. Підсумковий урок за рік. 227-240

Календарне планування курсу «Я i Україна» у 4 класі (природознавство)


Тема уроку Стор. Дата
Земля — наш космічний дім
1. Сонячна система 76-78
2. Земля — планета Сонячної системи 79-80
3. Як обертається Земля 81-83
4. Як поверхня Землі нагрівається сонячними променями 83-85
5. Як орієнтуватися на місцевості 85-88
6. Як зображують місцевість на плані 88-92
7. Як зображують поверхню Землі на глобусі і карті. Тематична атес-тація. 92-95
8. Материки Землі 95-99
9. Океани Землі 99-101
10. Населення Землі 102-103
11. Збережемо природу Землі разом 104-105
Наша Батьківщина — Україна
12. Україна на планеті Земля 106
13. Форми земної поверхні України 107-110
14. Водойми України 110-116
15. Тематична атестація.
16. Природні зони України 116-119
2 семестр
17. Мішані ліси 119-123
18. Степи 123127
19. Південний берег Криму 127-130
20. Гори. Карпатські гори 130-134
21. Кримські гори 135-138
22. Населення України 138-140
23. Охорона природи в Україні. Тематична атестація. 140-143
Твій рідний край
24. Рідний край на території України. Погода в рідному краї 144-148
25. Корисні копалини в рідному краї 148-149
26. Ґрунти в рідному краї 150-151
27. Природні угруповання рідного краю. Ліс 151-153
28. Луки — природне угруповання 154-156
29. Прісна водойма — природне угруповання 156-159
30. Болото — природне угруповання 159-161
31. Рослинництво в рідному краї 161-165
32. Тваринництво в рідному краї 166-168
33. Промисловість у рідному краї. Тематична атестація. 168-171
34. Охорона природи в рідному краї. 171-172


Календарне планування курсу «Я i Україна» у 4 класі (природознавство)



Календарне планування курсу «Я i Україна» у 4 класі
(природознавство)