Створення даного блога має на меті розповісти про шкільне життя, обмін творчими доробками, досвідом з педагогами, розв’язання проблемних завдань, поради для роботи з дітьми та батьками, позакласної роботи.

неділя, 2 вересня 2012 р.

Календарне планування курсу «Я i Україна» у 4 класі (громадянська освіта)


№ уроку Тема уроку Стор. Дата
Україна — держава. Україна — рідний край
1. Скажи своє слово про Україну 4-5
2. Звідки походить назва нашої країни? 5-6
3. Назви наших міст 7-8
4. Я твій син, Україно! 8-10
5. За що шанують українців. Тематична атестація. 10-11
Людина
6. Радість життя 13-14
7. Без чого не можна жити. Настанови матері Терези 14-17
8. Людське «Я». Горда гуска 17-18
9. Де справжнє «Я»? 18-20
10. Дбай про своє добре ім'я 20-21
11. Людські чесноти. Зневага. Байдужість. Л. Забашта. «Людина по-чинається з добра» 21-23
12. Досягнення. Наш Андрій Шевченко. В. Струтинський. «Казка про хлопчика Абихто» 23-27
13. Винаходи людства 28-30
14. Людина серед людей 30-32
15. Тематична атестація.
16. Тримайся з гідністю 32-33
2 семестр
17. Чи варто бути правдивим 33-34
18. Культура зблизька 34-35
19. Правила гостинності 35-40
20. Правопорушення. Телефонний тероризм 40-43
21. Бомжик-перевертень 43-45
22. Совість лікує. Добросовісний дикун. Соромно 45-46
23. Передбачай наслідки своїх вчинків. Вчинок і наслідок 47-49
24. Що є справедливим? 49
25. Підсумковий урок. Тематична атестація.
Людина і суспільство
26. Символіка. Що це таке? Знаймо і шануймо символи свого краю! 50-53
27. Державні символи України 54-56
28. Українська мова — державна мова України 57-58
29. Права і обов'язки громадянина. Батьки зобов'язані — діти зобов'я-зані 59-62
30. Не звернути з батьківської дороги. 62-63
Культурна спадщина народу
31. Світ казковий і правдивий. Тематична атестація. 64-66
32. Що називають «Уманським дивом»? Київ. 66-70
33. Державні, релігійні та народні свята в Україні. Підсумковий урок. 71-74
34. Підсумковий урок.


Календарне планування уроків читання 4клас

1 семестр

Тема уроку Стор. Дата
Рости книголюбом!
1. Книги – міст у світ знань. Введення до розділу і теми. М. Сингаївський «До школи», Які книги ти читаєш? 3-8
2. З чого складається книга? Хто створює книгу? 8-10
3. Як читають книги? Як читати «Читанку»? За К. Паустовським. «Розумні і вірні друзі». 10-13
4. «Завітай до бібліотеки!», В. Сухомлинський «Суперечка двох книг», «Цікаво знати!» 14-16
5. Весь світ в собі книжка вмістила дбайливо. За О. Єфімовим «Твоя бібліотечка»» Нузет Умеров «Про книжку», С. Михалков «Пісенька юних читачів», М. Чепурна «Золота хвилина» 16-20
6. Урок позакласного читання.
Усна народна творчість
7. Мудрість – найкраще багатство. Укр. народна казка «Мудра дівчина» 21-27
8. Народні притчі «Без труда нема плода», «У пригоді» (записала О. Пчілка), «Батькові поради» 28-30
9. Народна легенда «Звідки пішло прізвище та ім'я Богдана Хмельницького» 30-32
10. Укр. народна пісні «Стоїть явір над водою», «Котився віночок по полю», «Ой співаночки мої» 32-34
11. Народні усмішки «Син та мати», «Швачка», «Напування». Прислів'я та приказки. Скоромовки. Загадки. 34-38
12. Урок позакласного читання.
