Створення даного блога має на меті розповісти про шкільне життя, обмін творчими доробками, досвідом з педагогами, розв’язання проблемних завдань, поради для роботи з дітьми та батьками, позакласної роботи.

неділю, 2 вересня 2012 р.

Завітайте до нас


КЗ ЛОР «Львівська загальноосвітня санаторна школа № 1 І-ІІІ ст. імені Б.-І. Антонича»
 О Г О Л О Ш У Є
 набір учнів у 1-11 класи на 2021-2022 н.р.
 Школа безкоштовно надає такі послуги:
  реабілітація та оздоровлення вихованців протягом навчального року;  п’ятиразове харчування та вітамінізація; 
 заняття лікувальною фізкультурою; 
 заняття у різноманітних гуртках у ІІ половині дня. Навчання відбувається за освітніми програмами закладів загальної середньої освіти. 
Приймаються учні із захворюваннями серцево-судинної системи. Школа працює за принципом повного дня. 
Для зарахування до санаторної школи надаються такі документи: 
– заява одного з батьків дитини;
 – висновок лікарсько-консультативної комісії (ЛКК) закладу охорони здоров’я; – висновок дитячого кардіолога; 
– форма 086-1/0 від сімейного лікаря та форма 063;
 – особова справа і табель чи інший документ, що підтверджує рівень здобуття освіти (свідоцтво); – копія свідоцтва про народження; 
– довідка з місця проживання;
 – згода на збір та обробку персональних даних. 
Додатково:
 Для дітей з інвалідністю – індивідуальна програма реабілітації дитини з інвалідністю. Зарахування відбувається на засіданні медико-педагогічної комісії у червні та серпні кожного року. 
Наша адреса: 79012, м. Львів, вул. Остроградських,1 (р-н вул. Героїв Майдану)
 Телефон: (032) 238-52-12 
Наш сайт: http://sanschool1.net.ua E-mail: sanschool1@ukr.net

Календарне планування уроків трудового навчання у 4 класі


№ уроку Зміст навчального матеріалу Стор.                                                                                                                                                                                           Дата 
Елементи графічної грамоти під час роботи з папером і картоном
1. Елементи графічної грамоти 4-5
2. Рухомі іграшки з картону 6-8
3. Саморобні засоби навчання 9-11
4. Предметні навчальні ігри 12-22
5. Палітурні роботи 23-27
Елементи технічного моделювання і конструювання
6. Моделі космічних ракет 63-67
7. Моделі будівельних машин 68-69
8. Моделі сільськогосподарської техніки 70-71
Конструювання виробів з різних матеріалів
9. Художня обробка фольги 28-32
10. Обробка дроту 33-37
11. Конструювання виробів з пластмас 40-50
12. Пап'є-маше 51-55
13. Різдвяні та новорічні маски й іграшки 56-62
Робота з тканиною і волокнистими матеріалами
14. Конструювання іграшок з ниткових кульок 72-73
15. Крій і ручне шиття 74-80
16. Тематична атестація.
2 семестр
Українська вишивка
17. Вишивання гладдю 81-82
18. Вишитий рушник –національний український оберег 83-84
19. Український національний костюм 85-86
20. Вишиті аплікації до дитячого одягу 87
Макраме 
21. Основи макраме 88
22. Основні елементи вузликового плетіння 89-93
Обробка деревини з елементами народної творчості
23. Хліборобські знаряддя праці 94-95
24. Ткацькі знаряддя праці 96-97
25. Випилювання фанери лобзиком 98-100
26. Художнє випалювання деревини 101-103
27. Народні іграшки з деревини 104-107
Технічне моделювання і конструювання
28. Конструювання макетів і моделей космічної техніки 108-109
29. Початкове електромоделювання 110-113
30. Плаваючі моделі 114-115
31. Конструювання повітряних зміїв 116-117
32. Конструкторські тести 118
Сільськогосподарська праця
33. Вирощування овочевих культур 119-121
34. Лікарські рослини 122-123

Календарне планування з образотворчого мистецтва 4 клас (1 год.)


