Створення даного блога має на меті розповісти про шкільне життя, обмін творчими доробками, досвідом з педагогами, розв’язання проблемних завдань, поради для роботи з дітьми та батьками, позакласної роботи.

неділю, 2 вересня 2012 р.

Календарне планування уроків української мови у 4 класі


1 семестр (4год на тиждень)
№ уроку Тема уроку Вправа Дата
Мова і мовлення. Текст
1. Мова і мовлення. 1-5
2. Збагачення мови новими словами. 6-8
3. Українська мова. Висловлювання про мову. 9-12
4. Усне і писемне мовлення. 13-16
5. Культура мовлення і спілкування. 17-22
6. Повторення відомостей про текст. Тема, мета, заголовок. 23-26
7. Роль слів у побудові тексту. Перевірна робота. Діалог. 27-30
8. Розвиток зв'язного мовлення. №1 Слово повідомляє, впливає, допо-магає. 31-34
9. Поділ тексту на частини. План.
10. Текст-розповідь. Діалог. 35-38
11. Текст-опис. Перевірна робота. Діалог. 39-42
12. Текст-міркування. 43-46
13. Будова тексту. Перевірна робота. Діалог. 47-50
14. Робота над удосконаленням власного тексту. 51-53
15. Замітка до газети. Діалог. 54-59
16. Розвиток зв'язного мовлення. №2  Творча робота над текстом.
Речення
17. Види речень за метою висловлювання та інтонацією. 60-63
18. Основа речення. Перевірна робота. Діалог. 64-67
19. Зв'язок слів у реченні. 68-72
20. Тренувальні вправи на побудову та поширення речень. 73-75
21. Однорідні члени речення. Перевірна робота. Діалог. 76-78
22. Поєднання однорідних членів речення за допомогою сполучників. 79-82
23. Залежні слова при однорідних членах речення. 82-86
24. Розвиток зв'язного мовлення. №3 Складання оповідання за поданою темою.
25. Закріплення знань про однорідні члени речення. 87-90
26. Поняття про складне речення. 91-95
27. Перевірка знань з мови №1 «Мова і мовлення. Текст. Речення».
Частини мови. Іменник
28. Повторення вивченого про іменник. 96-102
29. Іменники-синоніми та іменники-антоніми. Слова, що звучать і пишуть-ся однаково. 103-107
30. Відмінювання іменників. Перевірна робота. Діалог. 108-113
31. Особливості відмінювання іменників. 114-118
32. Розвиток зв'язного мовлення. №4 Складання казки за серією малюнків та планом.
33. Контрольна робота. Диктант. №1
34. Аналіз контрольного диктанту.  Розрізнення відмінків іменників жіночо-го роду на -а (-я). 119-126
35. Закінчення іменників у родовому відмінку однини. 127-132
36. Зміна приголосних перед закінченням  –і  в іменниках жіночого та чо-ловічого роду. 133-137
37. Чергування звуків [ і ] з [ о ], [ е ] в іменниках жін. та чол. роду. 138-142
38. Правопис закінчень іменників жін. роду на -а (-я) в род. відмінку од-нини. 143-147
39. Правопис закінчень іменників жін. роду на -а (-я) в ор. відмінку однини. 148-152
40. Розвиток зв'язного мовлення. №5 Культура мовлення. Складання текс-ту-опису за уявою.
41. Правопис закінчень іменників чол. роду в орудному відмінку однини. 153-159
42. Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на -р в оруд-ному відмінку однини. 160-163
43. Закінчення іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмі-нках однини. 164-168
44. Вимова і правопис іменників жіночого роду з нульовим закінченням у початковій формі в орудному відмінку однини. 169-172
45. Контрольна робота. Письмовий переказ.
46. Правопис відмінкових закінчень іменників у множині. 173-176
47. Закінчення іменників у родовому відмінку множини. 177-180
48. Розвиток зв'язного мовлення. №6 Говоримо красиво. Твір-опис за кар-тиною.
49. Вживання прийменників з іменниками в різних відмінках. 181-185
50. Закінчення іменників у місцевому відмінку множини. 186-189
51. Перевірка знань з мови №2 «Частини мови. Іменник»
Прикметник
52. Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про прикметник. Спостереження за роллю прикметників у мовленні. 190-193
53. Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми та прикметники — ба-гатозначні слова. 194-198
54. Спостереження за вживанням прикметників у художніх та науково-популярних текстах. 199-207
55. Зв'язок прикметників з іменниками в реченні. Вправи на визначення роду и числа прикметників. 208-217
56. Розвиток зв'язного мовлення. №7 Вчимося добирати слова на задану те-му. Опис снігура.
57. Відмінювання прикметників. Перевірна робота. Діалог. 218-222
58. Вправи на визначення відмінків прикметників у реченні. 223-225
59. Спостереження за зміною закінчень прикметників у різних відмінкових формах. Опис зовнішності людини. 226-231
60. Вправи на визначення відмінка прикметників у реченнях. 232-235.
61. Контрольна робота . Диктант №2
62. Аналіз контрольного диктанту. Вимова і правопис прикметників із суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк-. 236-240
63. Вживання знака м'якшення перед закінченням у прикметниках. Навча-льне аудіювання. 241-244
64. Розвиток зв'язного мовлення. №8. Переказуємо детально. Складання твору за серією малюнків. Контрольна робота №1. Аудіювання
65. Вживання прикметників для всебічної характеристики предмета. 245-248
66. Тренувальні вправи на побудову речень з прикметниками, визначення відмінків прикметників у реченнях. 249-252
67. Контрольна робота. Списування.
68. Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду. Підсумковий урок за семестр. 253-256