Біблійні легенди
13. Мова – безцінний скарб кожного народу. Біблійна легенда «Ва-вилонська вежа» 39-42
14. Кров людська не водиця, проливати не годиться. Біблійна легенда «Каїн і Авель» 43-45
15. Біблійна легенда «Чому людина не знає, доки живе» 45-46
Сторінки з книги природи
16. Введення до розділу і теми. В. Сосюра «Як не любить той край»    Д. Чередниченко «Рідні краєвиди», І. Франко «Дрімають села» 47-51
17. «Андрій Малишко» (про нього). А. Малишко «Яблука», Ліна Костенко «Здивовані квіти», К. Перелісна «Заворожений сад» 52-54
18. Урок позакласного читання.
19. Вихопивсь дощик поміж заграв… А. Малишко «Дощик», Ю. Ярмиш «Дрібний дощик», В. Довжик «Акровірш» М. Романченко «Акровірш», В. Сухомлинський «Камінь» 55-58
20. Дивною казкою був мені світ… «Олександр Олесь» (про нього). Олександр Олесь «Згадую, так я в дитинстві любив…», «Степ» 58-60
21. Лісова книга Природи. М. Рильський «Розмова з другом», «Зимовий ранок». Л. Полтава «Лісова книга», В. Скомаровський «Три лижні», А. Костецький «Лист до птахів» 61-65
22. -23. Захоплюючий світ пригод у творах М.Трублаїні «Пустуни на пароплаві»
68-69
24. Урок позакласного читання.
25. Цікаве у світі тварин. О. Копиленко «Кріт-неборака» 72-74
26. Незвичайна дружба. Григір Тютюнник «Ласочка» (уривок з твору напам’ять). 75-78
27. Будь справжнім другом природи! М. Слабошпицький «Чудасія на балконі» 78-82
28. Друг пізнається в біді. В. Юрченко «Друзі» 82-83
29. Урок позакласного читання.
Літературні казки
30. Іван Франко для дітей. В. Бичко «Казка, друзі, — не на сміх...», Іван Франко «Лисичка-кума» 85-90
31. - Поки біди не знатимеш, то й розуму не матимеш. Леся Українка «Біда навчить» 90-96
32. Леся Українка «Біда навчить» 90-96
33. Добре роби, добре й тобі буде. М. Слабошпицький «Хлопчик Валь» 96-99
34. Сміливість половина перемоги. Всеволод Нестайко «Жевжик» 99-103
35. Хто співає з чужого голосу, той назавжди втратив свій власний. Юрій Ярмиш «Як Солов'ятко вскочило у біду» 103-107
36. Урок позакласного читання.
Світ дитинства
37. Коли тобі сутожно – прийде на поміч дружба. А. Костецький «Буває все...», «Краще — з друзями разом!», «Словник Славка» 107-111
38. Ніколи не втрачай віри у свої сили! В. Сухомлинський «Як Павлик списав у Ніни задачу», «Найкраща лінійка» 112-114
39. Дружити треба вміти! О. Сенатович «Базіка», Г. Бойко «Виступайченко», «Обіцяльник», В. Гринько «Мирилки»  М. Чумарна «Казка про друга», О. Сенатович «Ми розбили склянку з чаєм» 114-122
40. Маленька праця краща за велике безділля. Юрій Ярмиш «Паличка-рятівниця» 123-128
41. Чи магічне слово «сім»? В. Чемерис «Чорна кішка, або магічне число «сім» 128-131
42. Урок позакласного читання
43. Як телевізор позбавив канікул. За В. Кавою «Я і мій телевізор». В. Сухомлинський «Як Миколка став хоробрим» 131-136
44. З усмішкою про шкільне життя. Веселики: «Однаково думають», «Куди поспішати», «Що було до телевізора», Г. Бойко «Хто чим хвалиться», П. Бондарчук «Малюю сонце» 136-138
45. Веселе слово Остапа Вишні. За Остапом Вишнею «Веселі артис-ти» 139-142
46. Звідки взялися канікули? Лідія Компанієць «Зимовий вечір», За Аллою Коваль «Канікули! Канікули! Веселая пора!» 144-146
47. Гарна нічка – новорічка! Найчудовіша в зимі! І. Січовик «Що розповіли маски...», А. Качан «Новорічна пригода», Н. Забіла «Що нас жде в Новому році?» Б. Стельмах «Щедрий вечір», Укр. народна пісня «Щедрівка» 147-151
48. Урок позакласного читання.