Образотворче мистецтво 4 клас (1 год.)
(Планування відповідно до розроблених уроків у  педагогічному програмному засібі "Образотворче мистецтво 4 клас" розроблений відповідно до програми загальноосвітніх навчальних закладів. Мультимедійнний посібник орієнтований на сучасні форми навчання із забезпеченням сумісності з традиційними методами та прийомами навчання в повній відповідності з документами, що регламентують зміст освіти.)
№з/п Тема уроку Дата
1. Художній образ в образотворчому процесі.
2. Беру многобарвну палітру і землю малюю мою.
3. Осінній натюрморт.
4. Осінній натюрморт (продовження).
5. Осінні квіти.
6. Як живуть дерева?
7. Осінь за вікном.
8. Тематична композиція «Стоїть гора високая…». Підсумковий урок.
9. Здрастуйте, звірі малі та великі!
10. Кіт-воркіт.
11. Світ живої природи.
12. Малюємо людину.
13. Олімпійські ігри.
14. Спорт і рух.
15. Новорічне панно. Тематична робота.
16. Новорічне панно (закінчення). Підсумковий урок.
17. Декоративно-ужиткове мистецтво.
18. Казкова квітка Петриківки.
19. Подарунок мамі.
20. Світ народної іграшки.
21. Образ в архітектурі.
22. Чарівний будинок.
23. Чарівний будинок (продовження).
24. Зимова казка.
25. Краще гір лише гори.
26. Подорож до моря.
27. Подорожуємо до Європи.
28. Чудернацька витинанка.
29. Казка і фантазія в народній творчості.
30. Малюємо портрет.
31. Малюємо портрет (продовження).
32. Свято весняної природи.
33. Земля веснянкою заквітла.
34. Земля веснянкою заквітла (продовження).
35. Мистецька палітурка.

Календарне планування курсу «Основи здоров’я» у 4 класі


№ уроку Тема уроку Дата
Людина та її здоров'я
1. Ростемо і розвиваємося.
2. Складові здоров'я. Що впливає на здоров'я.
Фізична складова здоров'я
3. Дбай про здоров'я.
4. Їжа і здоров'я.
5. Загартовування.
Соціальна складова здоров'я
6. Здоров'я — найдорожчий скарб.
7. Стосунки між людьми.
8. Поведінка учня.
9. Медична служба в Україні.
Психічна і духовна складові здоров'я
10. Емоції та почуття.
11. Уміння контролювати емоції.
12. Характер і здоров'я.
13. Особа і особистість. Хочу, можу і мушу
14. Вплив куріння, алкоголю та наркотиків на здоров'я. Навчися казати "НІ".
15. Цінність і неповторність людського життя.
16. Пізнай себе.
2 семестр
Безпека життя
17. Безпека вдома.
18. Безпека вдома.
19. Безпека в побуті.
20. Правила поведінки у випадку виникнення пожежі.
21. Безпека під час масових заходів
22. Як поводитися з незнайомцями на вулиці.
23. Безпечний відпочинок взимку.
24. Безпека руху пішоходів.
25. Сигнали світлофора і регулювальника.
26. Види перехресть. Перехід перехресть і майданів. Перехід дороги за різних умов.
27. Види перехресть. Перехід перехресть і майданів. Перехід дороги за різних умов.
28. Дорожні знаки.
29. Автомобіль — джерело небезпеки. Сигнали водіїв.
30. Спеціальні машини та їх призначення. Дорожньо-транспортні пригоди.
31. Безпека велосипедиста.
32. Надзвичайні ситуації.
33. Надзвичайні ситуації.
34. Підсумковий урок.