Календарне планування уроків української мови у 4 класі
2 семестр (3год на тиждень)

Тема уроку
Вправа Дата
69. Відмінювання прикметників у множині. 1-4
70. Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників у множині. 5-7
71. Навчальний письмовий переказ. Узагальнюючий урок з теми "Прикмет-ник" 8-10
Числівник
72. Поняття про числівник як частину мови. 11-15
73. Спостереження за функціональною роллю числівників у реченні. 16-19
74. Розвиток зв’язного мовлення. №10  Переказуємо вибірково
75. Практичне ознайомлення з формами родового відмінка числівників 50-80. 20-23
76. Закріплення й узагальнення мовленнєвих умінь, пов'язаних з вживан-ням числівників. 24-27
Займенник
77. Займенник як частина мови. 28-33
78. Особові займенники. Перевірна робота. Усний твір. 34-40
79. Спостереження за вживанням особових займенників у текстах. 41-44
80. Розвиток зв’язного мовлення. №11 Будова тексту. Твір на основі влас-них спостережень.
81. Займенники 1-ї особи однини і множини. Роздільне написання займен-ників з прийменниками. 45-51
82. Займенники 2-ї особи однини і множини. 52-57
83. Займенники 3-ї особи однини і множини. 58-65
84. Контроль навчальних досягнень. №3 Диктант.
85. Повторення й узагальнення вивченого про займенник. 66-76
86. Розвиток зв’язного мовлення. №12 Які бувають тексти. Складення текс-ту-опису за аналогією. Перевірна робота. Усний твір.
87. Перевірна робота. Мовна тема. № 3 Числівник. Займенник.
Дієслово
88. Загальне поняття про дієслово як частину мови. 77-80
89. Написання не з дієсловами. Спостереження за зв'язком дієслова в ре-ченні з іншими частинами мови. 81-87
90. Неозначена форма дієслова. 88-91
91. Змінювання дієслів за часами. Перевірна робота. Усний твір. 92-94
92. Розвиток зв’язного мовлення. №13 Поміркуємо разом. Складання текс-ту міркування
93. Змінювання дієслів за числами. Перевірна робота. Усний твір. 95-98
94. Дієслова, що виражають незавершену і завершену дії. 99-102
95. Дієслова теперішнього часу. Визначення особи та числа дієслів те-перішнього часу. 103-109
96. Дієслова майбутнього часу. Перевірна робота. Усний твір. 110-114
97. Перша і друга дієвідміни дієслів. 115-118
98. Розвиток зв’язного мовлення. №14. Одне і те ж по-різному.
99. Правопис особових закінчень дієслів. 119-122
100. Написання закінчень у дієсловах другої особи. 123-129
101. Написання закінчень у дієсловах 3-ї особи. 130-133
102. Правопис ненаголошених особових закінчень дієслів теперішнього і майбутнього часу. 134-136
103. Дієслова минулого часу. Змінювання дієслів минулого часу за числами та родами (в однині). Вправи на визначення роду дієслів минулого часу. 137-144
104. Розвиток зв’язного мовлення  №15. Редагуємо самі.
105. Значення дієслівних форм на -ся (-сь). Вимова і написання дієслів на        -ся (-сь). 145-151
106. Узагальнення знань і вмінь з теми "Дієслово". 152-155
107. Перевірна робота. Мовна тема №4 . "Дієслово".
Прислівник
108. Ознайомлення з прислівником як частиною мови. Перевірна ро-бота. Усний твір. 156-161
109. Порівняльна характеристика прислівників і прикметників. Основна граматична ознака прислівників. Практичне ознайомлення з формами ступенів порівняння прислівників (без уживання термінів). 162-171
110. Розвиток зв’язного мовлення № 16. Письмовий переказ.
111. Спостереження за вживанням у мовленні прислівників-синонімів. Спостереження за роллю у мовленні прислівників-антонімів. 172-181
112. Однорідні другорядні члени речення, виражені прислівниками. 182-186
113. Спостереження за роллю прислівників у художніх і науково-популярних текстах. 187-195
Повторення вивченого у 1-4 класах
114. Текст, його головна думка. Заголовок до тексту. Вправи на визначення головної думки тексту. Порядок виконання звуко-буквеного аналізу слова. Добір заголовків. Порядок розбору слів за будовою. 196-208
115. Комплексні вправи та аналіз текстів, добір до них заголовків. Спостере-ження за роллю префіксів у словах. Конструктивні вправи зі спільнокоре-невими словами, вживання їх у реченнях, зв'язних текстах. 209-217
116. Розвиток зв’язного мовлення №17. Перевірна робота №2. Письмовий переказ.
117. Спостереження за змістом та інтонацією речень, різних за метою висловлювання. Речення, ускладнені однорідними членами. 218-223
118. Контроль навчальних досягнень. Списування №2.
119. Вправляння у встановленні зв'язку слів у реченнях. Спостереження за вживанням числівників у мовленні. Перевірна робота№2. Аудіювання. 224-226
120. Перевірна робота №4. Диктант
121. Аналіз контрольної роботи. Вправи на спостереження за роллю дієслів у мовленні. Граматичний аналіз дієслівних форм різних часів. Конструкти-вні вправи на нормативне вживання в мовленні граматичних форм ви-вчених частин мови. Підсумковий урок за рік. 227-240

Немає коментарів:

Дописати коментар