2 семестр
Тема уроку Стор. Дата
Міфи народів світу
49. Міфи про походження світу.  Єгипетські міфи «Створення світу»
50. Міф про створення людей. Китайський міф «Створення людей»
51. Давньослов’янський міф. Слов’янський міф «Гнів Перуна»
52. Уславлення винахідливості людського розуму. Міф Стародавньої Греції «Дедалі та Ікар»
Сторінки історії
53. Хто такі слов’яни?  О. Олесь «Наші предки – слов’яни»
54. За мудре княжіння народ прозвав його Мудрим. О. Олесь «Ярослав Мудрий»
55. Книги за княжої доби. І. Крип’якевич «Книги за княжих часів»
56. Урок позакласного читання
57. Київ – серце України і найстарше місто в світі. Н. Забіла «Старовинне місто»
58. Горда назва міста – Львів. М. Хоросницька «Звідки в міста назва – Львів»
59. Українці за океаном. І. Бондарчук «На новій землі»
60. У боротьбі за рідний край.  Ю. Збанацький «Гвардії Савочка»
61. Історія Державного Прапора України. Як давно в Україні з’явився жовто блакитний прапор? Д. Павличко «Наш прапор» Підсумок теми.
Поетична світлиця
62. Т.Г.Шевченко – співець краси рідного краю. «Тарас Шевченко» (про нього). Т. Г. Шевченко «Вітер з гаєм розмовляє…», «Садок вишневий коло хати»
63. Шевченкове слово. Т. Г. Шевченко «Реве та стогне Дніпр широкий», В. Скомаровський «Кобзарі»
64. Урок позакласного читання
65. Людина рідкісного благородства. «Іван Франко» (про нього). І. Я. Франко «Дивувалася зима…», «У долині село лежить»
66. Вчитаймося в Лесине слово іскристе. «Леся Українка» (про неї). Леся Українка «Давня весна», «Вечірня година», «Вже сонечко в море сіда…»
67. Музика природи у поезії Павла Тичини. «Павло Тичина» (про нього). П. Тичина «Гаї шумлять», «Хор Лісових Дзвіночків»
68. Краса життя у творах Рильського. «Максим Рильський» (про ньо-го). М. Рильський «Дитинство», «Не кидайсь хлібом…»
69. Що означає бути Людиною?  М. Рильський «Ким хочеш бути, хлопчику..?» Підсумок теми.
Байки
70. Байки Езопа.  Езоп «Двоє приятелів і ведмідь»
71. Два брехуни одної правди не скажуть. Леонід Глібов «Зозуля і Пі-вень»
72. Урок позакласного читання.
73. Рука руку миє, нога ногу підпирає. Іван Крилов «Зозуля і Півень»
74. Чуже бачить під лісом, а свого не бачить під носом. Олена Пчілка «Котова наука» Підсумок теми.
П’єса-казка
75. - Слова ласкаві, та думки лукаві.  Неля Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба»
76. Неля Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба»
З любов’ю до рідної землі
77. Весна дарує кожному і радість, і надію. Д. Чередниченко «Рідні краєвиди»
78. Квітне в квітні все довкола. В. Ткаченко «Квітень»
79. У світлому храмі природи музика вічно живе. С. Жупанин «Мелодії природи»
80. Урок позакласного читання
81. Як по-різному звучать мелодії природи… О. Олесь «В небі жайворонки в’ються», М. Познанська «Грім»
82. Якими можуть бути грім і вітер? М. Вінграновський «Грім», Є. Горева «Весняний вітер»
83. Мелодії пташиного світу. В. Довжик «Акровірш», Ю. Старостенко «Ходить така чутка…», Леся Мовчун «Скоромовки»
84. Пригоди на березі синьоокої Десни. Василь Чухліб «Деснячки»
85. Дніпро-Славута. Микола Гоголь «Чудовий Дніпро» (уривок на-пам’ять).