Календарне планування уроків української мови у 4 класі


1 семестр (4год на тиждень)
№ уроку Тема уроку Вправа Дата
Мова і мовлення. Текст
1. Мова і мовлення. 1-5
2. Збагачення мови новими словами. 6-8
3. Українська мова. Висловлювання про мову. 9-12
4. Усне і писемне мовлення. 13-16
5. Культура мовлення і спілкування. 17-22
6. Повторення відомостей про текст. Тема, мета, заголовок. 23-26
7. Роль слів у побудові тексту. Перевірна робота. Діалог. 27-30
8. Розвиток зв'язного мовлення. №1 Слово повідомляє, впливає, допо-магає. 31-34
9. Поділ тексту на частини. План.
10. Текст-розповідь. Діалог. 35-38
11. Текст-опис. Перевірна робота. Діалог. 39-42
12. Текст-міркування. 43-46
13. Будова тексту. Перевірна робота. Діалог. 47-50
14. Робота над удосконаленням власного тексту. 51-53
15. Замітка до газети. Діалог. 54-59
16. Розвиток зв'язного мовлення. №2  Творча робота над текстом.
Речення
17. Види речень за метою висловлювання та інтонацією. 60-63
18. Основа речення. Перевірна робота. Діалог. 64-67
19. Зв'язок слів у реченні. 68-72
20. Тренувальні вправи на побудову та поширення речень. 73-75
21. Однорідні члени речення. Перевірна робота. Діалог. 76-78
22. Поєднання однорідних членів речення за допомогою сполучників. 79-82
23. Залежні слова при однорідних членах речення. 82-86
24. Розвиток зв'язного мовлення. №3 Складання оповідання за поданою темою.
25. Закріплення знань про однорідні члени речення. 87-90
26. Поняття про складне речення. 91-95
27. Перевірка знань з мови №1 «Мова і мовлення. Текст. Речення».
Частини мови. Іменник
28. Повторення вивченого про іменник. 96-102
29. Іменники-синоніми та іменники-антоніми. Слова, що звучать і пишуть-ся однаково. 103-107
30. Відмінювання іменників. Перевірна робота. Діалог. 108-113
31. Особливості відмінювання іменників. 114-118
32. Розвиток зв'язного мовлення. №4 Складання казки за серією малюнків та планом.
33. Контрольна робота. Диктант. №1
34. Аналіз контрольного диктанту.  Розрізнення відмінків іменників жіночо-го роду на -а (-я). 119-126
35. Закінчення іменників у родовому відмінку однини. 127-132
36. Зміна приголосних перед закінченням  –і  в іменниках жіночого та чо-ловічого роду. 133-137
37. Чергування звуків [ і ] з [ о ], [ е ] в іменниках жін. та чол. роду. 138-142
38. Правопис закінчень іменників жін. роду на -а (-я) в род. відмінку од-нини. 143-147
39. Правопис закінчень іменників жін. роду на -а (-я) в ор. відмінку однини. 148-152
40. Розвиток зв'язного мовлення. №5 Культура мовлення. Складання текс-ту-опису за уявою.
41. Правопис закінчень іменників чол. роду в орудному відмінку однини. 153-159
42. Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на -р в оруд-ному відмінку однини. 160-163
43. Закінчення іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмі-нках однини. 164-168
44. Вимова і правопис іменників жіночого роду з нульовим закінченням у початковій формі в орудному відмінку однини. 169-172
45. Контрольна робота. Письмовий переказ.
46. Правопис відмінкових закінчень іменників у множині. 173-176
47. Закінчення іменників у родовому відмінку множини. 177-180
48. Розвиток зв'язного мовлення. №6 Говоримо красиво. Твір-опис за кар-тиною.
49. Вживання прийменників з іменниками в різних відмінках. 181-185
50. Закінчення іменників у місцевому відмінку множини. 186-189
51. Перевірка знань з мови №2 «Частини мови. Іменник»
Прикметник
52. Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про прикметник. Спостереження за роллю прикметників у мовленні. 190-193
53. Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми та прикметники — ба-гатозначні слова. 194-198
54. Спостереження за вживанням прикметників у художніх та науково-популярних текстах. 199-207
55. Зв'язок прикметників з іменниками в реченні. Вправи на визначення роду и числа прикметників. 208-217
56. Розвиток зв'язного мовлення. №7 Вчимося добирати слова на задану те-му. Опис снігура.
57. Відмінювання прикметників. Перевірна робота. Діалог. 218-222
58. Вправи на визначення відмінків прикметників у реченні. 223-225
59. Спостереження за зміною закінчень прикметників у різних відмінкових формах. Опис зовнішності людини. 226-231
60. Вправи на визначення відмінка прикметників у реченнях. 232-235.
61. Контрольна робота . Диктант №2
62. Аналіз контрольного диктанту. Вимова і правопис прикметників із суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк-. 236-240
63. Вживання знака м'якшення перед закінченням у прикметниках. Навча-льне аудіювання. 241-244
64. Розвиток зв'язного мовлення. №8. Переказуємо детально. Складання твору за серією малюнків. Контрольна робота №1. Аудіювання
65. Вживання прикметників для всебічної характеристики предмета. 245-248
66. Тренувальні вправи на побудову речень з прикметниками, визначення відмінків прикметників у реченнях. 249-252
67. Контрольна робота. Списування.
68. Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду. Підсумковий урок за семестр. 253-256

Календарне планування уроків української мови у 4 класі
2 семестр (3год на тиждень)