86. Що ми саджаєм, саджаючи ліс? М. Познанська «Спасибі людям, що зростили ліс». Підсумок теми.
87. Урок позакласного читання
88. - Життя і творчість О.С.Пушкіна. О. Пушкін «Казка про царя Салтана…»
89. О. Пушкін «Казка про царя Салтана…»
90. - Добре серце не буває ніколи горде. Г. К. Андерсен «Гидке каченя»
91. Добре серце не буває ніколи горде. Г. К. Андерсен «Гидке каченя»
92. - «Золоті» казки Божени Немцової. Божена Нємцова «Сіль дорожча за золото»
93. Божена Нємцова «Сіль дорожча за золото»
94. - Гімн дитинства у прозі. Марк Твен «Чудовий маляр»
95. Марк Твен «Чудовий маляр»
96. Урок позакласного читання
97. Веселі вірші російського поета Самуїла Маршака.  Самуїл Маршак «Майстер-ламайстер»
98. Дружба починається з усмішки. Михайло Пляцковський «Пісня про усмішку». Підсумок теми.
Світ у мені, і в світі я
99. Від усмішки йде до всіх тепло. . В. Сухомлинський «Усмішка»
100. На сонці тепло, а біля матері добре. О. Єфімов «Задачі трапляються різні»
101. Для нас в усьому світі найдорожчі – наші мами! Д. Чередниченко «Як ти з матір’ю говориш?», «Бабуся». З журналу «Барвінок».
102. З гумором про серйозне. Г. Бойко «Консультант», В. Марсюк «За що хвалять?»
103. Все починається з малого. Валентин Струтинській «Казка про хлопчика Абихто», М. Сингаївський «Дощ із краплі починається»
104. Урок позакласного читання
105. -- Нові пригоди героїв творів Всеволода Нестайка. Всеволод Нестайко «Космонавти з нашого будинку»
106. Всеволод Нестайко «Космонавти з нашого будинку»
107. - Друг із планети Сатурн. Марія Чумарна «Лумпумчик»
108. Марія Чумарна «Лумпумчик» (продовження)
109. Маленька, та удаленька. Інна Кульська «Коротулька»
110. Вірші про мрії та захоплення твоїх ровесників. В. Скомаровський «Андрійкова мрія», Г. Бойко «Відпочити ніколи»
111. Пізнай себе. В. Сухомлинський «Співуча пір’їнка»
112. Урок позакласного читання
113. Юні художники малюють світ. Ганна Чубач «Найрідніші голоси», С. Жупанин «Намалюю вітер»
114. Нова зустріч з Незнайком. Микола Носов «Як Незнайко був художником»
115. Пісня – душа народу. Віктор Кордун «Як мама пісню, заведе…», В. Симоненко «Ти стоїш, небагата й непишна…»
116. Творчісь в житті людини. Анатолій Камінчик «Як я став письменником», Емілія Саталкіна «Кожний знає своє діло»
117. Живе у небі казка. М. Сингаївський «Веселка на долоні», Ліна Біленька «Казка неба»
118. Дивосвіт природи. В. Чухліб «Пісня тоненької Очеретини»
119. Урок позакласного читання
120. Підсумковий урок за ІІсеместр.
121. Підсумковий урок за рік.


вівторок, 28 серпня 2012 р.