Тема уроку
Вправа Дата
69. Відмінювання прикметників у множині. 1-4
70. Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників у множині. 5-7
71. Навчальний письмовий переказ. Узагальнюючий урок з теми "Прикмет-ник" 8-10
Числівник
72. Поняття про числівник як частину мови. 11-15
73. Спостереження за функціональною роллю числівників у реченні. 16-19
74. Розвиток зв’язного мовлення. №10  Переказуємо вибірково
75. Практичне ознайомлення з формами родового відмінка числівників 50-80. 20-23
76. Закріплення й узагальнення мовленнєвих умінь, пов'язаних з вживан-ням числівників. 24-27
Займенник
77. Займенник як частина мови. 28-33
78. Особові займенники. Перевірна робота. Усний твір. 34-40
79. Спостереження за вживанням особових займенників у текстах. 41-44
80. Розвиток зв’язного мовлення. №11 Будова тексту. Твір на основі влас-них спостережень.
81. Займенники 1-ї особи однини і множини. Роздільне написання займен-ників з прийменниками. 45-51
82. Займенники 2-ї особи однини і множини. 52-57
83. Займенники 3-ї особи однини і множини. 58-65
84. Контроль навчальних досягнень. №3 Диктант.
85. Повторення й узагальнення вивченого про займенник. 66-76
86. Розвиток зв’язного мовлення. №12 Які бувають тексти. Складення текс-ту-опису за аналогією. Перевірна робота. Усний твір.
87. Перевірна робота. Мовна тема. № 3 Числівник. Займенник.
Дієслово
88. Загальне поняття про дієслово як частину мови. 77-80
89. Написання не з дієсловами. Спостереження за зв'язком дієслова в ре-ченні з іншими частинами мови. 81-87
90. Неозначена форма дієслова. 88-91
91. Змінювання дієслів за часами. Перевірна робота. Усний твір. 92-94
92. Розвиток зв’язного мовлення. №13 Поміркуємо разом. Складання текс-ту міркування
93. Змінювання дієслів за числами. Перевірна робота. Усний твір. 95-98
94. Дієслова, що виражають незавершену і завершену дії. 99-102
95. Дієслова теперішнього часу. Визначення особи та числа дієслів те-перішнього часу. 103-109
96. Дієслова майбутнього часу. Перевірна робота. Усний твір. 110-114
97. Перша і друга дієвідміни дієслів. 115-118
98. Розвиток зв’язного мовлення. №14. Одне і те ж по-різному.
99. Правопис особових закінчень дієслів. 119-122
100. Написання закінчень у дієсловах другої особи. 123-129
101. Написання закінчень у дієсловах 3-ї особи. 130-133
102. Правопис ненаголошених особових закінчень дієслів теперішнього і майбутнього часу. 134-136
103. Дієслова минулого часу. Змінювання дієслів минулого часу за числами та родами (в однині). Вправи на визначення роду дієслів минулого часу. 137-144
104. Розвиток зв’язного мовлення  №15. Редагуємо самі.
105. Значення дієслівних форм на -ся (-сь). Вимова і написання дієслів на        -ся (-сь). 145-151
106. Узагальнення знань і вмінь з теми "Дієслово". 152-155
107. Перевірна робота. Мовна тема №4 . "Дієслово".
Прислівник
108. Ознайомлення з прислівником як частиною мови. Перевірна ро-бота. Усний твір. 156-161
109. Порівняльна характеристика прислівників і прикметників. Основна граматична ознака прислівників. Практичне ознайомлення з формами ступенів порівняння прислівників (без уживання термінів). 162-171
110. Розвиток зв’язного мовлення № 16. Письмовий переказ.
111. Спостереження за вживанням у мовленні прислівників-синонімів. Спостереження за роллю у мовленні прислівників-антонімів. 172-181
112. Однорідні другорядні члени речення, виражені прислівниками. 182-186
113. Спостереження за роллю прислівників у художніх і науково-популярних текстах. 187-195
Повторення вивченого у 1-4 класах
114. Текст, його головна думка. Заголовок до тексту. Вправи на визначення головної думки тексту. Порядок виконання звуко-буквеного аналізу слова. Добір заголовків. Порядок розбору слів за будовою. 196-208
115. Комплексні вправи та аналіз текстів, добір до них заголовків. Спостере-ження за роллю префіксів у словах. Конструктивні вправи зі спільнокоре-невими словами, вживання їх у реченнях, зв'язних текстах. 209-217
116. Розвиток зв’язного мовлення №17. Перевірна робота №2. Письмовий переказ.
117. Спостереження за змістом та інтонацією речень, різних за метою висловлювання. Речення, ускладнені однорідними членами. 218-223
118. Контроль навчальних досягнень. Списування №2.
119. Вправляння у встановленні зв'язку слів у реченнях. Спостереження за вживанням числівників у мовленні. Перевірна робота№2. Аудіювання. 224-226
120. Перевірна робота №4. Диктант
121. Аналіз контрольної роботи. Вправи на спостереження за роллю дієслів у мовленні. Граматичний аналіз дієслівних форм різних часів. Конструкти-вні вправи на нормативне вживання в мовленні граматичних форм ви-вчених частин мови. Підсумковий урок за рік. 227-240

Календарне планування курсу «Я i Україна» у 4 класі (природознавство)


Тема уроку Стор. Дата
Земля — наш космічний дім
1. Сонячна система 76-78
2. Земля — планета Сонячної системи 79-80
3. Як обертається Земля 81-83
4. Як поверхня Землі нагрівається сонячними променями 83-85
5. Як орієнтуватися на місцевості 85-88
6. Як зображують місцевість на плані 88-92
7. Як зображують поверхню Землі на глобусі і карті. Тематична атес-тація. 92-95
8. Материки Землі 95-99
9. Океани Землі 99-101
10. Населення Землі 102-103
11. Збережемо природу Землі разом 104-105
Наша Батьківщина — Україна
12. Україна на планеті Земля 106
13. Форми земної поверхні України 107-110
14. Водойми України 110-116
15. Тематична атестація.
16. Природні зони України 116-119
2 семестр
17. Мішані ліси 119-123
18. Степи 123127
19. Південний берег Криму 127-130
20. Гори. Карпатські гори 130-134
21. Кримські гори 135-138
22. Населення України 138-140
23. Охорона природи в Україні. Тематична атестація. 140-143
Твій рідний край
24. Рідний край на території України. Погода в рідному краї 144-148
25. Корисні копалини в рідному краї 148-149
26. Ґрунти в рідному краї 150-151
27. Природні угруповання рідного краю. Ліс 151-153
28. Луки — природне угруповання 154-156
29. Прісна водойма — природне угруповання 156-159
30. Болото — природне угруповання 159-161
31. Рослинництво в рідному краї 161-165
32. Тваринництво в рідному краї 166-168
33. Промисловість у рідному краї. Тематична атестація. 168-171
34. Охорона природи в рідному краї. 171-172


Календарне планування курсу «Я i Україна» у 4 класі (природознавство)



Календарне планування курсу «Я i Україна» у 4 класі
(природознавство)

Календарне планування курсу «Я i Україна» у 4 класі (громадянська освіта)


№ уроку Тема уроку Стор. Дата
Україна — держава. Україна — рідний край
1. Скажи своє слово про Україну 4-5
2. Звідки походить назва нашої країни? 5-6
3. Назви наших міст 7-8
4. Я твій син, Україно! 8-10
5. За що шанують українців. Тематична атестація. 10-11
Людина
6. Радість життя 13-14
7. Без чого не можна жити. Настанови матері Терези 14-17
8. Людське «Я». Горда гуска 17-18
9. Де справжнє «Я»? 18-20
10. Дбай про своє добре ім'я 20-21
11. Людські чесноти. Зневага. Байдужість. Л. Забашта. «Людина по-чинається з добра» 21-23
12. Досягнення. Наш Андрій Шевченко. В. Струтинський. «Казка про хлопчика Абихто» 23-27
13. Винаходи людства 28-30
14. Людина серед людей 30-32
15. Тематична атестація.
16. Тримайся з гідністю 32-33
2 семестр
17. Чи варто бути правдивим 33-34
18. Культура зблизька 34-35
19. Правила гостинності 35-40
20. Правопорушення. Телефонний тероризм 40-43
21. Бомжик-перевертень 43-45
22. Совість лікує. Добросовісний дикун. Соромно 45-46
23. Передбачай наслідки своїх вчинків. Вчинок і наслідок 47-49
24. Що є справедливим? 49
25. Підсумковий урок. Тематична атестація.
Людина і суспільство
26. Символіка. Що це таке? Знаймо і шануймо символи свого краю! 50-53
27. Державні символи України 54-56
28. Українська мова — державна мова України 57-58
29. Права і обов'язки громадянина. Батьки зобов'язані — діти зобов'я-зані 59-62
30. Не звернути з батьківської дороги. 62-63
Культурна спадщина народу
31. Світ казковий і правдивий. Тематична атестація. 64-66
32. Що називають «Уманським дивом»? Київ. 66-70
33. Державні, релігійні та народні свята в Україні. Підсумковий урок. 71-74
34. Підсумковий урок.