Календарне планування 4 клас


Календарне планування уроків математики у 4 класі
(1 семестр)
№ уроку                    Тема уроку                           №№ завдань                               Дата 
Повторення матеріалу
1. Нумерація трицифрових чисел. Табличне множення. Задачі на зве-дення до одиниці. 1—9
2. Нумерація трицифрових чисел. Записування чисел під диктовку. Розкладання чисел на розрядні доданки. Зв'язок дій множення і ділення. Множення і ділення з числами 1 і 0. 10-18
3. Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел. Зна-ходження значень буквених виразів. Розміщення відрізків на площині і просторі. Ускладнена розширена задача на знаходження третього доданка. 19—26
4. Письмове множення на одноцифрове число. Дії над величинами. Круглі числа. 27—34
5. Ділення з остачею. Письмове ділення на одноцифрове число. Задачі на застосування письмового ділення на одноцифрове число. 35-44
6. Вправи на знаходження частки числа. Письмове ділення на одно-цифрове число. Задачі, які включають знаходження частини числа. 45-53
7. Знаходження числа за його частиною. Письмове ділення на одноцифрове число. Задачі на знаходження числа за його частиною. 54—63
8. Задачі, які включають знаходження частини числа або числа за його частиною. 64-71
9. Письмове множення на двоцифрове число. Вправи з нерівностями. Задачі на застосування дії множення на двоцифрове число. 72—80
10. Письмове множення на двоцифрове число. Ділення з остачею. 81-88
11. Письмове ділення на двоцифрове число. Задачі на різницеве і кратне порівняння чисел. 89—98
12. Письмове ділення на двоцифрове число. Розв'язування задач методом складання виразу. 99-106
13. Контроль навчальних досягнень учнів. Комбінована контрольна робота. №1
14. Аналіз контрольної роботи. Закріплення та корекція вивченого матеріалу.
Нумерація багатоцифрових чисел
15. Нумерація багатоцифрових чисел. Утворення і читання чотирицифрових чисел в межах двох тисяч. Повторення позатабличного множення, правила множення суми на число. 107-117
16. Читання і записування чотирицифрових чисел у межах двох тисяч. Лічба тисячами до 10 тисяч. Повторення позатабличного ділення на одноцифрове число. 118-126
17. Читання чотирицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки. Утворення чотирицифрових чисел із розрядних чисел. Кути, види кутів, побудова кутів за допомогою лінійки. 127-135
18. Читання і записування чотирицифрових чисел. Знаходження частини числа і числа за його частиною. Задачі, які включають знаходження частини числа. 136-144
19. Читання і записування чотирицифрових чисел. Утворення числа 10000. Визначення кількості десятків, сотень і тисяч у числі. Задачі на зведення до одиниці з буквеним компонентом. 145-155
20. Повторення та закріплення вивченого.
21. Читання і записування п'ятицифрових чисел у межах 20 тисяч. Письмове додавання трицифрових чисел. Задачі на знахо-дження третього доданка. 156-166
22. Читання і записування п'ятицифрових чисел. Утворення числа 20000. Лічба десятками тисяч до 10 десятків тисяч. Письмове віднімання трицифрових чисел. 167-175
23. Читання і записування п'ятицифрових чисел. Дії над круглими числами. Розв'язування задач з геометричним змістом. 176-184
24. Порівняння чисел. Читання і записування п'ятицифрових чисел. Пи-сьмове ділення з перевіркою множенням. Ускладнені задачі на знахо-дження третього доданка. 185-193
25. Повторення та закріплення вивченого.
26. Тематичне опитування. Контроль навчальних досягнень учнів з теми "Нумерація чотирицифрових та п'ятицифрових чисел". №2
27. Аналіз тематичного опитування. Нумерація шестицифрових чисел: читання і записування шестицифрових чисел у межах 200000. Повторення письмового ділення на одноцифрове число. Задачі, які включають знаходження частини числа. 194-203
28. Читання і записування шестицифрових чисел в межах 200 тисяч. Лічба сотнями тисяч до 10 сотень тисяч. Мільйон. Задачі, обернені до задач на знаходження суми двох добутків. 204-212
29. Нумерація шестицифрових чисел. Читання і записування, визначення числа тисяч у числі. Задачі, обернені до задач на знаходження суми двох добутків. 213—220
30. Нумерація шестицифрових чисел. Поняття класу. Таблиця розрядів і класів. Множення і ділення на одноцифрові і двоцифрові числа. 221—228
31. Читання і записування шестицифрових чисел. Множення і ділення на 10, 100 і 1000.