Календарне планування уроків читання 4клас

1 семестр

Тема уроку Стор. Дата
Рости книголюбом!
1. Книги – міст у світ знань. Введення до розділу і теми. М. Сингаївський «До школи», Які книги ти читаєш? 3-8
2. З чого складається книга? Хто створює книгу? 8-10
3. Як читають книги? Як читати «Читанку»? За К. Паустовським. «Розумні і вірні друзі». 10-13
4. «Завітай до бібліотеки!», В. Сухомлинський «Суперечка двох книг», «Цікаво знати!» 14-16
5. Весь світ в собі книжка вмістила дбайливо. За О. Єфімовим «Твоя бібліотечка»» Нузет Умеров «Про книжку», С. Михалков «Пісенька юних читачів», М. Чепурна «Золота хвилина» 16-20
6. Урок позакласного читання.
Усна народна творчість
7. Мудрість – найкраще багатство. Укр. народна казка «Мудра дівчина» 21-27
8. Народні притчі «Без труда нема плода», «У пригоді» (записала О. Пчілка), «Батькові поради» 28-30
9. Народна легенда «Звідки пішло прізвище та ім'я Богдана Хмельницького» 30-32
10. Укр. народна пісні «Стоїть явір над водою», «Котився віночок по полю», «Ой співаночки мої» 32-34
11. Народні усмішки «Син та мати», «Швачка», «Напування». Прислів'я та приказки. Скоромовки. Загадки. 34-38
12. Урок позакласного читання.
Біблійні легенди
13. Мова – безцінний скарб кожного народу. Біблійна легенда «Ва-вилонська вежа» 39-42
14. Кров людська не водиця, проливати не годиться. Біблійна легенда «Каїн і Авель» 43-45
15. Біблійна легенда «Чому людина не знає, доки живе» 45-46
Сторінки з книги природи
16. Введення до розділу і теми. В. Сосюра «Як не любить той край»    Д. Чередниченко «Рідні краєвиди», І. Франко «Дрімають села» 47-51
17. «Андрій Малишко» (про нього). А. Малишко «Яблука», Ліна Костенко «Здивовані квіти», К. Перелісна «Заворожений сад» 52-54
18. Урок позакласного читання.
19. Вихопивсь дощик поміж заграв… А. Малишко «Дощик», Ю. Ярмиш «Дрібний дощик», В. Довжик «Акровірш» М. Романченко «Акровірш», В. Сухомлинський «Камінь» 55-58
20. Дивною казкою був мені світ… «Олександр Олесь» (про нього). Олександр Олесь «Згадую, так я в дитинстві любив…», «Степ» 58-60
21. Лісова книга Природи. М. Рильський «Розмова з другом», «Зимовий ранок». Л. Полтава «Лісова книга», В. Скомаровський «Три лижні», А. Костецький «Лист до птахів» 61-65
22. -23. Захоплюючий світ пригод у творах М.Трублаїні «Пустуни на пароплаві»
68-69
24. Урок позакласного читання.
25. Цікаве у світі тварин. О. Копиленко «Кріт-неборака» 72-74
26. Незвичайна дружба. Григір Тютюнник «Ласочка» (уривок з твору напам’ять). 75-78
27. Будь справжнім другом природи! М. Слабошпицький «Чудасія на балконі» 78-82
28. Друг пізнається в біді. В. Юрченко «Друзі» 82-83
29. Урок позакласного читання.
Літературні казки
30. Іван Франко для дітей. В. Бичко «Казка, друзі, — не на сміх...», Іван Франко «Лисичка-кума» 85-90
31. - Поки біди не знатимеш, то й розуму не матимеш. Леся Українка «Біда навчить» 90-96
32. Леся Українка «Біда навчить» 90-96
33. Добре роби, добре й тобі буде. М. Слабошпицький «Хлопчик Валь» 96-99
34. Сміливість половина перемоги. Всеволод Нестайко «Жевжик» 99-103
35. Хто співає з чужого голосу, той назавжди втратив свій власний. Юрій Ярмиш «Як Солов'ятко вскочило у біду» 103-107
36. Урок позакласного читання.
Світ дитинства
37. Коли тобі сутожно – прийде на поміч дружба. А. Костецький «Буває все...», «Краще — з друзями разом!», «Словник Славка» 107-111
38. Ніколи не втрачай віри у свої сили! В. Сухомлинський «Як Павлик списав у Ніни задачу», «Найкраща лінійка» 112-114
39. Дружити треба вміти! О. Сенатович «Базіка», Г. Бойко «Виступайченко», «Обіцяльник», В. Гринько «Мирилки»  М. Чумарна «Казка про друга», О. Сенатович «Ми розбили склянку з чаєм» 114-122
40. Маленька праця краща за велике безділля. Юрій Ярмиш «Паличка-рятівниця» 123-128
41. Чи магічне слово «сім»? В. Чемерис «Чорна кішка, або магічне число «сім» 128-131
42. Урок позакласного читання
43. Як телевізор позбавив канікул. За В. Кавою «Я і мій телевізор». В. Сухомлинський «Як Миколка став хоробрим» 131-136
44. З усмішкою про шкільне життя. Веселики: «Однаково думають», «Куди поспішати», «Що було до телевізора», Г. Бойко «Хто чим хвалиться», П. Бондарчук «Малюю сонце» 136-138
45. Веселе слово Остапа Вишні. За Остапом Вишнею «Веселі артис-ти» 139-142
46. Звідки взялися канікули? Лідія Компанієць «Зимовий вечір», За Аллою Коваль «Канікули! Канікули! Веселая пора!» 144-146
47. Гарна нічка – новорічка! Найчудовіша в зимі! І. Січовик «Що розповіли маски...», А. Качан «Новорічна пригода», Н. Забіла «Що нас жде в Новому році?» Б. Стельмах «Щедрий вечір», Укр. народна пісня «Щедрівка» 147-151
48. Урок позакласного читання.

2 семестр
Тема уроку Стор. Дата
Міфи народів світу
49. Міфи про походження світу.  Єгипетські міфи «Створення світу»
50. Міф про створення людей. Китайський міф «Створення людей»
51. Давньослов’янський міф. Слов’янський міф «Гнів Перуна»
52. Уславлення винахідливості людського розуму. Міф Стародавньої Греції «Дедалі та Ікар»
Сторінки історії
53. Хто такі слов’яни?  О. Олесь «Наші предки – слов’яни»
54. За мудре княжіння народ прозвав його Мудрим. О. Олесь «Ярослав Мудрий»
55. Книги за княжої доби. І. Крип’якевич «Книги за княжих часів»
56. Урок позакласного читання
57. Київ – серце України і найстарше місто в світі. Н. Забіла «Старовинне місто»
58. Горда назва міста – Львів. М. Хоросницька «Звідки в міста назва – Львів»
59. Українці за океаном. І. Бондарчук «На новій землі»
60. У боротьбі за рідний край.  Ю. Збанацький «Гвардії Савочка»
61. Історія Державного Прапора України. Як давно в Україні з’явився жовто блакитний прапор? Д. Павличко «Наш прапор» Підсумок теми.
Поетична світлиця
62. Т.Г.Шевченко – співець краси рідного краю. «Тарас Шевченко» (про нього). Т. Г. Шевченко «Вітер з гаєм розмовляє…», «Садок вишневий коло хати»
63. Шевченкове слово. Т. Г. Шевченко «Реве та стогне Дніпр широкий», В. Скомаровський «Кобзарі»
64. Урок позакласного читання
65. Людина рідкісного благородства. «Іван Франко» (про нього). І. Я. Франко «Дивувалася зима…», «У долині село лежить»
66. Вчитаймося в Лесине слово іскристе. «Леся Українка» (про неї). Леся Українка «Давня весна», «Вечірня година», «Вже сонечко в море сіда…»
67. Музика природи у поезії Павла Тичини. «Павло Тичина» (про нього). П. Тичина «Гаї шумлять», «Хор Лісових Дзвіночків»
68. Краса життя у творах Рильського. «Максим Рильський» (про ньо-го). М. Рильський «Дитинство», «Не кидайсь хлібом…»
69. Що означає бути Людиною?  М. Рильський «Ким хочеш бути, хлопчику..?» Підсумок теми.
Байки
70. Байки Езопа.  Езоп «Двоє приятелів і ведмідь»
71. Два брехуни одної правди не скажуть. Леонід Глібов «Зозуля і Пі-вень»
72. Урок позакласного читання.
73. Рука руку миє, нога ногу підпирає. Іван Крилов «Зозуля і Півень»
74. Чуже бачить під лісом, а свого не бачить під носом. Олена Пчілка «Котова наука» Підсумок теми.
П’єса-казка
75. - Слова ласкаві, та думки лукаві.  Неля Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба»
76. Неля Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба»
З любов’ю до рідної землі
77. Весна дарує кожному і радість, і надію. Д. Чередниченко «Рідні краєвиди»
78. Квітне в квітні все довкола. В. Ткаченко «Квітень»
79. У світлому храмі природи музика вічно живе. С. Жупанин «Мелодії природи»
80. Урок позакласного читання
81. Як по-різному звучать мелодії природи… О. Олесь «В небі жайворонки в’ються», М. Познанська «Грім»