32. Визначення числа десятків, сотень, тисяч, десятків тисяч і сотень тисяч у багатоцифрових числах. Розв'язування задач. 239-249
33. Десяткова система числення. Збільшення (зменшення) числа у 10, 100, 1000 разів. Розв'язування задач та рівнянь. 250-258
34. Одиниці вимірювання довжини. Розв'язування задач. 259-268
35. Одиниці вимірювання маси. Задачі, які розв'язуються способом відношення. 269—279
36. Заміна одних одиниць вимірювання довжини та маси іншими. Роз-в'язування задач. 280—288
37. Одиниці вимірювання часу. Розв'язування задач. 290-300
38. Контроль навчальних досягнень учнів з теми. №3
Додавання і віднімання багатоцифрових чисел
39. Аналіз тематичного опитування. Додавання натуральних чисел. Закони додавання. Задачі, які розв'язуються додаванням. 301-308
40. Дія віднімання. Правило віднімання суми від числа. Задачі, які роз-в'язуються відніманням. 309—316
41. Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. 317-323
42. Перевірка віднімання додаванням. Складені задачі, розв’язання яких опирається на правило знаходження невідомого доданка. 324 - 330
43. Знаходження різниці, коли зменшуване містить кілька нулів. Роз-в'язування задач. 331—337
44. Додавання кількох доданків. Задачі на знаходження довжини схо-рони трикутника. 338—346
45. Знаходження значень виразів на сумісні дії першого ступеня та виразів з дужками. Задачі з буквеними даними. 347 - 355
46. Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях довжини та маси. Розв'язування задач. 356—363
47. Круглі числа. Периметр прямокутної ділянки. Знаходження суми і різниці багатоцифрових чисел. 364—371
48. Застосування способу округлення при додаванні і відніманні. Розв'язування задач. 372—380
49. Поняття про швидкість. Задачі на знаходження швидкості руху. 381-388
50. Задачі на знаходження відстані за даними швидкістю і часом. Дії над іменованими числами. 389-407
51. Ознайомлення з назвами геометричних тіл. Повторення вивченого. Прості і складені задачі на визначення швидкості, часу і відстані. Дії над іменованими числами. 408-418
52. Контроль навчальних досягнень учнів. Комбінована контрольна робота. №4
53. Аналіз контрольної роботи. Закріплення та корекція вивченого ма-теріалу.
Множення і ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове число
54. Дія множення. Переставний, сполучний і розподільний закони множення 419—429
55. Письмове множення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Роз-в'язування задач 430-438
56. Множення у випадку кількох нулів у множнику. Розв'язування задачі двома способами. 439—446
57. Множення чисел, які закінчуються нулями. Задачі на спільну робо-ту (підготовчі). 447-455
58. Письмове множення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Роз-в'язування задач. 456—464
59. Розв'язування задач на спільну роботу. 456—464
60. Ознайомлення з поняттям "площа фігури". Квадратний сантиметр. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на спільну робо-ту. 465-471
61. Правило обчислення площі прямокутника. Задачі, аналогічні до задач на спільну роботу. 472—481
62. Обчислення площі прямокутника. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на спільну роботу. 482-490
63. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на спільну робо-ту.
64. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на спільну робо-ту.
65. Повторення та закріплення вивченого.
66. Підсумковий урок за семестр

Календарне планування уроків математики у 4 класі
 (2 семестр)
№ 
уроку Тема уроку №№ за-вдань Дата 
Множення і ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове число (продовження)
67. Одиниці вимірювання площі. Прості і складені задачі, які вклю-чають дії над величинами, вираженими одиницями площі. 491-497
68. Обчислення площі прямокутної ділянки. Прості і складені задач на знаходження площі прямокутника. 498-505
69. Знаходження однієї із сторін прямокутника за його площею і ві-домою другою стороною. Задачі, аналогічні задачам на спільну роботу. Ділення іменованих чисел. 506—513
70. Обчислення площі фігури за допомогою палетки. Задачі, пов'язані з площею прямокутника. Знаходження значень виразів на сумісні дії. 514-522
71. Дія ділення. Властивості частки. Задачі на рух і на обчислення пло-щі. 523-533
72. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові (загальний випа-док). Задачі на вивчений матеріал. 534-543
73. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Ускладнені задачі на зведення до одиниці. 544—552
74. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Перевірка ділення множенням. Ускладнені задачі на зведення до одиниці. 553-561
75. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить всередині нуль. Ускладнені задачі на зведення до одиниці. 562-569
76. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить всередині нуль Ускладнені задачі на зведення до одиниці. 570—576
77. Ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями. Ускладнені задачі на зведення до одиниці. 577—585
78. Ділення іменованих чисел. Ускладнені задачі на зведення до оди-ниці. 586-594
79. Ділення іменованого числа на іменоване. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на вивчений матеріал. 595-602
80. Вправи на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух.