82. Якими можуть бути грім і вітер? М. Вінграновський «Грім», Є. Горева «Весняний вітер»
83. Мелодії пташиного світу. В. Довжик «Акровірш», Ю. Старостенко «Ходить така чутка…», Леся Мовчун «Скоромовки»
84. Пригоди на березі синьоокої Десни. Василь Чухліб «Деснячки»
85. Дніпро-Славута. Микола Гоголь «Чудовий Дніпро» (уривок на-пам’ять).
86. Що ми саджаєм, саджаючи ліс? М. Познанська «Спасибі людям, що зростили ліс». Підсумок теми.
87. Урок позакласного читання
88. - Життя і творчість О.С.Пушкіна. О. Пушкін «Казка про царя Салтана…»
89. О. Пушкін «Казка про царя Салтана…»
90. - Добре серце не буває ніколи горде. Г. К. Андерсен «Гидке каченя»
91. Добре серце не буває ніколи горде. Г. К. Андерсен «Гидке каченя»
92. - «Золоті» казки Божени Немцової. Божена Нємцова «Сіль дорожча за золото»
93. Божена Нємцова «Сіль дорожча за золото»
94. - Гімн дитинства у прозі. Марк Твен «Чудовий маляр»
95. Марк Твен «Чудовий маляр»
96. Урок позакласного читання
97. Веселі вірші російського поета Самуїла Маршака.  Самуїл Маршак «Майстер-ламайстер»
98. Дружба починається з усмішки. Михайло Пляцковський «Пісня про усмішку». Підсумок теми.
Світ у мені, і в світі я
99. Від усмішки йде до всіх тепло. . В. Сухомлинський «Усмішка»
100. На сонці тепло, а біля матері добре. О. Єфімов «Задачі трапляються різні»
101. Для нас в усьому світі найдорожчі – наші мами! Д. Чередниченко «Як ти з матір’ю говориш?», «Бабуся». З журналу «Барвінок».
102. З гумором про серйозне. Г. Бойко «Консультант», В. Марсюк «За що хвалять?»
103. Все починається з малого. Валентин Струтинській «Казка про хлопчика Абихто», М. Сингаївський «Дощ із краплі починається»
104. Урок позакласного читання
105. -- Нові пригоди героїв творів Всеволода Нестайка. Всеволод Нестайко «Космонавти з нашого будинку»
106. Всеволод Нестайко «Космонавти з нашого будинку»
107. - Друг із планети Сатурн. Марія Чумарна «Лумпумчик»
108. Марія Чумарна «Лумпумчик» (продовження)
109. Маленька, та удаленька. Інна Кульська «Коротулька»
110. Вірші про мрії та захоплення твоїх ровесників. В. Скомаровський «Андрійкова мрія», Г. Бойко «Відпочити ніколи»
111. Пізнай себе. В. Сухомлинський «Співуча пір’їнка»
112. Урок позакласного читання
113. Юні художники малюють світ. Ганна Чубач «Найрідніші голоси», С. Жупанин «Намалюю вітер»
114. Нова зустріч з Незнайком. Микола Носов «Як Незнайко був художником»
115. Пісня – душа народу. Віктор Кордун «Як мама пісню, заведе…», В. Симоненко «Ти стоїш, небагата й непишна…»
116. Творчісь в житті людини. Анатолій Камінчик «Як я став письменником», Емілія Саталкіна «Кожний знає своє діло»
117. Живе у небі казка. М. Сингаївський «Веселка на долоні», Ліна Біленька «Казка неба»
118. Дивосвіт природи. В. Чухліб «Пісня тоненької Очеретини»
119. Урок позакласного читання
120. Підсумковий урок за ІІсеместр.
121. Підсумковий урок за рік.