81. Знаходження значень виразів на всі арифметичні дії. Задачі на зу-стрічний рух. 610-619
82. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Вирази на поря-док дій. Задачі на зустрічний рух. 620—628
83. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Ділення на 10, 100, 1000 з остачею. Задачі на спільну роботу. 629—639
84. Тематичне опитування. Контрольна робота. №5
Ознайомлення з дробами. Множення і ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями
85. Аналіз тематичного опитування. Задачі на знаходження частини числа і числа за його частиною. Складені задачі, які включають знаходження частин. 640—648
86. Порівняння частин. Складені задачі, які включають знаходження частини числа. 649—656
87. Ознайомлення з дробами. Запис дробу. Складені задачі, які вклю-чають Знаходження частини числа. 657-665
88. Знаходження дробу від числа. Задачі на знаходження дробу від числа. 666—672
89. Складені задачі, які включають знаходження дробу від числа. Зна-ходження значення виразу з буквою, що повторюється два рази. 673-681
90. Складені задачі, що включають знаходження дробу від числа. По-вторення правила множення числа на добуток. Подання дробу як частки двох чисел. 682-692
91. Множення чисел, що закінчуються нулями. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. Розв'язування задач, що включають знаходження числа за його дробом. 693—700
92. Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Складені задачі, розв'язання яких вимагає знахо-дження дробу від числа. 701-709
93. Письмове множення багатоцифрових чисел на круглі числа. Підготовка до розв'язування задач на пропорційне ділення. Задачі на знаходження дробу від числа. 710-718
94. Задачі на пропорційне ділення. Множення багатоцифрових чисел на круглі та розрядні числа. Повторення ділення трицифрових чисел на одноцифрові і двоцифрові числа. 719-726
95. Знаходження добутку виду 2400 • 30 усним і письмовим способа-ми. Розв'язування задач з буквеними даними. Задачі на про-порційне ділення. 727-736
96. Задачі на пропорційне ділення. Розв'язування рівнянь і нерівностей 737-745
97. Правило ділення числа на добуток. Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення. Повторення ділення з остачею на одноцифрове число. 746-755
98. Ділення з остачею на двоцифрове число. Усне ділення круглих чисел на розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення. 756-763
99. Письмове ділення трицифрових чисел на круглі десятки з остачею. Задачі на пропорційне ділення. Рівняння. 764-772
100. Порівняння задач на пропорційне ділення. Ділення з остачею на круглі числа. Вирази на порядок виконання дій. 773-780
101. Ділення виду 45780 : 60 і 299600 : 700. Задачі на рух. 781-789
102. Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові круглі числа у випадку, коли в частці є нулі. Задачі з буквеними даними. Рівняння. 790-799
103. Ділення чисел, що закінчуються нулями. Дії з іменованими числами. Вирази на порядок виконання дій. Розв'язування задач. 800-809
104. Тематичне опитування. Контрольна робота. № 6
Множення і ділення багатоцифрових чисел на двоцифрове число
105. Аналіз тематичного опитування. Повторення множення двоцифрових чисел (письмово). Задачі на знаходження числа за двома різницями. 810-817
106. Множення трицифрових чисел на двоцифрові. Задачі на знаходження числа за двома різницями. Задачі на знаходження дробу від числа і числа за його дробом. 818—824
107. Множення багатоцифрових чисел на двоцифрові (загальний випадок). Задачі на знаходження числа за двома різницями. 825-831
108. Множення іменованих чисел на двоцифрові числа. Порівняння задач на знаходження числа за двома різницями. Запис периметра і площі квадрата у загальному вигляді. Розв'язування задач на знаходження числа за його дробом. 832—839
109. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на знаходження числа за двома різницями. 840-848
110. Множення багатоцифрових чисел на трицифрові (ознайомлення). Задачі на рух. Знаходження значень виразів на сумісні дії. 849-856
111. Множення багатоцифрових чисел на трицифрові виду 1578 • 403. Задачі на рух і площу. 857-864
112. Ділення на двоцифрове число. Поняття про середнє арифметичне. Задачі на дроби. 865—874
113. Ділення трицифрових чисел на двоцифрові з остачею у випадку двоцифрової частки. Задачі на знаходження середнього арифметичного (ознайомлення). 875—883
114. Ділення трицифрових чисел на двоцифрові. Задачі на знаходження середнього арифметичного. Рівняння. 884—891
115. Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові (загальний випадок). Задачі на знаходження середнього арифметичного. 892-898
116. Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові. Перевірка ділення множенням. Задачі на знаходження середнього арифметичного. 899-906
117. Ділення багатоцифрових чисел на числа другого десятка. Задачі на зна-ходження середнього арифметичного. 907-914
118. Ділення у випадку, коли частка містить нулі. Повторення задач на зведення до одиниці. 915-922
119. Ділення на двоцифрове число у випадку, коли в кінці частки є нуль. Задачі на знаходження середнього арифметичного. Задачі з букве-ними даними. 923—930
120. Ділення з остачею на двоцифрове число, коли частка закінчується нулем. Задачі на знаходження середнього арифметичного. Задачі на спільну роботу. 931—938
121. Ділення іменованих чисел на двоцифрові числа. Задачі на знахо-дження середнього арифметичного. Задачі на дроби. 939-945
122. Сумісні дії з багатоцифровими числами. Задачі на спільну роботу. Рівняння. 946-952
123. Знаходження значень виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами. Розширені задачі на зведення до одиниці. Складання і розв'язування нерівностей. 953-961
124. Сумісні дії з багатоцифровими числами. Розширені задачі на знахо-дження суми двох добутків. Складання та розв'язування рівнянь. Ділення іменованих чисел. 962-969
125. Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові (ознайомлення). Задачі на зустрічний рух і на зведення до одиниці. 970—977
126. Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові у випадку, коли в записі частки є нуль (ознайомлення). Задачі на зведення до одиниці з буквеними даними. 978-985
127. Тематичне опитування. Контрольна робота. № 7
128. Аналіз контрольної роботи. Міри часу. Таблиця одиниць вимірювання часу. Століття, секунда. Задачі на зведення до оди-ниці. 986—994
129. Визначення часу. Визначення тривалості подій за календарем. Задачі на знаходження суми двох добутків і задачі, обернені до розширених задач на суму двох добутків. 995-1002
130. Перетворення одиниць вимірювання часу: заміна більших одиниць вимірювання часу меншими і навпаки. Задачі на спосіб відношення. 1003-1010
131. Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених у мірах часу. Задачі на спільну роботу. 1011-1018
132. Задачі на визначення тривалості подій, їх закінчення та початку. Задачі на знаходження числа за двома різницями та на знаходження середнього арифметичного.  1019-1028
133. Розв'язування задач на час. Складені задачі, які включають знахо-дження дробу від числа. Задачі на знаходження середнього арифметичного. 1029-1040
134. Тематичне опитування. Контрольна робота. № 8
135. Аналіз контрольної роботи. Натуральний ряд. Будова на-турального числа у десятковій системі числення. Порівняння чисел.
136. Величини. Метрична система мір.
137. Додавання і віднімання. Закони додавання і віднімання та властивості різниці.
138. Множення. Закони множення.
139. Ділення. Властивості частки.
140. Підсумковий урок за семестр і рік.